Jump to content

iikku

Jäsenet
  • Viestit

    11
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

iikku's Achievements

  1. Kiitokset jälleen ! Viedäänpä keskustelua jälleen amatöörimäiseen suuntaan... kyselin mistä se kampikammion huohotin löytyy... turbo69:n vinkin avulla löytyi imu/pakosarjan alta "luukku", itseasiassa kaksikin kappaletta. Oheisessa linkissä on kuvat niistä. Kuva myös kytkinpuolen huohottimen oletetusta paikasta ( jota ei siis ole... ). Eli yhteenvetona jälleen tosi tyhmä kysymys... kampikammion huohotusta ei näytä koneessani olevan olleenkaan...? Miksi ? Vai onko vielä mahdollisia paikkoja josta se voisi löytyä ? http://kilpiat.kuvat.fi/kuvat/MINI/
  2. Jällleen paljon kiitoksia vastauksistanne! Vielä kaipaisin kommentteja siihen että mikä on yleinen "tapa" kaasarin huohottimen suhteen, onko se yleensä tulpattu vai kytketty moottorin huohottimeen ? Kumpi tapa ompi parempi ja miksi ? Tähän on yllättävän vaikeaa ollut löytää vastausta... Ja vielä kertauksena, kaasari siis HIF38, vaikka eipä sillä ole väliä...
  3. Tänx. Ja vielä vinkkijä mistä päin konetta se huohotin 1000sessa löytyy ? Onko jollain käytössä suljettu kierto kampikammiosta kaasariin ? Miten toimii ? Miten seos vs. avoin kierto ? Kaasari siis HIF38...
  4. Mistäpäin löytyy kampikammion ( engine breather ) huohotin ? Kokemuksia; kannattaako se liittää kaasarin HIF38 huohottimen liittimeen vai ei ? Tällaisia kyselee tuoreehko Mini 1000 omistaja... kiitti.
  5. Suositelkaapa mikä kaasari kannattaisi hommata "loppuun" tulleen HS4:n tilalle ? Pitäs vaihtaa väljäksi käynyttä osaa tuonne joten ajattelin samalla vaihtaa koko kaasarin, kun joutuu sitten kuitenkin taas räpläämään jos vaihtaa osaa. Kone on pikkaisen piristetty tonni -78; laskettu kansi, kevyt vauhtipyörä, peltisarja+tehoputki, pikkaisen avarretut kanavat, ei mitään radikaalia. Hewleyn imusarja on nyt kiinni, avarammalla kurkulla mitä toi HS4 vaatii joten imusarjan vaihto ei ehkä välttämätöntä ? Ja mistä kannattaa kysellä? Jos jollain on tarjota niin laita tietoa tulemaan!
  6. iikku

    Liian rikas seos

    Kiitti tiedosta. Kyllä kone toimii nyt aivan mainiosti! Ja siis mitään muuta en tehnyt kun otin tuon putkenpätkän pois ja säädin vähän laihemmalle. Mitattiin päästöt ja -avot, hyvin toimii...
  7. iikku

    Liian rikas seos

    Ongelma löytyi... kaasarista oli tukittu "huohotinputki", edestäpäin katsottuna vasemmalla puolella oleva messinkinen putki, letkunpätkällä ja koneruuvilla. Ei ihme jos oli seos vähän sekaisin... tiedä sitten mikä ollut edellisellä omistajalla virityksen tarkoitus...
  8. iikku

    Liian rikas seos

    Itseasiassa sain manuaalista osan sähköisesti, kiitokset eräälle jäsenelle! Joten varmistui kaasarin tarkka tyyppikin... se on SU-HS4, non-sealed type. Ja ei kun purkamaan...
  9. iikku

    Liian rikas seos

    Ja vielä... miten tuo kaasarin öljyn pinnan taso ? Voiko sillä olla vaikutusta em. oireisiin, sehän vastustaa männän liikettä = seoksen suhdettakin... ! No, kaipa se manuaalista selviää kunhan sellaisen jostain käsiini saan ( tilaamalla )...
  10. iikku

    Liian rikas seos

    Kiitos vastauksestasi. Kyse on siis HIF-kaasarista, kaasarin alla se uimurikammio on. Käyntiin siis kyllä lähtee, ( kuumana huonosti ) ja kulkeekin ihan kohtuullisesti. Mutta pakokaasumittauksessa ( tehtiin "huvikseen" jos vaikka sattuisivat konttorilla tsekkaamaan ) huomattiin että häkäarvo on noin korkea. Kulkee ihan ok, mutta "tökkii" alakierroksilla ja savuttaa jonkun verran kun kierrättää. Ryyppyyn ei passaa koskea kyllä olleenkaan, tukehtuu muuten, kylmänäkin lähtee käyntiin ilman ryyppyä. Vaijeri ei " hirtä ", olen tarkastanut että vipu on nollassa kun ryyppy on sisässä. -> Joten näillä perusteilla päädyin "arvailemaan" että vika on liian rikkaassa seoksessa. Voi toki olla jossain muuallakin ? Kuten kirjoitin, olen vasta hommannut auton joten näppituntumaa ei ole ja tietoa sitäkin vähemmän, pitää hommata tuo manuaali. Tsekkaan tuon antamasi vinkin suuttimen ja kurkun sillan välisestä etäisyydestä, ja kaasarin pinnankorkeudesta, ne antanee vähän lisää infoa... Kiitti vielä kerran!
  11. iikku

    Liian rikas seos

    Tere, nyt vinkkejä tumpelolle ! Minulla on vähän piristetty -78 1000 Mini ( kansi, nokka, pakosarja+putki ym. pientä ) jossa vakio kaasari ( onkos se nyt sitten SU-4 vai mikä...). Ostin auton hiljattain, siinä oli ilmavuoto kaasarin stefoista. Nyt on sellainen ongelma että käy liian rikkaalla eikä kaasarin säätö "ruuvista" sieltä männän alapäästä auta, oikeasaan sillä ei ole juuri mitään merkitystä käyntiin vaikka säätöruuvia kääntelee tyhjäkäynnillä! Häkäarvo oli mittauksessa yli 8, raja muistaakseni on 6. Mistä voisi tai kannattaisi vikaa ruveta etsimään? Kaasaria en ole vielä purkanut kun ajattelin ensin kysellä teiltä vinkkejä missä vika voisi olla. Neula ? Mäntä ? Kaasarin öljynä on automaattivaihteistoöljy. Jos sitä on liikaa tai liian vähän, voiko se aiheuttaa em oireita ? Minulla ei ole manuaalia josta pinnan tason voisi tarkistaa, laitoin aikoja sitten omistamani Saabin perusteella "mutu tuntumalla", sekun ei ollut turhan kranttu öljyn pinnan tasosta...
×
×
  • Luo uusi...