Jump to content

Leyland Mini -79 (1300)


Mini79

Recommended Posts

Elikkäs viime keväänä tuli vaimolle ostettua lahjaksi Mini jota on sitten syksystä asti tullut vaihtelevalla menestyksellä laitettua..Aluksi oli vaan tarkoitus ajella hamaan tappiin asti tekemättä mitään isompia. Sitten kävi niin että syksyllä hävisi vaihteet työmatkalla (vaihteensiirtimen sokka irtosi) ja siitä sitten tuli ajatus purkaa vähän autoa..

Tässä kuva oston jälkeen:

http://i292.photobucket.com/albums/mm21 ... 007066.jpg

 

 

Sunnuntaina on tarkoitus viedä auto maalarille ja sitä ennen pitää saada tehtyä loppuun jonkin näköiset pohjat, korin ulkopinnat jätän suosiolla ammattilaiselle. Muuten kori vaikuttaa vähäruosteiselle, ainoastaan konttiin tilasin uuden lattian. Otan viikonloppuna vähän kuvia joista selviää paremmin tämän hetkinen tilanne.

 

Onko muuten miten iso homma saada lasit takaisin paikalleen jos ne ottaa pois? Kun olis kiva päästä näkemään sinne tiivisteiden alle kun kerran maalaa auton..

 

http://s292.photobucket.com/albums/mm21 ... 7/Mini-79/

Tuossa linkki kuvakansioon (ei siellä vielä ihmeitä ole)

Link to comment
Share on other sites

Olipas siistin näköinen!

Lasit on aika hankala laittaa vanhoilla tiivisteillä ja kiristyslistoilla paikoilleen.Jos lasit ottaa pois niin kannattaa laittaa uudet tiivisteet ja listat=parantaa ilmettä eikä kovin kalliita.

Kiristyslistan laittoon ainakin itse tarvitsin siihen tarkoitetun työkalun,ilman sitä en olisi saanut niitä paikoilleen.

Link to comment
Share on other sites

Yritin yhdestä 69 ministä irrottaa tuulilasin ni kävi vaan naps ja koko paska halki. Siinä oli kumi tiivisteet menny aivan kovaks. Tuota uutta kumitiivistettähän löytyy metritavarana kumialan liikkeistä eikä hinta ollu kummonen en muista tarkkaan kun on joku vuos kun ostin. Jos ne on kovettunut pahasti niin ois ehkä paras kun ottaa sen kiristys listan eka pois ja sitten leikkaa sitä uraa pitkin terävällä veitellä koko kumin puoliks ja irrottelee sit kun lasi on irti niin ne lasissa ja autossa olevat kumit pois. Kunnossa olevilla kumeilla on sitten aika helppoo irrotella jatkossa laseja jos tarvii.

Link to comment
Share on other sites

Doddiin, päivä tehty taas pohjia ja nyt saa riittää. Varmaan olisi voinut tehdä paljonkin vielä, mutta ei riitä inspiraatio eikä aikakaan kun pitää huomenna viedä maalaamoon..Kaveri onneksi tuli mukaan hiomaan kun sain järjestettyä oheistoiminnan sopivaksi (saunalla ja oluella selvitään eli aika halpa hinta) Hiottiin siis konehuoneesta,kontista,peräluukusta sekä konepellistä ruosteet pois ja pinnat mataksi. Aikaa vievää puuhaa, tais mennä 12 tuntia. Ja olin jo itse aloitellut parina viikonloppuna hiomisen. Varsinkin konehuoneessa oli niin ahtaita paikkoja että sai aikaa kulumaan ihan huolella. Ensi viikonloppuna pitää alkaa koneen purkaminen, tosin itse olen varmaan vaan pällistelemässä ja opiskelemassa/osia pesemässä kun kaveri omistaa korjaamon niin jätän sen homman hänelle..

Uusia kuvia kuvakansiossa jos jotain kiinnostaa käydä katsomassa..

Link to comment
Share on other sites

Lisäsin pari kuvaa

 

http://s292.photobucket.com/albums/mm21 ... alaamossa/

 

Vein uuden kontin pohjapellin maalaamoon, näkyy tulevan takapenkin pohjapeltikin samassa. Samalla irroitettiin lasit. Oli kovat tiivisteet niin piti leikata mattoveitsellä Puoliksi tiivisteet (kiitos vinkistä "tgamini")

Muuten oli ehjät pellit tiivisteiden alla, ainoastaan kuskin puolen takalasin alla oli ruostetta. Nyt on sitten oma sohlaaminen ohi maalauksen suhteen, tosin väri pitää vielä valita. Viikonloppuna on tarkoitus alkaa purkamaan konetta kaverini korjaamolla. Helpottaa huomattavasti kun on hyvät tilat ja joku joka tietää mitä tekee..oma osaaminen rajoittuu purkamiseen  ;)

Mutta tässä on tarkoituksena opetella ja touhuta mukana mahdollisimman paljon..

Link to comment
Share on other sites

Sun maalarilla on vielä aika paljon hommia, jos takakontin pohjan vaihtaa! Takakelkka irti kaikkine hiluineen ym.ym.

Takakelkkakin kannattaa tarkistaa ja ainakin puhdistaa/suojata hyvin ennenkuin pistää takaisin. Jarruputket,tukivarren akselit ym.

Link to comment
Share on other sites

Eilen alkoi koneen purkaminen, muuten meni niin kuin elokuvissa paitsi että ei ollut vauhtipyörän ulosvetäjää kun en tajunnut tilata sellaista  :(

Tais mennä 3 tuntia että saatiin sitten lopulta se irti..kansi menee ensi viikolla venttiilipajalle tarkistukseen ja sitten selviää mitä siihen joutuu uusimaan. Jatketaan viikolla alakerran purkua kun loppui aika kesken eilen.

 

Alla uusimmat kuvat.

 

http://s292.photobucket.com/albums/mm21 ... 7/pajalla/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Niinhän siinä sitten kävi että ei se tullutkaan valmiiks. Polttaa bensapumpun sulaketta, tossa on kontissa sähköinen bensapumppu ja toimii paikallaan pyörittäessä hyvin mutta kun lähtee ajamaan niin n. minuutin päästä palaa sulake eikä pumppu toimi. Lannisti kyllä kun piti kaiken olla jo valmista ja sit tämä vielä..jos huilailis muutaman päivän ja sit uutta matoa koukkuun. Vika on kai johdoissa? Maa on tarkistettu ja vedetty suoraan akulle. Vai voisko olla bensapumppu menossa? Muuten kyllä kaikki toimi hyvin..kone käy nätisti ja ottaa kierroksia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Kesä alkaa olla paketissa, eipä ollut mitään ongelmia. Öljyä meni alkukesästä jonkinverran, mutta se on kaitten normaalia kun on koneeseen laitettu suunnilleen kaikki uusiks. Nyt kulutus normaalissa. Ei oikeastaan tullut tehtyä mitään muuta kuin ajeltua..noh etupään jarrulevyt ja -palat sekä molemmat etulaakerit tuli vaihettua. On se vaan heleppoo kun ei tarvii kuin ajella!!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...