Jump to content

Mini r56 cooper jcw 2010 omituisuus


Veljuus

Recommended Posts

Moi

Uusi minin omistaja ja uutena täällä foralla. Onko liitteen käyntiääni normaalia? Ja tuo öljytikun poistamisen vaikutus moottorin käyntiin? Auto siis juuri käynnistetty "kylmänä" ennen videon kuvasta ja ulkona noin 0 astetta lämmintä. Ja joo, tiedän että öljyt tzekataan kun kone pois käynnistä.

Kiitos jo etukäteen kommenteista. ☺️

Link to comment
Share on other sites

En erityisemmin tunne R56:sta, mutta ei tuo minusta kuulosta mitenkään erikoiselta tai huolestuttavalta. Öljytikun poistaminen käynnissä olevasta koneesta sotkee huohotuksen, joten pieni muutos tyhjäkäynnissä on normaalia ja odotettavissa.

Mikä sinua tuossa huolestuttaa?

Link to comment
Share on other sites

En ole aikaisemmissa autoissa tuohon törmännyt, toki tämä onkin viritetympi kone, siksi kysyinkin että onko tuossa jotain erikoista. Mini ei aikaisemmin tuttu myöskään ja tuosta jakopäästä juttuja netti pullollaan niin ehkä hieman varuillaan. Kiitos kun kommentoit. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Joo, tervetuloa vaan R56 omistajien "onnelliseen" joukkoon! Nämä video klipit kuulostaa aina hirveiltä, mikki löytää kaikki taajuudet , mitä korva ei kuule tai kiinnitä huomioita.... eipä mun korvaan mitään hälyyttävää ääntelyä! Täältä foorumilta löytyy hyviä käytännön vinkkejä näiden "harraste" autojen ylläpitoon , tyyppivikoja yms.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kaikille vastauksista, kaikki autossa suhteellisen ok, tarkisteltu pohjaa myöden yms. Vetopään tyyppiviat ainakin korjattu ja ruosteeton sekä ruostesuojattu yksilö kyseessä. Saksasta tuotu alunperin, suomessa ollut hyvin vähällä ajolla. Onhan tämä persoona autoksi, oma tahto löytyi heti ja varmasti tulee suhteeseen haasteita. Noviisi siis Minien kanssa, opettelun piikkiin tulee menemään vielä pitkään... :D

Oot holkki näköjään Kuusankoskelta, onko täällä päin hyvää huoltopaikkaa mineille? Virallinen huoltohan on Hesa/Lahti linjalla mutta tuskin sinne tarvetta tai halua tota viedä. Jos olisi paja jossa minit tuttuja ja hinnat kohtuullisia niin laita vinkkiä, kiitos.

Viileä ja kostea keli aiheuttaa selkeästi autolle pientä kiukkua aamuisin, moottorin kun lämpenee tarpeeksi niin pienet nykimiset yms hikkailut katoaa. 

Lämmin moottorinen auto on tosi asiallinen peli, kylmänä hieman kiukkupylly mutta senkin kanssa oppii elämään varmasti... :D

Link to comment
Share on other sites

Jep, Kuusaalla majaa pitelen....en ole itse juurikaan käyttänyt paikallisia korjaamoja Minin korjauksissa/huolloissa, "Itte on tehty ja säästetty..." No, Uoken auto Kouvolassa on mun käyttiksiä välillä korjaillu, pelkästään hyvää sanottavaa ko. firmasta. Mulle on väkisin kertynyt hieman tuota Mini-osaamista, olosuhteiden pakosta, eli jos tulee jotain Mini -ongelmaa, voit laittaa mulle privaa tai ottaa yhteyttä. Siihen aamu-kakisteluun voi olla vika puolissa tai tulpissa, ei anna viellä vikakoodia " misfires..." itselläni puola-vika kiusasi pitkään ennen kuin antoi selkeän vikakoodin, viimoinen tapaus oli kylläkin täyden kaasun kiihdytyksessä ilmenevä nykiminen....

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...