Henkka83 Posted April 25, 2010 Report Posted April 25, 2010 Kytkimen vaihdosta olisin kysynyt, että millä painelevy keskitetään? Vai tarviiko sitä keskittää ollenkaan? Haynesin korjausoppaassa muistaakseni sanottiin vaan että "keskitä painelevy" tjsp. Muutenkin korjausoppaassa sanottiin että kampiakaselin hahlo pitää olla "horizontal", ja taas restaurointimanuaalissa sanottiin että "A" merkit on oltava ylöspäin (jolloin hahlo on kyllä pystyssä). Ota tästä nyt selvää. Purin paketin nyt siten että "A" merkit oli ylöspäin. Mitään ongelmia ei ollut. Tosin pitäisikö lukitushaarukan olla ylhäältäpäin pudotettu hahloonsa, kun "A" merkit on ylöspäin? Nyt se oli alhaaltapäin pujotettu, ja tuli epäilys että tuskin kuuluu olla noin päin.
minorv8 Posted April 26, 2010 Report Posted April 26, 2010 Jep, niiden A-merkkien tulisi olla keskenään linjassa sekä levyjousessa että painelevyssä (back plate) ja edelleen A-merkkien siinä vauhtipyörän poterossa missä on ajoitusmerkit. Eli ykkös- ja nelosmäntä yläkuolokohdassa ja A-merkit kello 12:ssa. C-prikka kiinnitetään tällöin ylhäältä alas. Ideana on sitten se että purkaessa olis vastaava tilanne. Vaarana on se että jos A) prikka on väljä ja B) se irtoaa alaspäin, se lukittuu vauhtipyörän sisään ja silloin onkin naurussa pitelemistä ;D Sun tapauksessa joku ammattimies on ollut aikaisemmin asialla ;D ;D
FD100L Posted June 23, 2010 Report Posted June 23, 2010 Jep, vanhemmassa Minissä kytkinremppa on "helppo" verrattuna moneen muuhun, kun ei tarvitse sitä kytkinlevyn läpi vauhtipyörään menevää kytkinakselia keskittää jne. Vain A -merkit kohdakkain ja C -lukkolevyn "pudotus" ylhäältä alas paikalleen. Uusittavat osatkin jää usein vakiokäytössä vain kytkinlevyyn.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now