Jump to content

Moottoritilan sulakerasia r53


Ek1

Recommended Posts

Nonniih eli meninpä availemaan moottoritilan sulakerasiaa etsiessäni ohjaustehostimen 100A sulaketta, Sulake viimein löytyi mutta nyt kansi irvistää eikä mene kiinni. Ihan kuin ne pinnit siellä sisällä ei tahtoisi upota koloihinsa. Mitenköhän tuo kansi kuuluisi irroittaa? Tahtoisin katsoa sen sisälle mikä siellä vastustaa mutten uskalla vetää voimalla kun ei se tahdo siitä irrota. Sisällekkään ei kunnolla näe. Onko hyviä vinkkejä? Ps maanantaina pitäisi tuolla päästä töihin

IMG_20221022_165123.jpg

IMG_20221022_165113.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hinaus hommiksihan se lopulta kuitenkin meni. Kyllä se kansi siitä viimein nousi, ruuvarilla piti avittaa sivuista, siellä oli väkäsiä jotka tarrasivat kiinni kannen sisuksiin. Mikään ei näyttänyt menneen rikki ja sain rasian vielä kasattua. Auto lähti käyntiin normaalisti eikä varoitusvaloja ilmaantunut. Jostain ilmaantui kuitenkin hassu haju, ikäänkuin palanut, makea haju. Otin akunkengän irti ja tuon saa nyt joku paikallinen hinausyrittäjä kuskata huomenna korjaamolle jossa hoitavat kuntoon 😁 minä en tuolla nyt uskalla ajaa ettei pala koko auto. Koko hommahan lähti siitä käyntiin että akku oli perjantaina tyhjentynyt koska ohjaustehostin pyöri itsekseen vaikka virrat oli pois päältä. Irroitin tehostimen 100A sulakkeen ettei akku tyhjene ja voin ajaa edes töihin kunnes hommaan uuden pumpun. Toivon nyt vain että se haju tuli sieltä ohjaustehostimesta eikä käryävästä elektroniikasta😵

Link to comment
Share on other sites

Onpa harmillista. Muista kuitenkin hyödyntää auton palovakuutusta, jos löytyy palo- tai sulamisvaurioita. Monesti ei tule ajatelleeksi, että myös sähköpalot ovat korvattavia palovaurioita.

Link to comment
Share on other sites

Minulle kävi myös samoin, eli pumppu jäi huutamaan vaikka virrat käännetty pois. Söi nopeasti akkua mutta satuin olemaan Motonetin pihassa. Käry tuli pumpusta jonka sähköpuoli oli oikosulussa hiilipölyn takia. Poltti sähköosat aika täysin. T. jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No nyt on Mini taas ajokuntoinen. Pumppuhan siinä oli mennyt oikkariin ja sieltä se palaneen hajukin onneksi tuli, eli en onnistunut tekemään ruuvarilla suurempia vahinkoja siihen sulakerasiaan. Maanantaina hinautin auton Rikun autofixiin ja torstaina vasta ehtivät käydä siihen käsiksi. Pelkkä diagnosointi oli satasen luokkaa, osia piti odottaa muutama päivä ja viikon verran yhteensä mini makasi korjaamolla. Lasku hitusen päälle tonnin. 👍 Välipäiville saatiin vaimon vanhemmilta Wolgswagen Tiguan lainaan joka ei tosin montaa päivää ehjänä kestänyt. Torstaina juuri motarille päästyämme tauluun syttyi moottorin vikavalo, hehkun valo ja autosta hävisi tehot. Taas soitto samalle hinaus yrittäjälle joka hinasi sen tällä kertaa K-Kaaraan. Viaksi paljastui egr venttiili, korjauskulut yhteensä hitusen alta 2 tonnia👍. Onneksi se lasku ei jäänyt meidän maksettavaksi😁Ja käsittääkseni ei ollut ensimmäinen kerta kun kyseisen auton EGR venttiili meni vaihtoon. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...