Jump to content

Ratin korjaus ??


Kaitzu

Recommended Posts

Elikkäs hoitamisesta (nahkan hoitoaineilla) huolimatta on muutamasta kohdasta rattia nahkan pinta rikkoitunut. Kuinkas ton vois korjata kotikonstein vai joutuuko alkaa ostamaan ratinsuojusta ?

 

Rikkoutumiset on niissä kohdin joista tulee pääsääntöisesti rattia pidettyä kiinni ja pyöritettyä. Pitäiskö hommata kulumisen estämiseksi "urakkanuppi".

 

Huonekaluliikkeessä tarjosivat jotain hoitoainetta, mutta ei sillä kyllä korjata noita hankaumia.

Link to comment
Share on other sites

Elikkäs hoitamisesta (nahkan hoitoaineilla) huolimatta on muutamasta kohdasta rattia nahkan pinta rikkoitunut. Kuinkas ton vois korjata kotikonstein vai joutuuko alkaa ostamaan ratinsuojusta ?

 

Rikkoutumiset on niissä kohdin joista tulee pääsääntöisesti rattia pidettyä kiinni ja pyöritettyä. Pitäiskö hommata kulumisen estämiseksi "urakkanuppi".

 

Huonekaluliikkeessä tarjosivat jotain hoitoainetta, mutta ei sillä kyllä korjata noita hankaumia.

 

Tästäkin tais olla mini2.comissa juttua. Ainakaan mulla ei ole mitään konstia tuon kuluneen nahkapinnan korjaamiseen muuta kuin vaihtaa uusi nahkakehä rattiin. Mulle on semmoista joskus joku kaupitellutkin, joten jos kiinnostaa, niin laita mailia -kerron lisää.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

Tästäkin tais olla mini2.comissa juttua. Ainakaan mulla ei ole mitään konstia tuon kuluneen nahkapinnan korjaamiseen muuta kuin vaihtaa uusi nahkakehä rattiin. Mulle on semmoista joskus joku kaupitellutkin, joten jos kiinnostaa, niin laita mailia -kerron lisää.

 

n.

 

Mini2.com:sta just luin etten ole ainoa joka kärsii tuosta. On kuulemma parannettu uusimpiin malleihin rattia, mutta eipä siitä itelle mitään hyötyä ole. Ihmeen ohkasta tuo nahka ja kuluu/hajoaa kuin keinonahka  :'(

Link to comment
Share on other sites

Tommonen puolikehä ei peittäs toista kulumiskohtaa, joka on tuossa vasemman puolan kohdalla ja sen päällä. Eli kun tulee ajettua yhdellä kädellä niin käsi on joko kello 9:ssä peukalo leväten tuon puolan päällä. Tai sitten rattia pyörittäen kello 12.

 

Olihan tuolla minisport:ssa joku "suojus", mutta kun ei ollut kuvaa ja en löytänyt mainittua demostraatiota, niin sokkona en kyllä osta.

 

Otan päivemmällä kuvan, niin näette mistä on kysymys.

Link to comment
Share on other sites

Mulle on semmoista joskus joku kaupitellutkin, joten jos kiinnostaa, niin laita mailia -kerron lisää.

 

n.

Pistin heti maanantaina sulle mailia ja edelleen palan halusta kuulla tavan korjata tuo ratti  tai siis millasta suojusta sulle on tarjottu ???

Link to comment
Share on other sites

Pistin heti maanantaina sulle mailia ja edelleen palan halusta kuulla tavan korjata tuo ratti  tai siis millasta suojusta sulle on tarjottu ???

 

Laitan sulle mailia ens viikolla, kunhan saan selviteltyä homman. Kaveri on jossain koulutuksessa tänään, niin ei pysty vastaamaan mulle.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Nunolle eli nyt on ratti taas "iskussa"  8)

 

Tarvikeosahan tuo on, mutta ihmeen hyvin onnistui asennus. Puolien kohdelle jäi rypyt vaikka kuinka yritti venyttää nahkaa.

 

Asennus kesti 3 tuntia :) Lopputulokseen olen tyytyväinen kun varsinkin mietitään suojuksen vastinetta sijoittuun rahasummaan nähden.

 

Lähtötilanne muutaman "piston" jälkeen :

 

ratti_1.jpg

 

Ja lopputulos :

 

ratti_2.jpg

 

Hyvin sopii Minin väreihin tuo hopea-musta-väritys.

Link to comment
Share on other sites

Hienoa! Upeeta! Mahtavaa!

 

Näyttää tosi hyvälle ja eihän tosta ainakaan kuvan perusteella välttämättä uskois, että on "jälkimarkkina-asennus". Täytyy tulla joku kerta kattomaan sinne pohjoseen tota livenä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Kuten kuvasta tarkkanäköisimmät huomaa suojus on asennettu vanhan nahan päälle. Tälleen tuli paras lopputulos, nahka on kireällä ja reunat on ihan toisissaan kiinni. Jos olisin nylkynyt vanhan nahan pois, niin suojusta ei olisi saanut kiristettyä kunnolla.

 

Hiemanhan ratti paksunee, mutta meikäläisen käsiin tuntui aivan mainiolta.

 

Nyt pitäis vaan miettiä että miten tuota hoitaa että pysyy kunnossa (ehdotuksia??). Hopea-osa on todella sileää nahkaa, mutta tuo musta-osa on hieman pehmeämpää, ja kun se on hieman rypyssä, niin se varmasti vaatii tarkkaa huolenpitoa.

Link to comment
Share on other sites

Joskus muuten kun oon kahlannut ebayssa, niin siellä on ollu myynnissä Minin ratteja. Ei niin että nyt enää tarvis...  

Ehkä niitä on myynnissä, mutta tuon airbagin takia en alkais ite sitä vaihtamaan, räjähtää kuitenkin silmille :o

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...