Jump to content

R56 polttoaine mittari ongelma


Sibe70

Recommended Posts

Moi ja kiitos pääsystä ryhmään. 

Heti alkuun visainen ongelma... 

R56 Cooper S - 09, polttoaine mittari näytti kolmea tolppaa ja bensa loppui.

Otin molemmat anturit esiin ja oikean puolen anturi oli hajonnut palasiksi. 

Laitoin tänään uuden anturin ja tankkasin täyteen niin silti ei näytä kuin muistaakseni 6 tolppaa. 

Pitääkö resetoida jotenkin vai missä vois vika olla ? 

Link to comment
Share on other sites

Tarkista/vaihda myös aktiivihiilisuodatin.

Omassa R56:ssa alkoi tankki/mittari oikutella ja reagoi (tosi pitkällä) viiveellä täyteen tankkaamiseenkin = aktiivihiilisuodatin täys

 

Link to comment
Share on other sites

Mulla kanssa ongelmia mittarin kanssa. Viime viikolla bensa loppui Vuosaaren tunneliin vaikka mittari näytti puolta tankkia😒. Onneksi ABC:lle oli ainoastaan 300m kävelymatka ja sain menovettä.

Hidden menusta katsoin noita ohm/litra lukemia ja näyttäisi että oikea anturi reistailee. Vielä en ole saanut aikaiseksi avattua tankkia ja katsottua mittaria tarkemmin.

Link to comment
Share on other sites

Tänään tutkin lisää anturin lukemia. Kun avasin bensakorkin, tankista kuului suhahdus ja sellainen epämääräinen lommahdus ääni. Myös oikean puolen anturin lukema muuttui. Luulenpa että aktiivihiilipönttö tukossa ja tankkiin tulee reilusti alipainetta. Tankin muoto varmaankin muuttuu ja osuu anturiin jotenkin.

Link to comment
Share on other sites

Sain auton testeriin kiinni niin vasen anturi näyttää 66 ohm ja oikea juuri vaihdettu 6560 ohm. Eli vois kuvitella että joko uus anturi viallinen tai johto vika. Huomenna lauantaina tutkin lisää. 

Palataan asiaan. 

 

Onko tuo Aktiivihiilisuodatin hankala vaihtaa ? 

Link to comment
Share on other sites

Ei tarvi resetoida, eikä tuo aktiivihiilisuodatin vaikuta asiaan.

Sielä on todennäköisesti tuo juuri vaihdettu anturi / koho telineistään irti. Meillä oli edellisessä Clubmanissa sama ongelma, ja ei siellä ollut mitään muuta vikaa kuin että koho pääsi telineestään irti. Koho pääsi toistamiseen irti lyhyen ajan jälkeen, pitimet oli ilmeisesti jotenkin "huonot", tein pienistä nippusiteistä apukiinnikkeet eikä sen jälkeen ollut tuon kanssa ongelmia.

Ohmilukemat sekoilivat Hidden Menussa ja bensa loppui vaikka auto näytti 3 palkkia, ja täyteen tankatessa vasta jonkun verran ajon jälkeen nousi täyteen jos sittenkään. Ohmeista en nyt tarkkaan muista miten ne sekoili, mutta sekoili kuitenkin. Tosin, tuo yli 6000 Ohmin vastus on aika raju...

Ei muuta kun tuo oikea anturi irti ja telineisiinsä kiinni. Kannattaa viritellä sinne pienistä nippusiteistä apupitimet niin ei pääse toistamiseen irti.
Tässä pari kuvaa meidän ex-Clubmanin irronneesta kohosta:

20150429_184737.thumb.jpg.882272b13428d1f30a9ca4bc1156d365.jpg20150429_185048.thumb.jpg.aa20bba64f21343c59e8967d47041181.jpg20150906_110039.thumb.jpg.159dc2de977e86c06b66071e1ef451d7.jpg
 

 

Link to comment
Share on other sites

Mulla oikeanpuoleinen anturi oli irti pidikkeestä. Laitoin nippusiteellä kiinni kuten Jugen kuvissa oli laitettu. Lisäksi annoin tekohengitystä aktiivihiili suodattimelle puhaltamalla paineilmaa yhdestä liittimestä sisään ja samaan aikaan toisesta imin imurilla pölyjä pois. Kolmannen linjan tulppasin operaation ajaksi. Katsotaan oliko puhdistuksesta mitään hyötyä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...