Jump to content

Voimansiirto rikki Cooperissa


-late-

Recommended Posts

Yritin etsiä vastausta foorumilta, mutta en löytänyt..

 

Kysymyksessä on manuaalivaihteinen -02 vuoden Cooper.

 

Vika alkoi ilmetä normaalia kovemmin kiihdytettäessä etupään ns. "pomppimisena". Eli kun lähti normaalia räväkämmin, niin etupäässä tuntui ravistus. Ravistus/pomppiminen ilmeni myös peruutusvaiheella, eli siis todennäköisesti olisi siis tuntunut joka vaihteella.  :-?

 

Lopulta pompottaminen loppui ja nyt kierrokset nousevat ikään kuin ilman vastusta, eli voima ei siirry renkaisiin vaan menee harakoille.  :(

 

Mistä lähteä etsimään vikaa? Autolla on ajettu n. 65tkm ja ollut tavallisessa työmatka-ajossa. Voiko kyseessä olla jokin tyyppivika tms? Vinkkejä kaivattaisiin..

Link to comment
Share on other sites

Korjaamo vaihtoi kytkimen, vika ei poistunut. Seuraava epäilys kohdistui vaihdelaatikkoon.  :-?

 

Eikö kukaan ole törmännyt vastaavaan ongelmaan?

 

Mitenhän ulkomaan foorumit? Onko mini2.com kansainvälinen mini sivusto? Itse en ole löytänyt vastaavia tapauksia, heikko lontoon murre vaikeuttaa etsintöjä. :-[

Link to comment
Share on other sites

No enpä ole välttynyt.

 

Autoni on 2002 Cooper. Ja viaksi on todettu minulla vaihdelaatikon laakeri. Miten se sitten näkyy? No ei varsinaisesti näy, mutta kuuluu. Eli hinkkaava ääni kuuluu aina kun veto on päällä. Huolto on sitä mieltä, että autolla voi ajaa. Tosin ääni on vain tullut kovemmaksi mitä enemmän on ajanut.

 

Vaihtoon menisi siis vaihdelaatikko (2100 + työ 560). Sen on Laakkonen ja BMW suomi myöntäneet, että kyseessä on tyyppivika. Joten vaihdelaatikon takuuta on jatkettu 5v/80000 kilometriä.

 

Ikävä kyllä, minun 60000 ajettu koppa on 5v. ja 4 kk. Eli nyt kiukutellaan siitä, maksavatko he mitään tuosta lystistä.

 

Oma huumori Minin suhteen alkaa vaan tässä vaiheessa olla jo aika vähissä.

Link to comment
Share on other sites

itsellä meni loota myös vaihtoo ja kyseessä 02 cooper maahantuoja ei reakoinut asiaan mitenkään vaan käski sopia paikallisen mini korjaamon kanssa asiasta >:( >:( no asia hoidettiin tampereen metrossa ja itselle jäi maksettavaksi laatikosta puolet maahantuoja muistaakseni sit maksoi loput  :-[ :-[ eli jos maahantuoja on kerta sanonut et tyyppivika niin otampa asian itsekkin vielä esille :o :o ihme saatanan pelleilyä sanon minä >:( >:( ei kyl kauheesti tee mieli toista ostaa kun touhu on tommosta >:( >:( :( :(

Link to comment
Share on other sites

Maahantuoja maksoi loppujen lopuksi puolet lootasta.

 

Ja auto meni saman tien vaihtoon. Ikävä sinänsä. Aivan mahtava auto, joka ikinen kerta kun on hypännyt ratin taakse niin ajaminen on ollut kivaa. Mutta liian monta kertaa olen jouotunut miettimään miten tämä voi hajota jatkuvasti. Nyt siis riitti.

 

Viimeisen 60000 kilometrin aikana on hajonnut molemmat istuinrungot, ohjaustehostin, takalasinpyyhin, kuskinoven lukko, vaihdelaatikko ja airbagvalo on palannut melkein kymmenen kertaa!

 

No sairainta on se, että kaikent tuon jälkeen kuitenkin on tykännyt tuosta autosta.  :'(

Link to comment
Share on other sites

ohan se niinkin että vaikka kuinka kiva auto olisi eikä toimi niin mitta tulee täyteen :o :( :( itsellä ei oikeastaan muuta vikaa ole ollut paitsi kerran on airbacin valo palanut ja kuskin puolen oven kahva jää usein talvipakkasilla pohjaan sitä on kiva tonkia sieltä pohjasta kauheella kiirellä aamutuimaan kun kiire jo töihin ;) :D :) taitaa olla japsipelit enään luotettavia pelejä ::) 8-) :) saako udella minkä pelin ostit tilalle? :) :( 8-)

Link to comment
Share on other sites

Ensinnäkin otan osaa kaikkien vaihteistotuhosta kärsineiden puolesta :'(...mutta miten lieneekään S:n tapauksessa, eli onko vaihteistoja paukkunut myös niistä? Muistelen, että TomiT:llä paukahti vaihteisto kohtuu tuoreesta S:stä? Liekö perus-Cooperin loota Tritech:kin käsialaa, kuten koko motti R50-53 korisissa. Ainakin uudemmissa R53:ssa (S) sehän on Getragin tekemä, joten tuskin mikään ihan susi. Mikä lie vaihteisto on sitten tässä aivan uudessa Minissä jokin Peugeot-BMW yhteistyön hedelmä  ;).

 

ps. pitäisi varmaan vaihdattaa liemet sinne laatikkoon kohta puolin, kun ajomäärä on jo 56tkm ja öljytilavuushan on tosi pieni ~2litraa...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...