Jump to content

Engine fault reduced power (MCS R55/56 omistajat lukekaa ja reagoikaa)


Guest Huikko

Recommended Posts

Lexuksen IS on hajuton ja mauton miniin verrattuna. En myöskään yhtään tykännyt lexuksesta kun se ei hetkeäkään kulkenu suoraan. Ja vika ei ollu autossa, vaan se oli ominaisuus  ;D Lexus joskus koeajettu ja harkittu. Lexuksen eduksi sanottava lähes yhtä suuri lelujen (lisälaitteiden määrä) kuin minissä. Lexus oli melko hiljainen positiivisessa mielessä.

 

Yhtäläisyyksiä miniin lexuksessa on toki yhtä iso tavaratila.  ;)

 

BMW 1-sarjaa ei kannata ees mainita minin rinnalla. 3-sarja toki hyvä auto, mutta ei mitään karismaa, niitä kun on nykyään kaikilla lippalakkipojilla p-ralli autoina.

 

Toivottavasti imusarja toimii, omani on myös takuuhuoltoputkessa, jos vika toistuu...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No niin. Tänään sain Minin taas imusarjan vaihdosta. Näin kaaviokuvat vanhasta ja uudesta ja tuo saattaa jopa toimia.

Uudessa imusarjassa huohotus menee jokaiselle sylinterille erikseen aivan kiinni kanteen mahdollisimman kauas kaasuläpästä.

 

Onko sinulla osanumeroa tälle viimeiselle kehitysversiolle, jotta voisi suoraan tinkiä oikean imusarjan jos ja kun autoni huollatan?

Link to comment
Share on other sites

11-61-4-584-240 97MI INTAKE MANIFOLD: 116010

13-74-2-756-043 31MI AIR CHANNEL: 13709974

 

Nuo molemmat pitää vaihtaa. Vanha "air channel" ei sovi kolmosversion imusarjaan.

Tämänaamuinen kylmäkäynnistys autolla ok, ei ongelmia.

 

Sen verran tiedän, että imusarjat ovat tällä hetkellä tehtaalta yllättäen loppu. Omani sain vähän nopeammin jostain "välistä" ruotsista kun joku korjaukseen tuotu auto olikin myyty vaihdossa ja siihen ei korjausta teetetty.

Toimitusaika tällä hetkellä noin kuukauden luokkaa.

Link to comment
Share on other sites

Tänään -9 astetta pakkasta. Moottorin vikavalo syttyi, moottori pätkii ja tehot pois.

 

7. kerta takuuhuoltoon mars..... ehheheheheheheheheheheheh

 

:'(

 

Niin no voisihan ne viat pyytää korjaamaan kerralla, niin ei tarvitsisi ehkä viedä niin usein? Sanot vaan että sijaisauto tähän ja noudat auton kun  uusi ikkunayksikkö ja uusi kolmosversion imusarja on asennettuna. Ei kai sen tarvitse tuon vaikeampaa olla?

En näe mitään syytä toimia yhtään tuon kiltimmin tai vaatia vähempää. Jos onnistuu takuuseen Tampereella, niin onnistuu muuallakin.

Link to comment
Share on other sites

Valitettavasti suomen bmw ei siirrä takuutietoja eri firmojen välillä.

 

Imusarja korjaus on mulla menossa laakkosen kanssa ja ikkunat autokeskuksella....

 

Jos auto leviää reissussa, ei sitä aina saa oikean firman pihaan.

 

Diagnostointi pitää bmw ohjeiden mukaan tehdä aina ensin ja ekalla kerralla ei tehdä mitään muuta kuin kuitataan vika ja käytetään testeriä. Eli jos veisin imusarjan autokeskukselle pitäisi koko rumba aloittaa alusta.

 

Vaikka laakkonen faksaisi tiedot autokeskukseen, ei autokeskus voi tehdä korvausvaatimusta bmw:lle "toisesta" kerrasta.

 

Turha kommentoida että ei pidä paikkansa, olen käynyt tämän naurettavan keskustelun bmw:n, laakkosen ja autokeskuksen kanssa.

 

Suomen bmw toimii sääntöjään varten, eikä asiakkaitaan varten.

