Jump to content

lohkon hitsaus


Edvard

Recommended Posts

Täytyy olla sit TODELLA pätevä hitsari kun pystyy sen korjaamaan ja takuuta en usko työlle saavan.

Tiedän yhden ainoon ketä vois moisessa onnistua ja sitäkään ei saa yleensä mistään kiinni eikä vaikuta pk-seudulla.

Uutta lohkoa vaan kehiin.

Link to comment
Share on other sites

Aika riskaapelia touhua.

Minkälaisessa kohdassa halkeama on?

 

Ohimennen vähän offtopic , mutta onko se vanhempi vahvistamaton A-lohko heikko isommilla tehoilla vai onko se vain legendaa...???...ku mulla vielä ehjä kone varovaisilla ylitehoilla (tää sit oikea huolenaihe ).

 

Tässähän nyt varmaankin A+ ja oikea valuraudan hitsaus olis mielestäni helpompi ratkaisu kuin lohkon vaihto.

Mulla oli monta vuotta omassa avossa laiton Allegron ohc kone josta poistin "kuumasillan" sarjojen välistä...

Kuumasillan poisto oli vähän hankalampi kuin minissä , mutta on olemassa sellaiset puikot jolla valurautaa voi hitsata ilman lämmitystä ja venyttämistä.

 

Itse kylläkin kumminkin myös lämmitin ja paukutin hitsatessa ja hyvin kesti monta vuotta sauma imusarjan ja pakosarjan välissä  :o.

Link to comment
Share on other sites

Täytyy olla melkoiset ylitehot ja varsinkin käyttää niitä jatkuvasti, jos Minin koneen lohko alkaa olla se heikoin lenkki. Eiköhän siellä muut asiat tule ensin vastaan.

Olihan ne ensimmäiset 60-luvun S:n lohkotkin (ohuemmalla helmalla) heikompia ja 60 luvun lopullahan kaikki oli tukevammalla helmalla. Kaikilla kuitenkin ajettiin kilpaa, eikä lohko ollut erityinen heikko kohta.

Mulla on ollut 1 Minin lohko joka oli korjattu Messingillä juottamalla! Ja käytössä oli.

Link to comment
Share on other sites

Veikkaisin et toi lohkojen  kestojuttu on enempi legendaa, miksi ne olis tehtaalla ruvennut vakio 1.3:sen lohkoa vahvistamaan kun siirryttin A+ koneeseen kun ei niissä aiemminkaan ollut ongelmia.

Olis mielenkiintoista tietää et onks noi rivotetut lohkot myös yhtä paksuja kuin vanhemmat vai onko rivoilla haettu materiaalin säästöä valua ohentamalla.

 

Alkuperäiseen kysymykseen vielä et johtuiskohan siitä että monetkaan ei halua tehdä niitä lohkon hitsauksia kun ne aikast harvoin onnistuu ja sit on iso itku asiakkaalla vaikka ennen työn tekemistä on sanottu että onnistumista ei voi taata  ;) .

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...