Jump to content

Recommended Posts

Posted

jarrupolin painuu liki lattiaan, mahtaako olla 40v vanhassa minissä enemmän luonteenpiirre kuin vika? Jarruja olen yrittänyt ilmata, mutta sillä ei käytännössä mitään vaikutusta asiaan ollut... päinvastoin tuntuu että polin jopa entistä syvemmälle painuisi. auto toki pysähtyy mutta ei kyllä voi sanoa mitenkään tehokkaaksi jarruttamiseksi tällaista :-) Katsastus olisi edessä ja mietityttää että mahtaako tällaiselle läpi mennä.

Posted

Onko rummut joka nurkassa? Säädä kengät mahdollisimman lähelle, melkein laahaamaan.Jos niissä ilmaa olis, pitäisi useammalla polkaisulla jäädä ylemmäs. Eturummut säädetään kiertämällä säätöruuveja pyörimissuuntaan.

Posted

joo, rummut joka kulmassa on... keulan säätöruuveja en vielä tarkemmin tutkinut mutta takapäässä olivat NIIN ruostuneet jumiin että oli mission impossible niitä saada liikkumaan. Tietty voisi säätöruuvin säädön korvata laittamalla jotain peltiä tms. siihen säätöruuvin kohtaan, missä se säätö pitäisi luonnostaan tapahtua. Ja silleen saisi kenkiä hieman ulommas.

Posted

Empä suosittelis, ainoa keino saada ne järkevästi säätöihin, on saada ruuvit liikkumaan. Liuotus hoitoa kehiin.

Posted

Joo kaikenmaailman vippaskonstit jarruissa on aikast vaarallista touhua kun ne voi laittaa kuntoonkin.

Ei kyllä kauhea ihme jos poljin menee pohjaan jos ei jarruja ole säädetty lähelle (etupäässä muuten sit 2 säätöruuvia poislukien vanhimmat mallit)

Posted

Jos jarrut on tuossa kunnossa että säätöruuvit on yhtä puuta, niin kyllä ainoa konsti saada kunnon jarrut on purkaa kaikki palasiksi, tarkistaa/uusia kaikki kulahtaneet osat ja herkistellä säädöt.

Veikkaan ettei mikään liuotushoitokaan ulkopuolelta enää auta, vaan reilusti purkuun ja kuumilla säädöt auki, putsata ja rasvata kuparirasvalla kierteet.

Mahdollisesti joutuu uusimaan taakse säätöruuvit ja pahimmassa tapauksessa ainakin eteen jarrukilvetkin. Edessä ympäripyörivät saadöt.

Kyllä rumpujarruista saa hyvät kun kaikki vaan on kunnossa.

Posted

MiniABC:tä ei varmaan enää tässä vaiheessa kevättä huvita käydä isompiin remontteihin, kun on jo myöhäistä. Itsekin törmäsin tossa pari talvee sitten takajarruihin joitten säädöt ei lähteny liikkumaan edes kuumentamalla. Tai lähti, mutta kierteet meni. Joutu hommaamaan "uudet" kilvet.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...