Jump to content

Mini Cooper S R53 latausjännite ?


niksunaksu

Recommended Posts

moro,

 

Eli itellä vuoden 2003 Cooper S R53, laturi vähän aikaa sitten vaihdettu, koska epäiltiin latausvikaa ja olihan sieltä diodi palanut. Nyt kuitenkin epäilyttää "pieni" latausjännite.

auto lataa moottorin kierroksista riippumatta 13.4-13.6V.Luulisi että lataisi reilua 14volttia. Nyt tarvitaankin muilta käyttäjiltä dataa että, kuinka paljon laturista tulee voltteja?

Link to comment
Share on other sites

Siis akkuhan lataa tuolla ihan mainiosti kyllä.

Ministä en osaa sanoa kun taitaa osata jo tehonsäädön eculla joka tarkoittaa tietysti sitä että kun tarvetta ei ole pudottaa jännitteitä mutta perinteinen laturi lataa kuormasta riippuen 13.2-14.1

Pyörii esim mun harrasteautossa 13.8 luokilla. 

Väittäisin että akku täynnä niin ei lataa täysillä vaan kuorman tarpeen mukaan. Senhän voit testata kuormittamalla akkua niin ettei auto käy reilun aikaa ja auto käyntiin niin pitäisi ladata suuremmalla jännitteellä jos se on säätävää mallia.

Link to comment
Share on other sites

Mistä olet ton latausjännitteen katsonut? Mulla soitin (Sony) osaa näyttää jännitteen, ja sen mukaan on auton käydessä koko ajan yli 14V, ja tippuu 13-alkuisiin lukemiin kun syylärin flekti lähtee pyörimään. Jos katsoo OBD2-lukijalla, niin se näyttää 0.8 - 1.0V vähemmän...

Link to comment
Share on other sites

On 15.8.2021 at 06.46, next kirjoitti:

Siis akkuhan lataa tuolla ihan mainiosti kyllä.

Ministä en osaa sanoa kun taitaa osata jo tehonsäädön eculla joka tarkoittaa tietysti sitä että kun tarvetta ei ole pudottaa jännitteitä mutta perinteinen laturi lataa kuormasta riippuen 13.2-14.1

Pyörii esim mun harrasteautossa 13.8 luokilla. 

Väittäisin että akku täynnä niin ei lataa täysillä vaan kuorman tarpeen mukaan. Senhän voit testata kuormittamalla akkua niin ettei auto käy reilun aikaa ja auto käyntiin niin pitäisi ladata suuremmalla jännitteellä jos se on säätävää mallia.

Ei taida R53:ssa vielä olla IBS:ää, ei ainakaan minulla. Eikös R5x sähköt ole e46 kanssa sukua, joten latausälykkyyttä ei taida olla vielä?

Link to comment
Share on other sites

2 minuuttia sitten, karvalakki kirjoitti:

Ei taida R53:ssa vielä olla IBS:ää, ei ainakaan minulla. Eikös R5x sähköt ole e46 kanssa sukua, joten latausälykkyyttä ei taida olla vielä?

Ei ole IBS:ää vielä R53. Muistaakseni vuodesta 2007 eteenpäin löytyy kyllä.

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

Mistä olet ton latausjännitteen katsonut? Mulla soitin (Sony) osaa näyttää jännitteen, ja sen mukaan on auton käydessä koko ajan yli 14V, ja tippuu 13-alkuisiin lukemiin kun syylärin flekti lähtee pyörimään. Jos katsoo OBD2-lukijalla, niin se näyttää 0.8 - 1.0V vähemmän...

Volttimittari vedetty hyttiin ja mittaa suoraan akun navoista jännitteen.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...