Jump to content

Kummassa vika?


soppa

Recommended Posts

Talvi unet lusittu ja ajot alkaa.... Nyt olisi aikaa tutkia myös vikoja kaiken muun kiireen loputtua, joten vikaan joka on alusta asti ollut:

 

Nopeusmittari neula heittää jatkuvaa "vipatusta" eli jos ajan navigaattorin mukaan esim. 60km/h niin neula soutaa 40-90km/h välillä...?! Uusein silloin rakentelu vaiheessa vaijerin mutta ongelma ei loppunut, kummassa vika? Moottorin vai mittarin päässä? Itse kuvittelisin että moottorin puolella jos esim. "pesä" johon vaijeri menee, on pyöristynyt? Sinneppäs ei vaan näe, joten onko muuta mahdollisuutta kuin nostaa kone pois? Toivottavasti vika olisi mittarissa, vai onko mahdollista?

Link to comment
Share on other sites

Pitääkö matkamittari kutinsa? Vai toimiiko ollenkaan ;)

Jos matkamittari pitää kohtuutarkkuudella paikkansa, niin voisiko olettaa että vika on nopeusmittarissa.

Itse veikkaisin muutenkin mittaria.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Minun veikkaus osuu myös mittariin. Tarkista että magneettipyörä ei ole liian lähellä vastelevyä tai taittunut, jolloin se hipaisee vastelevyä ja tempaisee sitä mukaansa. Minullakin hyppi 40 - 100 väliä tasaisesti pihatiellä ajaessa, ja syynä oli vähän epätasainen magneettilevy.

 

 

Mittari purettu ja vastelevyn pinnassa oli selvät hankaus jäljet. Magneetti osassa oli jotain "röpöjä" pinnassa, ne poistin ja öljysin kaikki paikat mutta silti seilaa muttei ehkä niin paljoa kuin ennen. Mites sitä vastetta tai magneettiosaa saisi liikkumaan toisiinsa nähden paremmin? hiominen vai mikä? Mielestäni siinä neulan "tangossa" oli vähän reilun tuntoisesti klappia joten eläisikö se liikaa mukana ja näin ollen nappaa kiinni välillä? Mikä neuvoksi?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kiitos tarjouksesta mutta Raumalta on vähän matkaa Ouluun ;)

Vikaan en osaa sanoa kun itelläkin heittelee 70km vaihissa 60-90 välillä mutta missäspäin suomea olet? Jos oot oulun suunnalla niin voidaan kokeilla mun mittaria siellä paikalla. Sillähän se selviää onko se mittarissa vai muualla.
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...