Sjannis Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Onko kukaan vaihtanut joskus pyöreänokkaisen keulaa clubiksi? Mahtaakohan mennä muutoskatsastuksesta läpi? Kun tuo -96 nyt on palasina ja peltejä täytyy joka tapauksessa hankkia, niin ajattelin samalla muuttaa sen clubiksi. Eroa kiinnityskohdissa yms. ei varmaankaan ole. Kuskin puoleista clubin sisälokaria täytyisi muuttaa, jotta sähkötoiminen jäähdytyspropelli sopisi. Sitä ei tosin välttämättä edes tarvittaisi, ei tainnut käynnistyä kertaakaan viime kesänä. (toimii kuitenkin, on testattu) Jos jollain on tietoa suuremmista eroista pyöreänokkaiseen verrattuna, niin tiedot olisivat tervetulleita. (esim. nuo kiinnityskohdat yms.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Tee siitä flippi, niin ei ainakaan pitäs olla sanomista katsastuksessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Sisäloksut, loksut, konepelti ja keula puskureineen. Sillä nyt pärjää aika pitkälle. Mutta miksi ihmeessä ? Se on rumempi kuin pyöreäkeulainen Mini. Ainoa hyöty on 10 cm lisätilaa esim. koneen vaihdot, ahtamisen tms. vuoksi. Itsellä on Clubman ja olen siitä kuolimatta sitä mieltä että se on rumempi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjannis Posted September 22, 2011 Author Report Share Posted September 22, 2011 Jaa-a, joku tuossa clubissa vaan kiehtoo... Tuo flippiajatus vois olla ihan kiva, mutta miten se on katsastuksessa helpompi? Eikös siinä tule kuitenkin muutoksia tukirakenteisiin ym.? Pitääkö hakea lupia etukäteen tai kuvia joidenkin asennuksista tai jotakin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Ei tarvitse mitään lupia, pelkkä muutoskatsastus.Kaksi lisätukea kelkan edestä koriin, niitä taitaa olla valmiitakin myynnissä, mutta helppo tehdä itsekin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Meneekö noin uudessa noinkin radikaalit korinmuutokset ihan heittämällä lävitse, varsinkin kun kyseisen auton valmistumisaikaan ei ole enää clubmania tehty eikä edes lähiaikoina? Ja niinkuin minorv8 sanoi on se vaan niin ruma että huh huh, vaikkei makuasioista saisikaan kiistellä. Mutta selvittele nyt toi muutoksen laillisuuspuolikin ekaks ettei tuu tehtyä kallista pelto-/ratapäiväautoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idefix Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Älkäähän ny ! toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä, toiset pitää Clubeista ja toiset ei. Jos päätät tehdä (katsastusviranomaisen suhtautuessa myönteisesti) niin sulla on taatusti käsissä erikoisuus. Jo pelkästään sen vuoksi saat täältä kannustusta projektiin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Mitä? Onko joku laki muuttunu, ettei auton ulkonäköä saa muuttaa? Mites enää customeita ja tuninki autoja tehdään? :'( ::) Nii ja makuja on monia, ja se on harrastamisen rikkautta! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Uudemmissa kotteroissa astutaan direktiivien ihmemaailmaan. Auto on tyypitetty jonkin direktiivin tai EU-määräysten mukaiseksi. Melu, jarrut, törmäys, jne jne... Jos muutat koria niin esim. törmäysjutskat ei enää päde. Se että onko clubin keula tai perinteinen keula yhtään sen kummempi törmäystilanteissa on sitten ihan oma juttunsa... Autohan ei sen ihmeellisempi ole kuin vanhemmatkaan, byrokratia sen sijaan on ;D Niin ja muista nyt että ollaan Suomessa jossa pilkutetaan raskaimman kautta. Selvitä ihmeessä ennen kuin alat keulaa leipomaan paikoilleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjannis Posted September 22, 2011 Author Report Share Posted September 22, 2011 Jep, täytyy ottaa selvää ennen kuin teen mitään. No, aikaa menee moottorin ja kelkkojen kunnostuksessa niin kauan, että korijuttuja voin selvitellä siinä samalla. Olishan se hienoa kun olis -96 mallinen Spi Clubman. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Olis ainakin erilainen SPi :) . Jos tykkäät clubin-keulasta niin siitä vaan, mutta tosiaan selvitä tuo laillisuus ettei tuu iso murhe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjannis Posted September 22, 2011 Author Report Share Posted September 22, 2011 Kävin tuossa läheisessä konttorissa alustavasti kyselemässä asiaa. Näytin siellä noita Mini Saloonin ja Clubmanin peltiosien räjäytyskuvia, että voi vertailla. Siellä oli kokeneemman tuntuinen katsastusmies, joka oli sitä mieltä, että pitäisi onnistua ihan muutoskatsastuksella, koska auto ei ole EU-tyypitetty. (eli ei kolaritestauksia yms.) Hän aikoo vielä varmistaa asian ja lupasi soitella perään... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Hyvä sitten, mut kyl noi on tosiaan aina hyvä tarkistaa uudemmissa autoissa ennenkuin alkaa laikka laulamaan. Etupään johtosarjaa joutunee myös jonkinverran jatkamaan että riittää kiertämään pidemmän matkaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now