bulldawg Posted June 9, 2010 Report Posted June 9, 2010 Lohenin ja monien muidenkin viriosien kaupoissa tätä MSD Ignition Coil Packiä katsellut. Onko kellään tätä asennettuna? Olisi kiinnostavaa kuulla tuoko todellisuudessa mitään hyötyä.
JPTT Posted June 10, 2010 Report Posted June 10, 2010 Yleensä parantaa moottorin käyntiä viritetyissä moottoreissa, kun kakkua syötetään lisää per ilmatilavuus + käytetään kylmempien tulppien kanssa. Mikä tulppa sit on hyvä, on vähän hankala sanoa, kun väärällä voi sulattaa reiän lohkoon... Perusautossa hyöty olematon, suosittelen tulppien säännöllistä vaihtoa.
Mini1380 Posted June 10, 2010 Report Posted June 10, 2010 Haluisin kyl tietää et miten siihen lohkoon tulee reikä väärillä tulpilla :o !!
scooper Posted June 11, 2010 Report Posted June 11, 2010 Joo, lähinnä alkuperäisillä tulpilla tulee reikiä, nakutuksen takia - mäntiin... tuskin virittämättömään mottiin tosin. Mulla on tuo puola kera msd:n johtoineen ollut kiinni jonkun vuoden. Ei haittaa, jos ei hyötyäkään. Tulppina olen käyttänyt Denson IK22:ia ja Bosch FGR 7 DQP+:ia... ei ihan vakioon moottoriin ;)
JPTT Posted June 11, 2010 Report Posted June 11, 2010 Haluisin kyl tietää et miten siihen lohkoon tulee reikä väärillä tulpilla :o !! Voihan olla että se reikä on ensin männässä ja sitten het perään lohkossa... riittävillä litratehoilla sekunneissa tapahtuu kaikenlaista jännää, kun metalli muuttuu kiinteästä sulaksi. Mutta kuten todettu, ei tuosta coil packissa vakiomotissa ole mitään hyötyä. Yleensä noita coilpackeja laitellaan, kun litratehot menee yli 150:n ja polttoaine pitäisi jotenkin yrittää polttaa palotilassa eikä pakosarjassa...
Mini1380 Posted June 12, 2010 Report Posted June 12, 2010 Kerros nyt oikeesti miten toi koneen nakutus tekee reijän siihen lohkoon!
MikaJ Posted June 12, 2010 Report Posted June 12, 2010 Todella kaukaa haettua kyllä, nakutus kyllä rikkoo männät mutta pahimmissakaan vaurioissa en ole ikinä nähnyt kyllä lohkolle mitään käyneen. 150hp litratehotkin on sen verran pieniä että modernin auton sytkälaitteitten luulisi helposti selviävän sellaisesta, kun ihan perinteinen kärjetön jakajasytkäkin selviää. Essonbaarissa elvistelyä varten tuollaiset coilpackit on tehty, kuten alumiiniset bypassit/dumpit turboautoihin. Parissa kulkuneuvossa pihalla yli 150 ja 200hp/litra, orkkis sytkävehkeillä liikenteessä. No tuo tehokkaampi on vapari, ahdetussa vasta tuppaa olemaan ongelmia sytkälaitteiten kanssa kun sylintereitten paineet nousee koviksi. Ja tuosta pakosarjassa polttoaineen poltosta, jos kipinävehkeistä loppuu voima niin se ei pala ollenkaan. Hieman ennen sitä kyllä pienen hyödyn saa voimakkaammista sytkälaitteista.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now