Jump to content

lambon laadusta


minizz

Recommended Posts

Aika karua luettavaa jos pitää paikkansa http://www.lambounfall.de/indexe.html
Todisteiden valossa ongelmia on selvästi olemassa. Karua, mutta hyödyllistä ja kiinnostavaa luettavaa.

 

Mulla on itselläni tähtäimessä Opel Speedster 2.2 litran turboton versio. Jos vastaavansuuntaista tietoa ko. lelusta löytyy, niin vaihdan kohteen muuksi. Tähän mennessä en ole löytänyt itse tuosta lelusta ongelmia, mutta olen kyllä kiitollinen, jos autossa on isompia ongelmia ja tieto löytyy ennen hankintaa. Lambo ois ongelmattomanakin liian kallis ylläpidettävä, joten sellaista en haaveile. Ferrari ois unelma, mutta kun en lottoa, niin katellaan noita korollan hintaisia pelejä.

Link to comment
Share on other sites

Ei kai nuissa superautoissa laatu yleensä oo hyvien massa-autojen tasalla. Luin tuossa pari päivää sitten juttua, jossa tyyppi oli entisöinyt De Tomason. Siinäkin yhtenä päällimmäisenä tuli kokoonpanon kehno laatu  :).

 

Mitä taasen tulee JiiKoon haaveilemaan Speedsteriin. Hintaero vastaavaan Eliseen on aikas hämmästyttävä. Kymmenvuotiaan Elisen hinnalla saa vähän ajetun 2003-mallin. Ja toi Speedsterin ulkonäkökin on melkeen jopa parempi kuin Elisessä, kun ei oo ihan niin överi ;D.      

Link to comment
Share on other sites

Kas, muutkin täällä haaveilevat Opelista :)

 

Itsekin olen jo jonkin aikaa haaveillut tuosta speedsteristä ja eiväthän nuo mobile.de:n hintojen mukaan ole mitenkään hirvittävän kalliita saksanmaalla. Millaistahan summaa verokarhu vaatisi moisesta tuontiautosta? En ole vielä huomannut yhtään speedsteriä verotettujen autojen listoissa tullin sivuilla.

 

Joskus eksyin speedster-omistajien foorumille, mutta ei tullut luettua sen tarkemmin. Joten jos jollain löytyy tietoa auton ongelmakohdista, niin mielenkiinnolla kuulisin niistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
... Mulla on itselläni tähtäimessä Opel Speedster 2.2 litran turboton versio. Jos vastaavansuuntaista tietoa ko. lelusta löytyy, niin vaihdan kohteen muuksi. Tähän mennessä en ole löytänyt itse tuosta lelusta ongelmia, mutta olen kyllä kiitollinen, jos autossa on isompia ongelmia ja tieto löytyy ennen hankintaa. ...
Updeitataanpas tätä. Tuo turbottoman kone on tyypiltään Z22SE, jota on siis käytetty useassakin autossa. Koneessa on ongelmia (tarkat sarjanumerot saatavissa) vuoteen 2002 asti. Nokkaketjun ohjaimelle ei pitemmillä öljynvaihtoväleillä (tai suodattimen rikkoutuessa) tule 100% varmasti riittävää voitelua => ketju voi katketa esim. 40tkm ajetussa. Öljyn paluukanavaa, ketjun ohjainta ja ketjua on parannettu uudempiin ja noihin vanhempiin on korjailtu huoltojen/konerempan yhteydessä nuo uudemmat kilkkeet. Hintaero on käytetyllä turbottomalla isompi kuin uutena oli turboton vs. turbollinen, joten tuosta ongelmastakin huolimatta kiinnostaa turboton enemmän. Hinta/kolahdus -suhde on edelleen parempi. Toki, jos ½ vuotta kauemmin oottelis, niin turbollinen ois kyllä vaikeammin ajettava, niin suorituskyvyltään huomattavasti legendaarisempi - 4.9 s sataseen vakiolla 200 hepalla. Pikkuisen viritystä ja 4.5 s ei olis mahdotonta... Oiskohan liian nopea autoslalomiin? Ainakin meikäläisen virhe-% vois karata käsistä tuollaisella pelillä. :-X

 

2.2 versiossa oli lisäksi pienempää ooppeli-vikaa (eli nykyautovikaa = sähkövikaa) eli ainakin kahden ekan vuoden malleissa sadevesi pääsee sytytysjohtojen ja tulppien päälle => tulpat hajoilee ja sytytyspuoli reistailee - varsinkin enklannin talvessa...

 

Toisaalta ja toisaalta - Porsche on keikkunut vuosia Saksan vikatilastojen vähävikaisessa päässä ja tuo turbollinen alkaa olla jo halvan possun hintoja lähellä, niin jospa ootteliskin vuoden enemmän ja ottaiskin litistetyn kuplavolkkarin. Mate in vinland... :P Jaaps. Jos rupeaa tavoitetta nostamaan kokoajan, niin se muuttuu kaukaisemmaksi ja kaukaisemmaksi. Palataanpas takas maanpinnalle. Speedster 2.2 tai 2.0 turbo on nyt valintalistalla... Tai museoikäinen coupe-kadetti... ;D

Link to comment
Share on other sites

Tai museoikäinen coupe-kadetti...

 

Ehdottomasti tuo on se paras noista. Unohda nyt ainakin se neitiporsche, hetken tuollaisella ajaneena voin sanoa että tolla ei ole mitään tekemistä urheiluauton kanssa. Varsinkaan kun tosta puskee motarilla joka toinen diisselipemari/mersu ohi.Sen lisäksi kaikki kun tietää(itsesi lisäksi) että toi on "halpis"

Link to comment
Share on other sites

Minäkin olen käsittänyt että noista Porscheista se S malli on ainut kelvollinen. Ja spiidstertistä Turbo sua alkaa kuitenkin harmittamaan kun ostit vaan sen vaparin. Ehdottomasti on paras vaihtoehto on Coupe-Kadetti Turbolla ja Porschen jarruilla. ;D Siihen on näppärästi yhditetty kaikkien noitten parhaat puolet.

Link to comment
Share on other sites

Ehdottomasti on paras vaihtoehto on Coupe-Kadetti Turbolla ja Porschen jarruilla. ;D
Nyt ollaan asian ytimessä  ;D
:P Tuo ois todellinen bullet-proof-pocket-rocket... :P :P :P

 

Hmmmmmm, pitäisköhän hakea tuo pois kuleksimasta? :P Aijaijai, jos oikeesti katulaillinen, niin 175 hevoista vanhassa kadetissa :o jesh :P oho :-X hups :-X ...  :D ;) ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...