Jump to content

Kampikammion huohotin kaasariin vai ei ?


iikku

Recommended Posts

Riippuu vähän siitä,huohottaako kone miten paljon.Itelläni on suljettu huohotus eli letku imusarjaan takaiskuventtiilin kanssa.Pitäs toimii vaparinkin kanssa.Ei sotke kaasaria öljyisillä höyryillä.

Link to comment
Share on other sites

Imu/pakosarjan alla olevassa luukussa pitäs olla huohottimen putki tai pönttö.Jossain versioissa se löytyy kytkinpuolen kopasta,työsylinterin etupuolelta.

Link to comment
Share on other sites

Seokseen ei pitäisi olla hirveästi vaikutusta mikäli ei ole ihan väljä moottori, mutta periaatetasolla ihan hieman laihemmalle saa polttoaineensyötön laittaa. Tämä siis mikäli huohotus on ennen kaasuläppää. Mikäli tuo huohotus kytketty imusarjaan niin seokset heittelevät huomattavasti riippuen siitä minkä lämpöinen moottori on, tämmöiseen tapaan en ole kyllä ikinä törmännyt paitsi Turbo69:n kirjoituksessa. Tuollainen kytkentätapahan imee täysin ennalta-arvaamattoman määrän öljyhöyryjä/ilmaa kampikammiosta imusarjaan kovalla alipaineella.

Link to comment
Share on other sites

Jällleen paljon kiitoksia vastauksistanne!

 

Vielä kaipaisin kommentteja siihen että mikä on yleinen "tapa" kaasarin huohottimen suhteen, onko se yleensä tulpattu vai kytketty moottorin huohottimeen ? Kumpi tapa ompi parempi ja miksi ? Tähän on yllättävän vaikeaa ollut löytää vastausta...

 

Ja vielä kertauksena, kaasari siis HIF38, vaikka eipä sillä ole väliä...

Link to comment
Share on other sites

Suljettu huohotus turbo Metrossa vakiona,imusarjaan menevässä putkessa takaiskuventtiili ja erittäin pieni reikä,ei seokset soutele.Etuna ainakin omassa,ettei tule käryt konehuoneesta.Jostain luin että sillä saatais vielä lisätehojakin turbovehkeistä.                                                                                                                                  Omassa on vielä öljyn keräyspytty välissä,ehtii jäähtyä.En ole kyllä itse huomannut teho eroa vapaan tai suljetun kierron välillä,ainoa ero haju jossain tilanteissa.

Link to comment
Share on other sites

Se onko huohotus parempi pistää ulkoilmaan vai johonkin imupuolelle on ihan katsojasta kiinni. Jotkut eivät halua öljyhöyryjä syöttää moottoriin, koska se saattaa sotkea hieman imupuolta ja laskea hieman tehoa. Toisaalta jos sitä ei syötä moottoriin, saattaa tulla hajuhaittoja sisälle. Uudemmissa autoissa se on päästöjen takia aina syötetty moottoriin.

 

Lisää tehoa koneesta ei takuulla saa tuolla turbo metron/minin huohotustavalla, päinvastoin. Kuuman ja huonosti palavan kaasun syöttäminen koneeseen viileän ilman/polttoaineen sijasta ei nosta tehoja. Mutta tuo pieni kuristin selittää sen että ei seokset pääse heittelemään.

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset jälleen !

Viedäänpä keskustelua jälleen amatöörimäiseen suuntaan... kyselin mistä se kampikammion huohotin löytyy... turbo69:n vinkin avulla löytyi imu/pakosarjan alta "luukku", itseasiassa kaksikin kappaletta. Oheisessa linkissä on kuvat niistä. Kuva myös kytkinpuolen huohottimen oletetusta paikasta ( jota ei siis ole... ).

Eli yhteenvetona jälleen tosi tyhmä kysymys... kampikammion huohotusta ei näytä koneessani olevan olleenkaan...? Miksi ? Vai onko vielä mahdollisia paikkoja josta se voisi löytyä ?

http://kilpiat.kuvat.fi/kuvat/MINI/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...