Link to comment
Share on other sites

Uskon että jos olet aiheesta käynyt jo 16 kertaa huollossa samassa paikassa, ei byrokratiaa enää tarvita.

 

Valitettavasti olen joutunut toimimaan oman minin kohdalla ainakin 4 eri henkilön kanssa. Tampereella homma on pelannut ja niin on etelässäkin laakkosella ja autokeskuksella.

 

Homma kusee ainoastaan suomen bmw:llä

Link to comment
Share on other sites

No niin. Tänään sain Minin taas imusarjan vaihdosta. Näin kaaviokuvat vanhasta ja uudesta ja tuo saattaa jopa toimia.

Uudessa imusarjassa huohotus menee jokaiselle sylinterille erikseen aivan kiinni kanteen mahdollisimman kauas kaasuläpästä.

 

Onko sinulla osanumeroa tälle viimeiselle kehitysversiolle, jotta voisi suoraan tinkiä oikean imusarjan jos ja kun autoni huollatan?

 

Uusia osia maassa ensi kuun alussa - puolessavälissä. Lakon sattuessa syksymmällä.

 

Imusarjoja on vaihdettu asentajien kouluttamiseksi yksi per mini huolto toistaiseksi.

 

On selkeesti eri ääni kellossa nyt eli ei muuta kuin jonottamaan.

Link to comment
Share on other sites

Pikkasen mietityttää nyt, että pääsisköhän tonne jonon jatkoksi vaikka vikaa ei ole viellä ilmennyt. Tällähetkellä auto kulkee tosiaan lämpimästä tallista lämpimään talliin, mutta jos tulevaisuudessa joutuu tallista luopumaan ja takuut menee umpeen ensi kesänä niin vaihdetaanko osaa enää silloin?  :o

Link to comment
Share on other sites

Jonoon vaan jos et halua ostaa autoa ensi talveksi jolla voi ajaa. BMW:n politiikka takuun jälkeen on "tapauskohtaisesti" eli varmasti menee erittäin vaikeaksi. Vika on näissä kaikissa. Se että se ei ole oireillut ei ole syy luikerrella irti korjausvastuusta. Helpompaa on takuuaikana.

Link to comment
Share on other sites

Jos noita ei korjata, kannataa käytetty 06-09vm. 2.gen MCS ostaa syksyllä, bmw liikkeestä. Yleensä joka autoliikkeellä on vähintään 6 kk "takuu" autolle, jonka pitäisi kattaa tämäkin case kun esiintyy. Arvaus on, että imevä sarja on ainakin tonnin paukku takuun umpeuduttua.

 

RonDmc, vian saat kyllä helposti esiin parkkeeraamalla auton ulos pariksi viikoksi. Ko. koe ei maksa mitään.

 

Jään myös jännityksellä odottamaan, saako tähän autoon ikinä toimivia ikkunoita. Kuskin puolen lattia on umpijäässä peltiin asti sisään tihkunneesta lumesta parin viikon ajalta. Ruostettahan se sinne pukkaa myöhemmin - sitä ongelmaa ei taatusti korvaa kukaan.

 

JAtkossa MCS kohdalla lie käytettyjen autojen ostajan oppaassa kommentti, että tarkista että lattia ei ole homeessa / ruosteessa etupenkkien kohdalta.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä puoli on se, että ihan silmällä näkee konepellin avaamalla onko korjaus tehty vaiko ei. Saamaton ja kiltti suomalainenhan suurella todennäköisyydellä jättää korjaamatta. "ei sitä kaikesta viitsi sanoa jne"  :o

Link to comment
Share on other sites

Yöllä -25 ei ongelmia, aamulla -18 ei ongelmia, nyt -12 ei ongelmia. Julistan kolmossarjan imusarjan toimivaksi. Noin 50 kylmäkäynnistystä tehty ilman ongelmia. Edellisellä versiolla olisi pätkinyt varmasti monta kertaa.

