iikku Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2010 Mistäpäin löytyy kampikammion ( engine breather ) huohotin ? Kokemuksia; kannattaako se liittää kaasarin HIF38 huohottimen liittimeen vai ei ? Tällaisia kyselee tuoreehko Mini 1000 omistaja... kiitti. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2010 Riippuu vähän siitä,huohottaako kone miten paljon.Itelläni on suljettu huohotus eli letku imusarjaan takaiskuventtiilin kanssa.Pitäs toimii vaparinkin kanssa.Ei sotke kaasaria öljyisillä höyryillä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
iikku Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2010 Tänx. Ja vielä vinkkijä mistä päin konetta se huohotin 1000sessa löytyy ? Onko jollain käytössä suljettu kierto kampikammiosta kaasariin ? Miten toimii ? Miten seos vs. avoin kierto ? Kaasari siis HIF38... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Imu/pakosarjan alla olevassa luukussa pitäs olla huohottimen putki tai pönttö.Jossain versioissa se löytyy kytkinpuolen kopasta,työsylinterin etupuolelta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Seokseen ei pitäisi olla hirveästi vaikutusta mikäli ei ole ihan väljä moottori, mutta periaatetasolla ihan hieman laihemmalle saa polttoaineensyötön laittaa. Tämä siis mikäli huohotus on ennen kaasuläppää. Mikäli tuo huohotus kytketty imusarjaan niin seokset heittelevät huomattavasti riippuen siitä minkä lämpöinen moottori on, tämmöiseen tapaan en ole kyllä ikinä törmännyt paitsi Turbo69:n kirjoituksessa. Tuollainen kytkentätapahan imee täysin ennalta-arvaamattoman määrän öljyhöyryjä/ilmaa kampikammiosta imusarjaan kovalla alipaineella. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
iikku Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Jällleen paljon kiitoksia vastauksistanne! Vielä kaipaisin kommentteja siihen että mikä on yleinen "tapa" kaasarin huohottimen suhteen, onko se yleensä tulpattu vai kytketty moottorin huohottimeen ? Kumpi tapa ompi parempi ja miksi ? Tähän on yllättävän vaikeaa ollut löytää vastausta... Ja vielä kertauksena, kaasari siis HIF38, vaikka eipä sillä ole väliä... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Suljettu huohotus turbo Metrossa vakiona,imusarjaan menevässä putkessa takaiskuventtiili ja erittäin pieni reikä,ei seokset soutele.Etuna ainakin omassa,ettei tule käryt konehuoneesta.Jostain luin että sillä saatais vielä lisätehojakin turbovehkeistä. Omassa on vielä öljyn keräyspytty välissä,ehtii jäähtyä.En ole kyllä itse huomannut teho eroa vapaan tai suljetun kierron välillä,ainoa ero haju jossain tilanteissa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Se onko huohotus parempi pistää ulkoilmaan vai johonkin imupuolelle on ihan katsojasta kiinni. Jotkut eivät halua öljyhöyryjä syöttää moottoriin, koska se saattaa sotkea hieman imupuolta ja laskea hieman tehoa. Toisaalta jos sitä ei syötä moottoriin, saattaa tulla hajuhaittoja sisälle. Uudemmissa autoissa se on päästöjen takia aina syötetty moottoriin. Lisää tehoa koneesta ei takuulla saa tuolla turbo metron/minin huohotustavalla, päinvastoin. Kuuman ja huonosti palavan kaasun syöttäminen koneeseen viileän ilman/polttoaineen sijasta ei nosta tehoja. Mutta tuo pieni kuristin selittää sen että ei seokset pääse heittelemään. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
iikku Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2010 Kiitokset jälleen ! Viedäänpä keskustelua jälleen amatöörimäiseen suuntaan... kyselin mistä se kampikammion huohotin löytyy... turbo69:n vinkin avulla löytyi imu/pakosarjan alta "luukku", itseasiassa kaksikin kappaletta. Oheisessa linkissä on kuvat niistä. Kuva myös kytkinpuolen huohottimen oletetusta paikasta ( jota ei siis ole... ). Eli yhteenvetona jälleen tosi tyhmä kysymys... kampikammion huohotusta ei näytä koneessani olevan olleenkaan...? Miksi ? Vai onko vielä mahdollisia paikkoja josta se voisi löytyä ? http://kilpiat.kuvat.fi/kuvat/MINI/ Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2010 Venttiilikoppa tai jakopäänkoppa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään