Austin Mini -69 1330 custom turbo,hylätty projekti. Kärsi pahan kolarin. JCW Coupe -12, Morris Mini-66 1300 turbo. Cooper Clubman (van)-13.
Ex.Cooper D automatic-08, Cooper-02.
Ajat muuttuneet 15 vuodessa. 2010 Minejä pyöri vielä siellä täällä, nyt näin vaan yhden vilaukselta. Oltiin sentäs 6 päivää. No, onhan uusimmallakin ikää jo 25 vuotta.
Mittaamalla se pitäs selvitä, miten syvälle se vauhtipyörä menee.
Eikä Vp ihan irrallaan siellä ole heilunu, muutenhan konetta ei saa edes käyntiin. Lisäksi kone ottaa siinä vaiheessa aika herkästi kierroksia, kun Vp on irti koneen käydessä. Kokemusta on kerran.
On tuo kyllä aika syvälle menny. Lukitus levy käy vain yhdessä asennossa paikalleen. Itekin pähkäilin, mikä tuon toimimattomuuden on aiheuttanu. Hioma tahnaa vaan väliin, Vp paikalleen ja tasaista pyöritystä.
Aika pahalta näyttää, mutta ehkä vielä jotain mahkuja yrittää korjata ilman koneen pois ottoa. Venttiili hioma tahnaa tohon kampuran päähän ja vauhtipyörään. Hiontaa riittävästi, että silenee. Alin kuva: pyöriikö tuo ratas jouhevasti? Ota silti stefa irti niin rattaan saa ulos. Näkee senkin laakereiden kunnon.
Ei kai siinä ole leiponu kytkimen vetoratas kiinni kampuraan?. Onhan se koppa kiinni tasaisesti.? Kyllä se nyt kannattaa irti ottaa. Turusta tunnen parikin tietäjää, käyvät harvoin tällä foorumilla.Voin kysyä, saanko antaa heidän numeron.
Siulla ei mitään muita koneita ole? Ei ne lisukkeet välttämättömiä ole, antas vaan lisä jäykkyyttä. Tekemälläkin onnistuu, jos löydät sopivaa materiaalia. Ei ole tavallista terästä.
Ehkä tosiaan parempi, jos otat irti koko hoidon. Tuossa on tuo erimallinen vauhtipyörä. Mikä kone siulla olikaan? Vm?
Kuvissa normaali / vanhempi malli.