an-racing Posted December 29, 2019 Report Share Posted December 29, 2019 Tuli hankittua vm. 2005mini one ja siinä ei ole alkuperäistä kierroslukumittaria. Nyt ajattelin kysäistä että onko joku laittanut one:en jälkeenpäin tuollaisen orginaali kierroslukumittarin, mitä kaikkea vaatii että saa toimimaan vai olisiko niinkin fiksusti että johdotus olisi valmiina?? Kiitoksia etukäteen vinkeistä ja vastauksista Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted December 30, 2019 Report Share Posted December 30, 2019 Enpä tiennyt että niitä on tehty ilman jenkamittaria... lienee Suomi-auto. Mikäli johdotus on valmiina, niin veikkaan että NCS Expertillä pitää koodata kyseinen ominaisuus päälle. Samalla kannattanee koodata ajotietokone-ominaisuuskin päälle. Vai vaatikohan se erilaisen viiksen..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted December 30, 2019 Report Share Posted December 30, 2019 Saattaapi olla ettei johdotusta ole kun siinä kierroslukumittarissa on normaalisti merkkivalot ja muitakin toimintoja jotka nyt ovat varmaan keskimittarissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
an-racing Posted December 30, 2019 Author Report Share Posted December 30, 2019 Nopeusmittarissa on mun mielestä samat merkkivalot, ensimmäinen kuva omasta mini onesta ja toinen cooperista Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted December 31, 2019 Report Share Posted December 31, 2019 17 tuntia sitten, Igor kirjoitti: Vai vaatikohan se erilaisen viiksen..? Juu, tai jonkun muun katkaisijan jolla ajotietokoneen näyttämää tietoa vaihdetaan. Voihan olla ettei lisämittari edes vaadi koodausta. Kierroslukumittarin optiokoodi näyttäisi olevan S546, joten luulisin että sen lisääminen varustelistaan riittää joka tapauksessa. Keskimittari taitaa olla sama kaikissa malleissa, paitsi jos autossa on navi tai chrono paketti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted December 31, 2019 Report Share Posted December 31, 2019 Muillakin samaa projektia: https://www.mini2.com/threads/retrofitting-a-rev-counter.322826/ Eli mittari ja johdot paikalleen, koodaus ja kovaa ajoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted December 31, 2019 Report Share Posted December 31, 2019 Ja vaikkapa tästä valmis paketti; https://www.schmiedmann.com/DisplayProductDetails.aspx?id=1957260&product=C23380 eBayssa noita mittareita näkyy olevan parilla kympillä. Johdotus näyttäisi olevan niinkin yksinkertainen kuin 6 johtoa lisämittarilta keskimittariston pienempään liittimeen ja siinä kaikki. Nämä johdot saattavat olla autossa jo paikallaankin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted December 31, 2019 Report Share Posted December 31, 2019 Hmm... mitäs jos tommosen jenkamittarin retrofittais autoon jossa on navi? Eli jäis se ratin päällä oleva nopeusmittari pois. Onkohan siinä jotain merkkivaloja mitä tuosta jenkamittarista ei löydy? Nopeusnäytönhän siihen jenkamittariin käsittääkseni saa digitaalisena. Ihan vaan sillä että sais lisämittarit mahtumaan vähän paremmin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
an-racing Posted February 7, 2020 Author Report Share Posted February 7, 2020 Mittari asennettu ja kaapelit liitetty keskimittariin, ei ollut valmiina. Kierroslukumittari toimii mutta muutama merkkivalo palaa kokoajan. Minkälainen viiksen pitäisi olla vai mistä ajotietokoneen näyttämää vaihdetaan niissä joissa tuo kierroslukumittari on alkujaan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted February 8, 2020 Report Share Posted February 8, 2020 Siinä vasemman viiksen päällä on nappi: https://images.app.goo.gl/q3xVwNPXLnnCBB6GA Itse laitoin erillisen napin huomaamattomasti ratin vasemmalle puolelle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
an-racing Posted February 8, 2020 Author Report Share Posted February 8, 2020 Mihin kytkit tuon erillisen napin?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted February 8, 2020 Report Share Posted February 8, 2020 OBC retrofit- ohjeissa on se viikselle menevä johto. Sen voi kytkeä katkaisijan kautta maihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted February 8, 2020 Report Share Posted February 8, 2020 Just now, karvalakki kirjoitti: OBC retrofit- ohjeissa on se viikselle menevä johto. Sen voi kytkeä katkaisijan kautta maihin. Niin, toinen pää johdosta menee siis sinne ison keskimittarin taakse. En pysty nyt itse tsekkaamaan mikä pinni, muuta se löytyy siis siitä retrofit ohjeesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
an-racing Posted February 8, 2020 Author Report Share Posted February 8, 2020 Olisko kenelläkään tietoa mihin pinniin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted February 9, 2020 Report Share Posted February 9, 2020 10 tuntia sitten, an-racing kirjoitti: Olisko kenelläkään tietoa mihin pinniin? No nyt pääsin taas koneen ääreen. OBC ohje sanoo: "To black 12-pin plug on the tachometer instrument panel X11175 PIN3" Kannattaa tuo ohje lukaista jos olet OBC:ta asentamassa. Muista koodaus. OBC.PDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
karvalakki Posted February 9, 2020 Report Share Posted February 9, 2020 Koodaus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now