Jump to content

kytkinmen työsylinterintappi


MikkoViitala

Recommended Posts

Sitä on hitsattu pidemmäksi sen takia kun kytkimen muut vivustot on kulunut, ja tuolla tavalla koitettu saada kytkintä toimivammaksi. Toimii kyllä tilapäisratkaisuna tiettyyn kulumaan asti, mutta tietenkin suositeltavaa on vaihtaa kytkimen vipuvarsi ja se palikka mitä vipuvarsi työntää paineasetelmaan päin.

 

Kuvista katteltuna tuo uusi on ihan oikean pituinen, vanhaa on jatkettu todella roimasti, mikä kielii täysin loppuunkuluneista kytkimen vivuista.

Link to comment
Share on other sites

Ahaa kiitoksia tiedosta. Eli jos vaihdan vielä sen akselin mikä menee kytkinkopan läpi ja missä on ne rajoitin mutterit niin sitten se toimii oikein? Tämä tilapaisratkaisu on muuten kestänyt 10vuotta ja tietysti mulle sopivasti lopetti toimintansa :) Niin ja kaikki muut osat olenkin jo ulkopuolelle vaihtanut.

Link to comment
Share on other sites

Eli jos vaihdan vielä sen akselin mikä menee kytkinkopan läpi ja missä on ne rajoitin mutterit niin sitten se toimii oikein?

 

Aika suurella todennäköisyydellä tuon akselitapin pesä (mihin se kytkimen vivun kuulapää uppoaa) on myös kulunut kuopalle. Jos siellä on esim. 1 mm syvä kuoppa niin työsylinterillä se tarkoittaa usean millin liikettä. En muista tarkkaan mikä sen kytkinvivun vipusuhde on mutta kaikki ylimääräinen kuluminen on mekanismissa pahasta.

 

Mulla oli cooperissa käytännössä kaikki roina uutta mutta kumiletkulla kytkin ei vain suostunut toimimaan. Teräspunosletkulla toimi niin kuin pitikin. Ota niistä sitten selvää ::)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...