Ek1 Posted October 22, 2022 Report Share Posted October 22, 2022 Nonniih eli meninpä availemaan moottoritilan sulakerasiaa etsiessäni ohjaustehostimen 100A sulaketta, Sulake viimein löytyi mutta nyt kansi irvistää eikä mene kiinni. Ihan kuin ne pinnit siellä sisällä ei tahtoisi upota koloihinsa. Mitenköhän tuo kansi kuuluisi irroittaa? Tahtoisin katsoa sen sisälle mikä siellä vastustaa mutten uskalla vetää voimalla kun ei se tahdo siitä irrota. Sisällekkään ei kunnolla näe. Onko hyviä vinkkejä? Ps maanantaina pitäisi tuolla päästä töihin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ek1 Posted October 23, 2022 Author Report Share Posted October 23, 2022 Hinaus hommiksihan se lopulta kuitenkin meni. Kyllä se kansi siitä viimein nousi, ruuvarilla piti avittaa sivuista, siellä oli väkäsiä jotka tarrasivat kiinni kannen sisuksiin. Mikään ei näyttänyt menneen rikki ja sain rasian vielä kasattua. Auto lähti käyntiin normaalisti eikä varoitusvaloja ilmaantunut. Jostain ilmaantui kuitenkin hassu haju, ikäänkuin palanut, makea haju. Otin akunkengän irti ja tuon saa nyt joku paikallinen hinausyrittäjä kuskata huomenna korjaamolle jossa hoitavat kuntoon minä en tuolla nyt uskalla ajaa ettei pala koko auto. Koko hommahan lähti siitä käyntiin että akku oli perjantaina tyhjentynyt koska ohjaustehostin pyöri itsekseen vaikka virrat oli pois päältä. Irroitin tehostimen 100A sulakkeen ettei akku tyhjene ja voin ajaa edes töihin kunnes hommaan uuden pumpun. Toivon nyt vain että se haju tuli sieltä ohjaustehostimesta eikä käryävästä elektroniikasta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted October 23, 2022 Report Share Posted October 23, 2022 Onpa harmillista. Muista kuitenkin hyödyntää auton palovakuutusta, jos löytyy palo- tai sulamisvaurioita. Monesti ei tule ajatelleeksi, että myös sähköpalot ovat korvattavia palovaurioita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4minis Posted October 24, 2022 Report Share Posted October 24, 2022 Minulle kävi myös samoin, eli pumppu jäi huutamaan vaikka virrat käännetty pois. Söi nopeasti akkua mutta satuin olemaan Motonetin pihassa. Käry tuli pumpusta jonka sähköpuoli oli oikosulussa hiilipölyn takia. Poltti sähköosat aika täysin. T. jp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ek1 Posted November 1, 2022 Author Report Share Posted November 1, 2022 No nyt on Mini taas ajokuntoinen. Pumppuhan siinä oli mennyt oikkariin ja sieltä se palaneen hajukin onneksi tuli, eli en onnistunut tekemään ruuvarilla suurempia vahinkoja siihen sulakerasiaan. Maanantaina hinautin auton Rikun autofixiin ja torstaina vasta ehtivät käydä siihen käsiksi. Pelkkä diagnosointi oli satasen luokkaa, osia piti odottaa muutama päivä ja viikon verran yhteensä mini makasi korjaamolla. Lasku hitusen päälle tonnin. Välipäiville saatiin vaimon vanhemmilta Wolgswagen Tiguan lainaan joka ei tosin montaa päivää ehjänä kestänyt. Torstaina juuri motarille päästyämme tauluun syttyi moottorin vikavalo, hehkun valo ja autosta hävisi tehot. Taas soitto samalle hinaus yrittäjälle joka hinasi sen tällä kertaa K-Kaaraan. Viaksi paljastui egr venttiili, korjauskulut yhteensä hitusen alta 2 tonnia. Onneksi se lasku ei jäänyt meidän maksettavaksiJa käsittääkseni ei ollut ensimmäinen kerta kun kyseisen auton EGR venttiili meni vaihtoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now