Jump to content

MCS 02-06 ulkomailta vai suomesta?


minimy

Recommended Posts

Minikuume puri jokunen tovi sitten ja auto pitäisi ennen kesää saada alle.

"Unelma-auto" pitäisi sisällään ainakin nämä:

- Mini Cooper S 02-06

- Musta

- Nahkasisusta

- Alle 125tkm

- Kattoluukku

 

Tarkoitus olisi laittaa uutta vannetta ja rengasta alle ja mahdollisesti myöhemmin piristää/tuunata koria ja konetta..

Suomen tarjonta aika heikkoa tällä hetkellä ja jos on niin hinnat korkeella!

Ajatuksena joko "tilata" auto saksan maalta tai hakea itse virosta..

 

MIHIN kannattaa kiinnittää huomiota tälläisessa projektissa?

Autoista ja tekniikasta ei itsellä hirveästi tietoa/taitoa.. :-[

Saksassa kyseiset mallit pyörivät 9000-15000e ja verot n.3000-5000e?

 

Kaikki vinkit/vastaukset tervetulleita, kiitos.

Link to comment
Share on other sites

noissa uudemmissa s coopereissa taisi olla jotain hämminkiä jakopään kiristäjien kanssa.. en sen tarkemmin tiedä mut noi s:n omistajat voisivat kenties hieman valaista.? muutenhan se on ihan jämpti peli, jos saksasta tai virosta saa veroineen halvemalla nii ehkä se sieltä kannattaa uittaa. lohkolämppäri ja jotkut penkinlämmittimet saattaa uupua mut nehän on pikkuvikoja.

hyvä puoli myös esim saksanreissussa olisi se et voisi samalla kertaa tuodaa (tod.näk)halvempaa varaosaa auton mukana, uutta ohjaustehostinta ja muuta pientä ; ) en mä oikeesti osaa sua täs neuvoa mut jos tommosii asioita puntaroi liian kauan voi jäädä lopulta kokonaan ilman autoa ::)

 

..alkaa tehdä mieli saabia :)) tsemii, me tuetaan sua parhaamme mukaan, ostat sen sun minis sit mistä tahansa x)

Link to comment
Share on other sites

Kiitti johnny vastauksesta..Joo S-miehiltä vastauksia vähän kaipailisinkin niin olis kokemuksia eikä mutua,mut kaikki käy.

Tarkotatko uudemmalla S:llä 2007 ja uudemmat?Just tälläsiä ohjaustehostinostovinkkejä kaivataan :)

Kyllä se auto vielä alle saadaan ;)

 

Onko forumistien autoista mitään galleriaa missään?

 

Kiitos

Link to comment
Share on other sites

ässäkuskit ei näköjään malta pysyä poissa baanalta.. uudemmilla tarkoitin r53sesta uusimpia.. en sen tarkemmin osaa kyllä sanoa et oliko se joku tietty vuosierä missä niitä ongelmia oli vai sotkenko nyt kokonaan näihin peruscoopereihin?? täällä on kyl ollu niistä juttua ja sit on myös jotain osto/älä osta-oppaita ::) kannattaa käydä ne viestit läpi, ei niitä kuitenkaan nii hirveen montaa oo.

 

galleriaan oon joskus päässy mut en muista mitä kautta :)) tonihan voisi meille jonkun gallerian kehitellä missä päästään toistemme kotteroita arvostelemaan :p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse etsiskelin (ja löysin) samanlaisilla spekseillä r53:sen Suomesta tammikuussa. Ainakin PK-seudulla oli muutama kuukausi sitten järkeviä ja kohteliaita yksityisiä myyjiä. Kävin ajamassa neljää eri yksilöä, ja opin itsestäni ja autosta sen verran että kattoluukullinen, nahkoilla varustettu, 55tkm mittarissa kerännyt, suomihistorialla, works/viripalikoilla, vakioalustalla varustettu "S" tuli ostettua. Tosin tämä yksilö löytyi liikkeestä.

Mielestäni tuollaisen vanhan ässän ulkomaalta tuominen ei oikein kannata. 202 grammaa co2-päästöjä tekee sen että suhteessa Saksan (tai vaikka Ruotsin hintoihin), joutuu valtiolle pulittamaan autoveroa suhteellisen paljon, IMHO; lisäksi reissu Saksaan maksaa satasia ja Ruotsiinkin kymppejä(Norwegian). Sitten menee aikaa rekisteröintiin ja tullaukseen.

MUTTA, totuus on se, että tarjonta täällä härmässä saattaa olla niukkaa joten juuri sitä yksilöä joka täyttää kaikki toiveet ei ehkä löydy.

Päädyit sitten ostamaan auton tavalla tai toisella onnittelen jo etukäteen! Olen 2 kk:n kokemuksella edelleen aivan myyty. ;D Toinen autoni on myös brittiläinen, viisi metriä pitkä kissapeto jonka annan levätä hallissa kaikessa rauhassa tulevat monet vuodet...

 

-pasi-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...

Itse hommasin MCS:ni Saksasta. 63k ajettu -04. Ei sen hinta loppujenlopuksi ole lainkaan halvempi, kun Suomesta ostettuna, mutta siellä on ainakin paljon valinnanvaraa ja paljon vähemmän ajettua kalustoa. Selkeitä 2. autoja olleet, jos ajetaan alle 10tkm/a.

 

Jos käyttää jobbaria, niin säästää byrokratian vaivan... Oli helppoa vain noutaa auto Vuosaaren satamasta ja ajella kohti Jyväskylää. Tietty ulkomailta hakiessa pitää ensin saada selville auton historia ja vin-koodin avulla sekin on helposti selvitettävissä BMW:n kautta. (jos tietty omaa kontakteja sinnepäin)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Täällä kärsitään myös minikuumeesta ja sitä olisi tarkoitus lääkitä '04 - '05 MCS:llä.

Saksasta tuo kiinnostaisi hommata, lähinnä sen takia, että sieltä näyttäisi löytyvän helpommin halutunlainen yksilö.

Löytyisikö teiltä kokemuksia ja suosituksia hyvistä välittäjäfirmoista? Välityspalkkiot taitavat vaihdella aika laajalla skaalalla, toisaalta varmaan sitten myös palvelun ja osaamisen taso.

Link to comment
Share on other sites

Itse käytin teknolinjan kaveria. http://www.teknolinja.com/

 

Mies asustaa Saksassa ja osaa kyllä asiansa hyvin. Veloittaa sen 590€ itselleen ja kaikki loput on puhdasta kulua. Puhuu sujuvaa Saksaa ja osaa arvioida myyjiä ihan hyvin. Ainakin itse olin erittäin tyytyväinen palveluun.

 

Sieltä muuten löytyy kuvagalleriasta meikäläisen musta S :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...