Jump to content

R53 2002 lopetti toimintansa


Valtteri Järveläinen

Recommended Posts

Eli tosiaan aamulla ajoin töihin ja töissä siirsin auton sulamaan toimi hyvin ei ongelmia. Töistä piti lähtee kotio nii auto lähti käyntiin kävi 15sek jonka jälkeen sammui starttaa kyllä ja piippaailee kun starttaa pitkään varmaan joku ominaisuus. Käytin ohjain yksiköt irti ja horähti taas hetkeksi mutta sammui hetken päästä taas. Kuuluuko minissä bensapumpun ääni kun laittaa virrat päälle? Itse en ainakaan kuullut mitään hurinaa kun käytin virrat päälle ja pois että olisiko bensapumppu. Muita ideoita? 

Link to comment
Share on other sites

Vikakoodit lukuun, eiköhän se anna aika hyvin osviittaa oikeaan suuntaan.

Bensapumpun kyllä pitäisi tehdä paineet heti ovea avatessa, mutta se on niin hiljainen ettei sitä välttämättä kuule. Sijaitsee penkin alla ja helppo tarkistaa. Rikkinäinen bensapumppu ei kyllä anna mitään vikakoodeja!

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni pumppu juuri noin joulunaikaan. Toimi, ei toimi, ja kun koputteli niin toimi taas päivän pari. 

Mutta ne koodit kannattaa lukea heti, turha arvailla sen enempää. 

Link to comment
Share on other sites

Olen mie noissa classikeissa huomannu tuon,koputtamalla on toiminu,mutta uudemmissa hankalampi koputtaa.Sehän on siellä takapenkin alla tankissa.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Olen mie noissa classikeissa huomannu tuon,koputtamalla on toiminu,mutta uudemmissa hankalampi koputtaa.Sehän on siellä takapenkin alla tankissa.

Niinhän se on, mutta ei näissäkään tarvitse kuin penkin nostaa pois ja avaa 4 kpl 10mm kannalla olevia muttereita niin pääsee koputtelemaan 😆

No en kyllä montaa kertaa jaksanut itsekään koputella kun pumppu ei maksanut kuin muutaman kympin. 

Link to comment
Share on other sites

Tere

 

Kuulostaa ns. "liimaventtiililtä", on hyvinkin yleinen vaiva kun kylmästä ilmasta ajetaan max minuutin verran auto sisään, moottori ei ehdi lämmetä kuin hetken ja jäähtyessään venttiilit jäätyvät / kuivuvat venttiilin ohjureihin kiinni. En tarkkaan tiedä mitä venttiileille tapahtuu mutta korjaamoilla hyvinkin yleinen vaiva (uskoisin), kun ajetaan -20°C pakkasesta auto sisälle ni seuraavana aamuna 20% autoista tahtoo tehä ton tempun. Lähtee jarrukliinerillä käyntiin ku antaa sumuna imuputkeen. Suosittelen siis jos aikoo ajaa auton sulamaan että autoa käytetään jonkin aikaan ennen sammutusta.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...