Link to comment
Share on other sites

Hienoa, että täältä Suomi-foorumiltakin löytyi keskustelua tästä aiheesta. Eli itsellä sama ongelma esiintynyt pariin otteeseen 08 MCS Clubmanissa. Yleensä auto seisoo lämpimässä hallissa, mutta nyt oli taas vaihteeksi yön ulkona, niin sain tuon vian esiintymään. Nyt on taas lämpöpuhallin hönkimässä konehuoneeseen, josko pääsisi kohta taas tien päälle. Itsellä on JCW Stage 1 -kit asennettuna, eli sekään ei todistettavasti ongelmaan ainakaan auta. :)

 

Mutta hyvä homma, jos vika on saatu nyt paikallistettua ja siihen on löytynyt ratkaisu. Auto olikin menossa sopivasti parin viikon päästä huoltoon kylmä-rallatuksen takia, niin voi nyt pyytää samalla korjaamaan tuonkin vian. Olisko jollain takataskussa vielä jotain muita takuukorjauksia, mitä kannattaisi nyt teettää kun takuuaikaa on enää kuukausi jäljellä? :)

Link to comment
Share on other sites

Katso onko varapyöräkotelossa vettä/jäätä. Clubman ottaa vettä sisään pyyhkijöiden varsien tiivisteistä ja takavalojen tiivisteistä, jos ei ole korjattu.

 

Tuolla aiemmin laitoin "pienen" listan mitä olen omaan 2008 MCS:ään korjauttanut. Kannattaa vilkaista sekin läpi.

Link to comment
Share on other sites

Tänä aamuna -16 ja tehot pois.

 

Ensimmästä kertaa kävi niin, että auto kävi tasaisesti 2 min, rupesi vasta sitten pätkimään ja pakoputkesta alkoi sprinklerimäisesti ryöpytä hangelle mustaa ruoste vettä / öljyä. Vana oli hetkessä 2 metriä pitkä ja puoli metriä leveä ja pikimusta.

 

On siellä siis jäässä jotain muutakin kuin kaasuläppä....

 

Naapurisovun säilyttämiseksi moinen sotkeminen saa nyt riittää!

 

Toivottavasti osat tulee maahan ensi viikolla, niin saa tämän farssin päätökseen.

 

Vikatiheys on n. joka 20-30. startti.

Link to comment
Share on other sites

Tänä aamuna -16 ja tehot pois.

 

Ensimmästä kertaa kävi niin, että auto kävi tasaisesti 2 min, rupesi vasta sitten pätkimään ja pakoputkesta alkoi sprinklerimäisesti ryöpytä hangelle mustaa ruoste vettä / öljyä. Vana oli hetkessä 2 metriä pitkä ja puoli metriä leveä ja pikimusta.

 

On siellä siis jäässä jotain muutakin kuin kaasuläppä....

 

Naapurisovun säilyttämiseksi moinen sotkeminen saa nyt riittää!

 

Toivottavasti osat tulee maahan ensi viikolla, niin saa tämän farssin päätökseen.

 

Vikatiheys on n. joka 20-30. startti.

Ettei sulla ois vaan kerääntynyt vettä putkistoon mikä on hyvin yleistä KAT-autoissa joskus jopa johtanut käymättömyyteen kun putkessa ollut vesi jäätänyt putken umpeen.

Eli sulla ois tullut putkesta ulos vettä ja nokea.

Link to comment
Share on other sites

Todnäk. on vettä. Sitä pahempaa vaihtoehtoa en nyt huollon alla jaksa murehtia. Sitä nestettä tuli todella paljon... Aiemmin on vaan tehot menny heti.

Onneks ei oltu kaupan pihassa toista autoa vasten / seinää vasten. Siinä olis sit ohikulkijoille kerrottu että mini pieras seinälle...  ::)

 

Yhdessäkään katti autossa ei tälläistakaan ilmiöö ole kumminkaan ollu. Pisaroita ehkä, sprinkleriä ei.

Moottoripyörissä, joissa pakoputki on enemmän "ylöspäin" saattaa joskus rankkasateessa parkkerauksen jälkeen nähdä jotain vastaavaa, silloinkaan nesteen väri ei ole musta.

 

Jos tehot menee n. joka kahdeskymmenes startti, niin oireilua on lähes harva se päivä. Just käynnistyksen yhteydessä kierrokset seilaa epämääräisesti n. 10  sekkaa  aivan kuin kompuutteri tuumis että arvotaanko tänään safe moodi vai ei.

