Jamppa Maijala Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Moi Nyt onkin haastavampi saada öljynpaineita. Kokeiltu on seuraavia: - moottori purettu varmistuksen pumpun paikalla oloksi OK -öljykelloja kokeiltu 2 kappaleella -öljyn säädin purettu ja kasattu kuulalla ja alkuperäisellä "luodilla" -asennettu uusi öljypumppu -säätimen kautta lisäty öljyä pari piemenpää tippakannullista -konetta pyöritetty kumminkin päin ja kokeiltu turhaan -öljyä tulee mitta kellon paikalta -öljyä on minimissä tikusta mittaamalla -öljyä tulee säätimestä letkun kanssa ja ilman letkua -ö-suodattimelle tulee öljyä -pumppu tiivisteellä ja liimattu kiinni ja kolmella ruuvilla kiinnitetty ja on hahlomalli -startti on uusittu -uudet kk ja rk laakerit Näitä ei ole tehty: -kone ei ole käynnyt -öljypumppua ei ole mitattu(päittäisvälyksiä) pumppu uusi -päädyissä olevia messinkintulpilla olevaa öljy kanavaa ei ole puhdistettu(mutta jos tukossa niin ö-painehan nousisi) Pieni tai iso lapsonen jota en nyt huomaa toivottavasti huomaatte ja kerrotte minulle. Moottori on 80 luvun 1000 moottori, ei A+ Paineettomat terveiset Jamppa jolla olisi jo sormi suussa mutta maistuu tuo öljy hiukan pahalle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimi Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Tuosta listasta päättelen että öljyä ei tule öljyputken kautta riitävästi, imee ilmaa välistä tms. /kimi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimi Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Ja tietysti ammatilaisena pyörität konetta ilman tulppia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Miekii sillä kannalla, että imu putki halki/ poikki, tai muuten rikki laatikon puolelta tai tiiviste sieitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Ja ihan oikeesti, etkö oo tarkistanu imupuolen putkia laatikosta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimi Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Voi tässä olla se legendaarinen liian pitkät pultit öljypumpussa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamppa Maijala Posted June 11, 2023 Author Report Share Posted June 11, 2023 Imuputket on tarkistettu, pyöritän ilman tulppia , o rehgas välissä uusittu nyt 2 kertaa, putkeen kiinnitys käytin kyllä irti mutta oli aikaisemmin kunnosa, Tuo Kimin maininta liian pitkistä pulteista voisi olla mahdollista, Ei se mitää, maanataina menee taas purkuun. Vieläköhän saa tiivisteet ehjänä irti, no onhan noita reilusti tuolla hyllyssä. Kerron huomisen jälkeen, ellei dragsterin mäntä satu tulemaan jus samaan kertaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimi Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Moi, Ja yhdellä kilpakaverilla pumpussa oli valu/tyostovika ja kanavien reijät puuttui kokonaan. /kimi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted June 11, 2023 Report Share Posted June 11, 2023 Itelle ei ikinä onneksi oo tullu vastaan, nuo liian pitkät pultit. Muita ongelmia on välillä ollu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamppa Maijala Posted June 19, 2023 Author Report Share Posted June 19, 2023 No niin nyt on pultit pumpulle mitattu ja reiät myös oli saman pituiset, teoriassahan tuollainen riittää mutta ehkä kierteen pää oli jonkinlainen suippo päässä ainakin jos se on tapilla tehty, Lisäsin rikkoja n. 3mm ja laitoin kiinni. Pumppu ei heilunut ennen eikä nýtkään. Samalla katsoin tuon imuputken (kolmannen kerran) ei ollut mitään , Koneet taas sitten kasaan ja öljynsäätimestä siementä peliin niin startatesa 2 s oli öljynpaineet. Kiitos Kimi, helppo homma nyt kun tietää- Ei ollut aikaisemmin sattunutkaan. Kiitoksia kaikille osallistumisesta "helppoon" aiheeseen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted June 19, 2023 Report Share Posted June 19, 2023 Se on välillä niin pirun pienestä kiinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now