Jump to content

Maahantuoja


uus-ministi

Recommended Posts

No niin, kuulostaa hyvältä...

 

Itse olen mukana monenlaisissa tapahtumissa järjestäjänä ja yhdistyksissä, joista painatetaan paljon paitoja tms. Sopimukset painopaikkaan on niin hyvät, ettei maksa vaivaa itse vääntää... Jos ottaa paidan, joka on venyvää sorttia, niin sellaiseen pitääkin painaa se syvempi painatus. Tavallisiin ei-niin-venyviin, esim. Fruit of the Loomin paitoihin, riittää se yksinkertainen paino, joka kestää useita vuosia. Ainakin minulla.

 

Muuten voisin painaa Minin logon paitaani ilman lupia, mutta en halua hyppiä fanaattisten Mini-fanien jaloille. Esim. jos painaisin Talbottini logon paitaan, ketään ei varmasti kiinnostaisi onko edustajalta kysytty lupaa... ;)

Link to comment
Share on other sites

Kuinka tässä asiassa tekijänoikeus oikein menee? Kun periaatteessa firma omistaa logon, mutta toisaalta omaan käyttöön, ei myytäväksi, menevät paidat ovat varmaan nk. vapaata tavaraa. Kun yksi painopaikka kerran sanoi, etteivät paina kolmannen osapuolen logoa paitaan ilman asinomaisen lupaa. Siitä on jo aikaa, olisko se muuttunut vai eivätkö tienneet hommaansa kunnolla... Paidat olivat silloinkin menossa yksityiseen käyttöön.

 

Ja kun painatan muutaman paidan, hintaa tulee t-paidalle 5 / kappale. Ei maksa vaivaa ruveta itse vääntämään, etenkään kun menisi varmaan kymmenen paitaa pelkkään painamisen harjoitteluun :D

Link to comment
Share on other sites

Jaa-a, useasti firmojen sivuillahan on ihan lehdistö-osasto josta voi ladata hyvälaatuisina noita logoja ja muuta materiaalia. Niitä voi ainakin pr-mielessä varmaan käyttää, mutta tuskinpa tuon luvan kysyminenkään huono idea on.

 

Itse olen yhteen julkaisuun kysellyt kovasti firmojen materiaalin (mm. valokuvien, tuotekuvien) käyttölupaa ja aina sen on saanut. Ehtoina on ollut juuri ei-kaupallinen käyttö ja firman esittäminen neutraalissa valossa :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...