 

Omalla kohdallani vika vaan pahenee pahenemistaan. Sulattamaan en oo menny minnekään parkkihalleihin, koska nyt katsotaan kuinka kauan tällä bmw:n design ihmeellä voi ajaa talviolosuhteissa ulkona. Vastaus tällähetkellä on että max 2 viikkoa kerrallaan.

 

Vähän on fiilikset kuin Huikolla, eli auton vaihto käy kyllä päivittäin mielessä.

 

2010 MCS motti on eri, ei oo ilmoitettu vielä, milloin virallisesti vaihtuu pellin alle, ehkä vasta kesällä, mutta sekin lienee lastentauteja täynnä kunnes sukupolvi taas vaihtuu uuteen.... Kannattaa siis ottaa Mini vakuutus myyjältä ja pyytää se kaupanpäälle ilmaiseksi pariksi ekaksi vuodeksi.

Link to comment
Share on other sites

Tässä mun tarina. Auto MCS vm. 2008.

Ensimmäisen kerran kylmäkäynnistysongelma ilmeni viime vuoden lopulla. Vein auton Herttoniemeen, missä diagnoosi oli: kaasuläppä jumittaa. Ei muuta kuin osa tilaukseen ja parin viikon jälkeen kaasuläppä vaihdettiin. Kun kävin hakemassa auton, niin ilmoitettiin, jotta pitäisi vielä imusarja vaihtaa. Noin kuukauden päästä vaihtoivat imusarjan, mutta vika ei korjaantunut. Yhtenä iltana kyllästyin odottelemaan moottorin lämpenemistä ja hinautin autoni Herttoniemeen. Auto olikin sillä reissulla sitten kaksi viikkoa. Odottelivat uusinta versiota imusarjasta. Sinänsä meni ihan hyvin, koska sen aikaa sain alleni BMW 320d x-driven, joka osoittautui oivalliseksi peliksi lumipyryssä  :).

Saldo:

Diagnoosi- ja sulatuskäynti Laakkosella

Vaihdettu kaasuläppä

Vaihdettu 2 x imusarja

= neljä käyntiä Herttoniemessa ja tuhlattua aikaa 10 tuntia.

 

No, viimeinen korjaus näytti auttavan ja nyt on kohta ajeltu kaksi viikkoa ilman ongelmia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Onko muilla vastaavia kokemuksia uudesta imusarjasta (pakkaskelit):

 

- Auton moottorin käynti on tasaisempaa matalilla kierroksilla (ei se kovin epätasaista ollut ennenkään)

- Reippaasti kiihdyttäessä ns. turbopotku on terävämpi ts. auto nykäisee helpommin tietyillä kierroksilla

 

En tiedä olisko tuo uusi imusarja virimielessä avarampi, eli periaatteessa vanhat ECUn kartat ei ole ihan niin pehmeästi yhteensopivia tän uuden röörin kanssa. Tuo potku voi johtua siiitä, että ahtopaine kasvaa hieman aiempaa nopeemmin(?). Kilometrejä on jo senverran lasissa huollon jälkeen, että ECUn pitäisi olla ns. sisään ajettu.

 

Kuulemma ei ole tulossa uutta ECU karttaa tälle imusarjalle.

 

Eipä silti autohan kulkee rivakasti, mikä on pääasia. Omasta mielestäni tämä imusarja on perstuntumaltakin parannus, ei pelkästään jäätymisenpoistaja.

Imusarja huollossa autolle ei tehty mitään muuta, joten muualta ei löydy selitystä.

Link to comment
Share on other sites

Onko muilla vastaavia kokemuksia uudesta imusarjasta (pakkaskelit):

 

- Auton moottorin käynti on tasaisempaa matalilla kierroksilla (ei se kovin epätasaista ollut ennenkään)

- Reippaasti kiihdyttäessä ns. turbopotku on terävämpi ts. auto nykäisee helpommin tietyillä kierroksilla

 

Ihan samaa mietin viimeksi tänään aamulla. Varsinkin kylmännahkealla koneella nuo ilmiöt ovat esillä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...