Jump to content

Turbo 69

Jäsenet
  • Viestit

    2 157
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    89

Turbo 69 last won the day on 13. Lokakuuta

Turbo 69 had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä Turbo 69

  • Syntymäpäivä 10.10.1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Simpele
  • Autotalli
    Austin Mini -69 1330 custom turbo,hylätty projekti. Kärsi pahan kolarin. JCW Coupe -12, Morris Mini-66 1300 turbo. Cooper Clubman (van)-13.
    Ex.Cooper D automatic-08, Cooper-02.

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

13 367 profiilin katselua

Turbo 69's Achievements

  1. Vielä väriin, alkuperäisen sävyn löydät ehkä varmimmin irrottamalla takapenkin sivussa olevan verhoilu paneelin tai takapenkin selkänoja. Sieltä on harvemmin kokonaan maalattu päälle uutta sävyä.
  2. Turbo 69

    Mini 1000 probleema

    Ei tarvii, sen pitäisi lämmetessä loppua. Käytä kuumaksi ja sitten jälkikiristys.
  3. Kaasarin kohon neulaventtiili ei pidä. Tai jos vuotaa alempaa, suuttimelle menevän letkun tiivistys ei pidä. Vissiin Hs 2 kaasari? Kytkimen oikuttelu, vaihtaisin ekana työsylinterin ja sen letkun. Sylinteri saattaa jumitella tai sitten letku rikki sisältä: ei laske painetta läpi. Museointiin se verran kommentoin, että hommia pirusti tiedossa, esim: värin vaihto, tuon väristä ei ollu -70 luvulla, eikä valkoinen katto kuulunu tavallisiin. Vain Cooper. Muutakin paljon. Pidä ennemmin tuossa kunnossa, siisti vaan konehuone. Sillä rahalla, minkä joudut käyttämään muutoksiin, maksaa tavallista vakuutustakin monta vuotta. Eikä sekään nykyisin paljon ole, noin 200€ kesä, riippuen yhtiöstä ja vakuutuksen tasosta. En ite ees harkitsisi museointia. Johan tuossa jo nyt on jotain -90 luvun lopun tyyliä. -70 lukuun matkaa pirusti..
  4. Paljon on vettä virrannut monessakin joessa, mutta nyt ollaan tässä vaiheessa. Pari talvea vasta pikkuhiljaa tehny, kolmas edessä. Saas nähdä, miten etenee...
  5. Ootko tutkinu / vaihtanu kaasuläpän? Oma on tosin r56, turbo. Oli kerran ongelmaa kaasuläpässä. Vaihdon uuden ja tutkin vanhan. Avasin sen ja huomasin, että koneiston rattaissa töhnää niin paljon, että esti toiminnan. Nää pakokaasun kierrätys systeemit on pe....tä.
  6. Turbo 69

    Projektin siirto.

    Tosin tuohon alkuperäiseen nostimeen tein jatkovarret. On nimittäin tiedossa muitakin auto projektien kuljetuksia / nostoja lähialueella. Materiaalit ei maksanu mitään, romulaarilta löydetty..
  7. Tänään siirsin välivarastosta projekti kopan pajalle. Matkaa n.2 km, eikä kaveria tiedossa. Aiemmin tehtyä halkopinojen siirtoa traktorilla tehtävää työkalua käyttäen, siirto onnistui.
  8. Ilmeisesti kyseessä Hs2 kaasari? Vai isompi? Saattaa olla neula kulunut, jos vieläkin rikkaalla, kun säätää kiinni päin. Minissä tosin yleinen ongelma lämpimänä, heti ajon jälkeen, ei meinaa lähteä käyntiin. Bensa höyrystyy. Kaasarin ja imusarjan väliin kun asentaa lämpöpellin. Yleensä alumiinia ja vähän levittävä pakosarjan päälle. Pystyy tekemään itekin. Auttaa paljon lämpimänä starttaamiseen. Epäilen kuitenkin neulaa, kulunut.
  9. Turbo 69

    HIF 44

    Eikö rikkaammalle säätö auta? Eli ruuvia kiinnipäin.
  10. Mitkä tulpat laitoit? Mini on tosi tarkka oikeista tulpista. Omassakin oli nykimistä oston jälkeen, hommasin kunnon tulpat ja nykiminen hävisi.
  11. Se jakopään asento ei liity tähän, jos se ois pielessä, ei toimis ensinkään.
  12. Turbo 69

    M: Minin osia

    Löytyykö maski vielä?
  13. Turbo 69

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Joo, ne on vähän hankalat, mutta se opettaa.
  14. Turbo 69

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Kyllä se siihen sopii. Molemmille puolille kun laitat, tulee aika tukeva.
×
×
  • Luo uusi...