Jump to content

R53:N moniurahihna+muut?


minimy

Recommended Posts

Jep!

Eli Mini Cooper S:n (R53) moniurahihnan hankinta Motonetista..6x1040mm vai 6x1050mm?Mitä eroa käytännössä?

Autolla ajettu 106tkm, tehty normaalit öljynvaihdot sekä kaksi I-huoltoa. Ajattelin teettää II-huollon tutulla pienkorjaamolla(kaikki nesteet, tulpat, moniurahihna?raitisilmasuodatin ja yleinen tarkistus)Jäikö jotain.. :-\

Öljyistä jo luinkin täältä, mut S-miehet voi laittaa omia kommentteja ja kokemuksia jos muuta kuin LL:ää käyttänyt.

 

Kiitos ja kumarrus!

Link to comment
Share on other sites

1040mm hihna luultavasti Works-koneelle (pienempi ahdinpyörä). 1050mm on R53 vakiokoko.

 

Aikoinaan kun vanhaan pirssiin vaihdettiin ahdinpyörä, niin hihnan kiristäjässä oleva iskari päästi mehut pihalle ja jouduin uuden hommaamaan kokonaan uuden kiristäjäsysteemin marmoritiskiltä (jotain 150€ hujakoilla muistaakseni). Varoituksen sanana vain :)

 

Liitteenä jossain päin foorumia pyörivät kuvat huoltovihkosesta, mistä näet mitä kaikkea kuuluu kakkoshuoltoon.

huoltovihko_4.jpg

huoltovihko_5.jpg

huoltovihko_6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Autooni tehtiin juuri tuo 2 huolto ja päätettiin ettei kannata vielä vaihtaa sitä moniurahihnaa. Hyvässä kunnossa näytti olevan. Tosin hyvä näin, koska tulevaisuudessa voi olla pulleyn vaihto -15% ja silloin sen hihnan joutuu kuitenkin vaihtamaan.

 

Sitten ihan offtopicina tälläinen: ei tarvitse mennä liikkeeseen nollauttamaan huoltovälilaskuria. Muistaakseni edulliseen 50€ hintaan tarjoutui Laakkonen tekemään kyseisen työn kaverille joskus -08... tässä kuitenkin diy- ohje. Itse tein tuon huollon jälkeen ja toimi hyvin -04 MCS:n kanssa.

 

Resetting Oil Service Light on your 2002 - 2006 MINI Cooper and Cooper S, and 2007 - 2008 MINI Convertibles:

 

1) Press and hold the trip button

2) Insert key and turn to position 1

3) Watch for RESET to appear

4) Release the button, then press & hold it again

5) Wait for the RESET to flash

6) Release the button, and then press & release (once only)

7) Service interval should then be reset to next interval

 

 

 

If that didn't work, try this:

 

1. Push the Trip Button

2. Turn ignition key to position 1 and 51A will appear to left of mileage

3. Release trip button

4. Wait 3 seconds

5. Push trip button

6. Wait (5-8 seconds) for RST to appear in left corner

7. Release trip button

8. Push trip button

9. 15000 will appear as new service interval

10. Release trip button

 

 

 

Or this:

 

1. Press and hold the trip odometer button.

2. Insert car key and turn it to the fi rst position (not the second position).

3. You will see 51A come up in the trip odometer area.

4. Release, then press and hold again.

5. Watch for the word “RST” to appear on the Odometer indicator.

6. Release, then press and hold again.

7. Wait for the “RST” message to fl ash.

8. Release, and then press & release (once only).

Link to comment
Share on other sites

Taitaa vetää automaattisesti sen 25000 vaihtoväliksi. En tiedä katsooko se öljyn kunnosta automaattisesti milloin se pitäisi vaihtaa vai ei. Eiköhän sekin selviä, jos jaksaa kaivaa hieman näitä englannin foorumeita -->

 

e: tälläisen löysin tuolta:

15% Supercharger Pulley - 6PK1368

17% Supercharger Pulley - 6PK1360

19% Supercharger Pulley - 6PK1353

Standard S - 6PK1390

JCW/GP - 6PK1375

 

Eli 1390mm pitkä MCS:lle. Olisiko nuo pari muuta vaihtoehtoa mitä ehdotit ihan normi coopperille?

 

e2: Onko kyseessä 120kw vai 125kw malli?

Tässä on ainakin yksi sivusto, joka sanoo 1390mm 120kw mallille: http://www.yiparts.com/Part/en/CEDEA

Link to comment
Share on other sites

Jos Lontoo ei oikein selkene, niin nuo nollausohjeet saa Suomeksi melkein joka korjaamoltakin pyytäessä. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...