Jump to content

Henkka83

Jäsenet
  • Viestit

    32
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Tietoja käyttäjästä Henkka83

  • Syntymäpäivä 15.10.1983

Profile Information

  • Sijainti
    Lahti
  • Interests
    Mini 1000 -77

Henkka83's Achievements

  1. Lämmittimen vesiventtiili alkoi tiputtamaan vettä, ja viikon päästä olisi hääkyyti ajettavana. Onko tuo venttiili mitenkään korjattavissa, tai kannattaako edes yrittää korjata? Mielestäni vuoto on venttiilin päässä olevan keltapassivoidun päätypellin ja alumiinirungon välissä. Venttiili on muistaakseni viimekesänä ostettu uutena Suomesta. Jos tuota venttiiliä ei voi mitenkään korjata, niin mitä muut on noille tehnyt? Ei tekisi mieli ostaa samanlaista enää tilalle, jos kestoikä on vain reilu puoli vuotta. Muutenhan noita saa olla kontissa jatkuvasti muutama varalla ;D
  2. Ostetaan linkin mukainen vilkun viiksi. Omasta on palautustoiminto väljä, ja töötti mykkänä http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... 267&title= Yhteyttä spostilla tai nollaneljänolla 7020016
  3. Kiitti vinkeistä, ja etenkin kuvasta. Näyttää siltä, että mulla on ainakin kilometrin liian pitkä vaijeri. En nyt muista tuliko se Minitronilta vai Mini sparesilta. Luultavasti siis nylonputki sulanut sisälle pakosarjan kuumuudesta. Siispä vaijeriostoksille...
  4. Kaasupoljin "jumittaa", eli sitä painettaessa joutuu hiaman käyttämään raskaampaa kaasujalkaa. Tästä seurauksena poljin nytkähtelee noin sentin kerrasta, ja tekee pintakaasulla ajosta varsin nykivää. Vaijeri on uusi, ja öljytty ilman muutosta. Varma en ole onko vaijeri syypää, vai voiko poljin itsessää jumia. 1. Vaijerin reitti lähtee kaasuttajalta yläviistoon omasta telineestään 2. Kiertää ilmanputsarin ja kääntyy pakosarjan alta kohti kuskinpuolen tulipeltiä 3. vaijeri on nippusiteellä sidottu mekaanisen bensapumpun lähtöön, eli "pakotettu" menemään mahdollisimman kohtisuoraan tulipellistä läpi jotta vältettäisiin jyrkkiä mutkia. Kuulostaa viritykseltä, mutta parempaakaan reittiä en ole löytänyt. Haluaisinkin kommentteja sen oikeaan reitittämiseen. Kuva aiheesta olis kiva. ::) P.S: On muuten ihan näppärä vaijerinrasvauslaite: Kumihanskasta sormi poikki=> pieni reikä päähän=>kumisormi vaijerin kuoren ympärille=>sormi täyteen öljyä. O0 Edit: Auto siis Mini 1000 1977, kaasarina orkkis (onko se nyt sitten SU4)
  5. Ei löydy kuin yhtä mittaa, ja juuri tuon 21mm.
  6. Auto on Mini1000 vm 1977. Ongelmana on se, että nykyisessä korkissa on viriteltynä ohut o-rengas ja tiivisteliimalla tehty korotusta korkkiin. Hommasin uuden korkin, eikä se yletä alkuunkaan pohjalle asti. Mittasin jäähdyttimestä yläpinnasta olakkeeseen matkaksi 25...27mm. Korkit taas on 20..22mm jousilautasen pohjalta tiivistepintaan. Viitsisikö joku mitata paljonko korkissa kuuluu olla puristumaa? Eli vastaavat mitat jos saisin vehkeestä jossa on oikea korkki oikeassa jäähdyttäjässä. Voisin laittaa sitten esim. yhden paksun o-renkaan, kun ei suomesta taida saada noita korkeita korkkeja... Tai sitten jos jollain on oikeanlainen korkki ylimääräisenä, niin voisin sen ostaa.
  7. Kiinnostaisi brittilippu tarra minin kattoon. Kaikki tarrasarjat vaan tuntuu olevan valkokattoiselle. Löytyykö mistään muunväriselle katolle, vai onko se tehtävä itse? Luultavasti itse tehtynä olisi teipattava katto ensin valkeaksi ja ostettava sitten tarrasarja valkokattoiselle. Vaihtoehtoisia ideoita otetaan vastaan. Jotenkin uskoisin etten ole ainoa maailmassa vastaavanlaisen ongelman kanssa. ::)
  8. Ostetaan oven aukaisukahva sisäpuolelle. Kyseessä on vm -77 gen4 mini, mutta luultavasti vanhemmissa on aivan sama pakeliittivipu. Vielä kuva millanen vipu on kyseessä: Yhteyttä saa nollaneljänolla 7020016
  9. Renkaat on vieläkin myymättä. Kesän tulle uutta kumia Minin alle. Nyt 160e +pk koko sarja
  10. Ostetaan takanavat Miniin. Jos sattuu olemaan vielä vakiota pidemmillä pyöränpulteilla, niin aina parempi. Tarkoitus on pitää omat navat peltivanteille, sekä omat aluvanteille. Yhteyttä saa puhelimitse parhaiten: nollaneljänolla-7020017
  11. Myydään täysin ajamattomat Falken 10" 165 kesärenkaat. Myyn koska ovat liian leveät miniini ilman kaarilevityksiä. Hinta esim. 180e/4kpl ? Voidaan vaihtaa myös hyviin 10" 145 renkaisiin. Pyörät on Lahdessa Kyselyt mielellään puhelimitse. nollaneljänolla-7020016
  12. Onko kenelläkään laittaa kuvaa minin etulokasuojien liimasaumoista. Tiedän, että ne pitäisi olla"terävät", kuin tulitikulla tehdyt urat. Maalari tahtoisi ihan valokuvan, että tulisi oikean näköiset. Jotkut on näyttäneet vetävän sauman "tasaiseksi" liimalla, mutta mitä museotarkastajat semmoisesta mahtaa tuumata..
  13. Kytkimen vaihdosta olisin kysynyt, että millä painelevy keskitetään? Vai tarviiko sitä keskittää ollenkaan? Haynesin korjausoppaassa muistaakseni sanottiin vaan että "keskitä painelevy" tjsp. Muutenkin korjausoppaassa sanottiin että kampiakaselin hahlo pitää olla "horizontal", ja taas restaurointimanuaalissa sanottiin että "A" merkit on oltava ylöspäin (jolloin hahlo on kyllä pystyssä). Ota tästä nyt selvää. Purin paketin nyt siten että "A" merkit oli ylöspäin. Mitään ongelmia ei ollut. Tosin pitäisikö lukitushaarukan olla ylhäältäpäin pudotettu hahloonsa, kun "A" merkit on ylöspäin? Nyt se oli alhaaltapäin pujotettu, ja tuli epäilys että tuskin kuuluu olla noin päin.
  14. Seuraava ihmetyksen aihe on konehuoneen kylkipellissä olevat reät. eli mitkä niistä on tarpeellisia, ja mitkä itse porailtuja "hukkareikiä". -Kuva rei'istä -Kuva ennen remonttia 0= jarruletkun irroitusaukko. kuuluuko sitä olla apukuskin puolella? Näyttää itse leikatulta. 1= 2= 3= 4= 5= 6= Ilmeisesti akun napojen haaroitusmurikan kiinnitys? 7= 8= 9= 10= Raitisilmaröörille
  15. Edelleen tarve ylläoleville osille. Osia lisätty listaan.
×
×
  • Luo uusi...