Jump to content

Pitkään seisseen rojektin aloitus...


makevw

Recommended Posts

Noniin, melkein 11v seissyt rojekti ottaa vähän tuulta alle. Koneen joutuu käyttään auki kun aikonaan seisomaan heitettäessä laitoin liian vähä öljyä sylintereihin jonka johdosta kone jumissa. Nyt on kansi pöydällä ja huomenna "lihoiksi" ja pesuun. Muu koneen purku voi joutua odottaa kelien lämpenemistä. Kylmässä tallissa ei oikein maita kylmää metallia käsitellä. Toki onhan siinä sitten kaikkee muutakin "pientä" kivaa, paljon on varmasti työtä edessä. Mutta koitetaan ottaa kuvituksia ja laittaa niitä näytillekkin.

Link to comment
Share on other sites

Kansi on purettu ja kertaalleen pestykkin jo. Pitäs alkaa kanavista karstat poistamaan ja samoin maalit pinnasta. Nyt sitte mietitään pitäskö se kansi käyttää koneistamolla seetien vaihdossa, ei tarviis sitten lisäaineita lotrata tankkiin.....Pitää ens viikolla kilautella alan liikkeisiin mitä semmonen homma kustantaa?

 

 

http://galleria.baanaweb.fi/marko.lipponen/IMGP0522.JPG

 

edit: linkki kuvaan lisätty

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Puuh lääh ja oma saamattomuus....nyt pitäs alkaa viemään joko rojektia etiä päin tai hävittää kokonaan.....Ajattelin yrittää ensin eteenpäin vientiä. Eli miten välttää tuo lisäaine lotraaminen tuon kanssa? Tullu oltua moottori asioista poissa ny niin piiiiitkään, että asiat unohtunu. Edellisen viestin linkki ei toimi enää, lisäilen jossai vaiheessa uutta kehiin... kansi olis ny tuossa levällään ja oottas miten sen kanssa edetä. Tarviiko seetit vaihtaa vai kestääkö ne nyky aineet iha ok? Varmaankin vaihto kannattaa.

Link to comment
Share on other sites

http://www.roadmachine.fi/redline/Lead.html

Itse olen jo vuosia käyttänyt tota omissa koneissa eikä seeti ongelmia ole ollut ja pronssiohjuritkin ovat kestäneet "normaalisti" käyttöolosuhteet huomioonottaen (väliteyt vipat, korkeatkierrokset ym.).

Enkä ole "läträämistä" kokenut mitenkään ongelmalliseksi siinä samallahan se menee kun tankkailee.

Link to comment
Share on other sites

Me on nyt ajettu lähes 50 000 km lievästi piristetyllä 1100 koneella ja käytetty ihan normihuoltikselta saatavaa lisäainetta, esim nesteen tekemää.

Eikä vielä ainakaan ole ollut minkäänlaisia merkkejä venttiiliongelmista. Seassa monenmoista ajoa. Pitkää siivua kuumassa täydellä kuormalla ja nurkka-ajoa.

Ei tuo aineen kanssa pelaaminen mitään ylivoimaista ole ollut. Luonnistunut hyvin vaimoltakin ;)

Link to comment
Share on other sites

Mikäli on pakko pärjätä ilman lisäaineen käyttöä, niin mielestäni järkevin vaihtoehto on ostaa uusi kansi. Noin 260euroa, alkaa oleen halvempi kuin normihintaan vanhan kannen kansityöt.

http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-Mini-MPi-Cylinder-Head-LDF105800-NEW-Complete-/160843506034?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2573052172

Link to comment
Share on other sites

Joo, hinnat sitä luokkaa, jotta menemmä sitte lotraamalla. Eipä tuo iso asia ole. Pitää ny alottaa tuo kannen laitto alkuun ja sitte keksiä paikka jonne viiä loppu moottori ja käyttää sekin levällään. (Kuulemma keittiössä ei saa tehdä remonttia!!! ei ymmärrä moista) ;D Jospa kaverin tallia sais lainata tässä talven tullen. Mutta eiköhän se tästä ala etenemään.....vihdoin ja viimein.

Link to comment
Share on other sites

(Kuulemma keittiössä ei saa tehdä remonttia!!! ei ymmärrä moista) ;D

 

vähän samoja ajatuksia on täälläkin... vaikka kaikki olis kohdallaan esim. valaistus, istumatyö jne. no on tässä yks turbon pakosarja pyörinyt ja pari kanttakin

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...