JiiAa Posted January 9 Report Share Posted January 9 N14 2007 Cooper S , ajettu 208 000km, hyvin huollettu ja kuitteja eri tyyppivioista reilu nippu. Mutta, bensapuolelle ei ole historian mukaan tehty koskaan mitään. Onko HPFP sellainen joka menee "varmasti" rikki, vai onko se tuurista kiinni? Entä siirtopumppu ja aktiivihiilisuodattimen tai "luft valven" vaihtotarve? Ostin auton , kun halvalla sain, tietoisena riskinä (lukuiset mahdolliset vikapaikat tiedossa) harrastekamppeeksi. Ulkolaisten foorumien perusteella tuo bensapuoli reistaa usein ja monin tavoin ja ainakin HPFP tuntuu särkyvän pienilläkin kilsoilla. Eikös BMW joutunut jatkamaan takuutakin tämän vuoksi. Auto siis toimii normaalisti, eikä suhauta edes bensatankin korkkia avatessa. Bensasuodattimen vaihdosta en löytänyt tietoa, sen vaihdan ainakin heti kun ehdin. Ajelenko siis auringonlaskuun huolettomana vaan pitäisikö olettaa vahvasti että tuuri loppuu ja tehdä jotain ennakoivaa toimenpidettä? Auton kanssa olisi nyt aikaa puuhastella, eli menee ajoon vasta keväällä. Ajokortti ollut kohta 30 vuotta, -74 Mini ainoa millä jäänyt tien päälle vian vuoksi, ajattelin yrittää ennakoida että R56 ei ole se toinen tielle jättävä kulkupeli. Paljonhan nuo bensapuolen ongelmat tuntuvat oireilevan kylmäkäynnistyksessä esim. mutta löytyy juttua että jääty laakista tien poskeen ilman vikakoodeja. Onko nämä bensaongelmat siis yleisiä, vai saako näistä väärän kuvan foorumien perusteella? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted January 9 Report Share Posted January 9 Empä usko, että niin yleisiä. Itellä oli se Tank Air Valve syypää pumpun hajoamisiin. Huono säkä kun sattuu, niin ei auta ennakkohuoltokaan. Saattaa uusissa osissakin olla vikaa. Itellä hajosi pumpusta putki laakista, kun veti tankin lyttyyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted January 10 Report Share Posted January 10 No, minulla on nyt ollut uudesta saakka N54-koneinen 2007 BMW, joka niinikään on kuuluisa HPFP ongelmista. Pumppu vaihdettiinkin ensimmäisinä vuosina takuuseen kolme kertaa ennen kuin mittarissa oli 80tkm. Sen jälkeen on ajettu 12v ja 100tkm ilman bensapumppuongelmia. Sanoisin ettei se nyt ole mitenkään niin kirkossa kuulutettu että se pumppu hajoaa. Voi ihan hyvin kestää auringonlaskuun, jos se kerran näin kauan on kestänyt. Ei kun kovaa ajoa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiiAa Posted January 11 Author Report Share Posted January 11 Kiitos kommenteista, tankin tuuletusventtiili ja bensansuodatin on halpa ja helppo vaihtaa, vaihdan ne ja sitten vain kovaa ajoa. karvalakki 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now