Jump to content

Kytkimen vaihto


Henkka83

Recommended Posts

Kytkimen vaihdosta olisin kysynyt, että millä painelevy keskitetään? Vai tarviiko sitä keskittää ollenkaan?

Haynesin korjausoppaassa muistaakseni sanottiin vaan että "keskitä painelevy" tjsp.

 

Muutenkin korjausoppaassa sanottiin että kampiakaselin hahlo pitää olla "horizontal", ja taas restaurointimanuaalissa sanottiin että "A" merkit on  oltava ylöspäin (jolloin hahlo on kyllä pystyssä).

Ota tästä nyt selvää.

 

Purin paketin nyt siten että "A" merkit oli ylöspäin. Mitään ongelmia ei ollut. Tosin pitäisikö lukitushaarukan olla ylhäältäpäin pudotettu hahloonsa, kun "A" merkit on ylöspäin? Nyt se oli alhaaltapäin pujotettu, ja tuli epäilys että tuskin kuuluu olla noin päin.

Link to comment
Share on other sites

Jep, niiden A-merkkien tulisi olla keskenään linjassa sekä levyjousessa että painelevyssä (back plate) ja edelleen A-merkkien siinä vauhtipyörän poterossa missä on ajoitusmerkit. Eli ykkös- ja nelosmäntä yläkuolokohdassa ja A-merkit kello 12:ssa. C-prikka kiinnitetään tällöin ylhäältä alas. Ideana on sitten se että purkaessa olis vastaava tilanne. Vaarana on se että jos A) prikka on väljä ja B) se irtoaa alaspäin, se lukittuu vauhtipyörän sisään ja silloin onkin naurussa pitelemistä  ;D

 

Sun tapauksessa joku ammattimies on ollut aikaisemmin asialla  ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jep, vanhemmassa Minissä kytkinremppa on "helppo" verrattuna moneen muuhun, kun ei tarvitse sitä kytkinlevyn läpi vauhtipyörään menevää kytkinakselia keskittää jne.

Vain A -merkit kohdakkain ja C -lukkolevyn "pudotus" ylhäältä alas paikalleen.

Uusittavat osatkin jää usein vakiokäytössä vain kytkinlevyyn. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...