Jump to content

Clubman keula pyöreänokkaiseen


Sjannis

Recommended Posts

Onko kukaan vaihtanut joskus pyöreänokkaisen keulaa clubiksi?

Mahtaakohan mennä muutoskatsastuksesta läpi?

 

Kun tuo -96 nyt on palasina ja peltejä täytyy joka tapauksessa hankkia,

niin ajattelin samalla muuttaa sen clubiksi.

Eroa kiinnityskohdissa yms. ei varmaankaan ole. Kuskin puoleista clubin

sisälokaria täytyisi muuttaa, jotta sähkötoiminen jäähdytyspropelli sopisi.

Sitä ei tosin välttämättä edes tarvittaisi, ei tainnut käynnistyä kertaakaan viime kesänä. (toimii kuitenkin, on testattu)

 

Jos jollain on tietoa suuremmista eroista pyöreänokkaiseen verrattuna, niin tiedot olisivat tervetulleita. (esim. nuo kiinnityskohdat yms.)

post-133-13848034976695_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ei tarvitse mitään lupia, pelkkä muutoskatsastus.Kaksi lisätukea kelkan edestä koriin, niitä taitaa olla valmiitakin myynnissä, mutta helppo tehdä itsekin.

Link to comment
Share on other sites

Meneekö noin uudessa noinkin radikaalit korinmuutokset ihan heittämällä lävitse, varsinkin kun kyseisen auton valmistumisaikaan ei ole enää clubmania tehty eikä edes lähiaikoina?

Ja niinkuin minorv8 sanoi on se vaan niin ruma että huh huh, vaikkei makuasioista saisikaan kiistellä.

Mutta selvittele nyt toi muutoksen laillisuuspuolikin ekaks ettei tuu tehtyä kallista pelto-/ratapäiväautoa.

Link to comment
Share on other sites

Mitä? Onko joku laki muuttunu, ettei auton ulkonäköä saa muuttaa? Mites enää customeita ja tuninki autoja tehdään? :'( ::) Nii ja makuja on monia, ja se on harrastamisen rikkautta! :)

Link to comment
Share on other sites

Uudemmissa kotteroissa astutaan direktiivien ihmemaailmaan. Auto on tyypitetty jonkin direktiivin tai EU-määräysten mukaiseksi. Melu, jarrut, törmäys, jne jne... Jos muutat koria niin esim. törmäysjutskat ei enää päde. Se että onko clubin keula tai perinteinen keula yhtään sen kummempi törmäystilanteissa on sitten ihan oma juttunsa...

 

Autohan ei sen ihmeellisempi ole kuin vanhemmatkaan, byrokratia sen sijaan on ;D Niin ja muista nyt että ollaan Suomessa jossa pilkutetaan raskaimman kautta.

 

Selvitä ihmeessä ennen kuin alat keulaa leipomaan paikoilleen.

Link to comment
Share on other sites

Kävin tuossa läheisessä konttorissa alustavasti kyselemässä asiaa.

Näytin siellä noita Mini Saloonin ja Clubmanin peltiosien räjäytyskuvia, että voi vertailla.

Siellä oli kokeneemman tuntuinen katsastusmies, joka oli sitä mieltä, että

pitäisi onnistua ihan muutoskatsastuksella, koska auto ei ole EU-tyypitetty. (eli ei kolaritestauksia yms.)

Hän aikoo vielä varmistaa asian ja lupasi soitella perään...

Link to comment
Share on other sites

Hyvä sitten, mut kyl noi on tosiaan aina hyvä tarkistaa uudemmissa autoissa ennenkuin alkaa laikka laulamaan.

Etupään johtosarjaa joutunee myös jonkinverran jatkamaan että riittää kiertämään pidemmän matkaa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...