Jump to content

Tuulilasin asennus


jipeeki

Recommended Posts

Kiitos kuvista  :)

Väänsin fillarin pinnasta työkalun ja hitsasin siihen varren. Takaikkuna ok ja etuikkuna puoliksi valmis, kun työkalu petti.

Yllättäen hitsisaumasta napsahti poikki.

Ja ei olis muuten mitään mahkuja vääntää millään ruuvarilla paikalleen, varsinkin etutiiviste on niin pirun jäykkä.

Link to comment
Share on other sites

Olen ihmetellyt aina niitten puheita, ettei sitä työkalua tarvittaisi kiilan laittoon!?

Kyllä mulla on pääosin ollut niin pirun kireitä laitettavia, että kyllä tiiviste ainakin olisi pahasti kärsinyt jos jollain ruuvarilla alkaisi tunkemaan.

Minin lasin aukkojen koko voi hyvin vaihdella ainakin 5mm suuntaansa, jopa enemmän.

Link to comment
Share on other sites

jos lasin ja tiivisteen saa hyvin paikoilleen on hyvä olla kunnollinen työkalu kun alkaa kiilanauhaa vetämään paikoilleen että saa uran avattua tarpeeksi leveelle että nauha menisi venyttämättä paikoilleen muuten kun katkaisee lopuksi nauhan niin jonkinajan päästä nauha vetäytyy omaan mittaansa ja jää rako,mielestäni aurinko ei kutista listaa.ja tietenkin paljon  liukastetta kiilanauhaan ja tiivisteeseen.toki tuon työn tekee pelkää ruuvaria käyttäen mutta mokaamis riski kasvaa.ekassa kuvassa oleva työkalu toimii minin listassa parhaiten silmukka on oikeenlainen,toki silmukkaa voi väännellä mieleiseksi :)

Link to comment
Share on other sites

Olen ihmetellyt aina niitten puheita, ettei sitä työkalua tarvittaisi kiilan laittoon!?

Kyllä mulla on pääosin ollut niin pirun kireitä laitettavia, että kyllä tiiviste ainakin olisi pahasti kärsinyt jos jollain ruuvarilla alkaisi tunkemaan.

Minin lasin aukkojen koko voi hyvin vaihdella ainakin 5mm suuntaansa, jopa enemmän.

 

Samaa oon ihmetelly.Oon kahteen miniin lasit laittanut, enkä olisi ikinä saanut kiristyslistaa paikalleen ilman työkalua. Oli nimittäin täys työ vaikka oli sekin. En tiärä sitten onko vaan sattunut olla niin tiukkoja reikiä....... ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...