Jump to content

MS / EDIS suorasytytys miniin?


claymad

Recommended Posts

Onko kokemuksia suorasytkistä minissä?

 

Oon nyt miettiny minkä sytytyksen laittaisi tuohon projektiminiin ja toi suorasytytys kiinnostaisi jotta sais hieman enemmän tilaa välijäähdyttimelle ja sitten sais ennakot ohjelmoitua suoraan kannettavalla. Nurkissa kun pyöris vielä yks tollanen kasattu megasquirt levy niin sillä pitäis aika näppärästi pystyä toi sytytys toteuttaa.

 

Muistaakseni kesäkokouksessa ainakin oli yks keltanen 16v mini missä sytytys oli tolla hoidettu ja toimis vissiin aika hyvin...

 

Miten mahtaiskohan olla järkeä lähteä kehittelemään tuota ajatusta???

Link to comment
Share on other sites

Taitaa saada, mutta ediksessä on hyvänä puolena se "kotiinnilkutustoiminto". Eli antaa sytytyksen kiinteällä 10° ennakolla jos ei jostain syystä saa MS:ltä ennakkotietoa. En tiedä miten toimintavarmoja noi MS:t on, mutta pistäisin rahani likoon sen puolesta että EDIS voittaa toimintavarmuudessa.

 

Tuotannossa ollut ja ilmeisesti aika varmatoiminenkin laite vs. harrastelijavoimin rakennettu laite  ::)

Link to comment
Share on other sites

No MS on just niin hyvä laite kun se on rakentaja rakentanut. Mikäli liittimet ja muut on niitä naurettavia kun rakennusohjeissa sanotaan, niin silloin tuo nilkutustoiminto ei ole huono.

 

Itse olen vähän pihalla mitä tuo MS nykypäivänä tarjoaa, kun olen siirtynyt VEMS:n maailmaan. Tosin Minin sytkää hoitamaan sen ja MS:n välillä ei ole mitään eroa, joten sen puolesta  halvempi MS siinä puolustaa paikkaansa.

Link to comment
Share on other sites

Joo tuota taidanpa jättää ton EDIS.en pois ja ohjata puolia suoraan MS:llä tosin tarttee lisätä siihen MS:n Fetit mitkä sitten ohjaa noita puolia. Mahtaiskohan triggeri pyöräksi käydä esim toi MED:n dampperi. http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=549

mietiten vaan mahtaa olla, kun tostahan pitäis sit saada yks hammas pois niin eikös se vaikuta kuitenkin aika paljon tasapainotukseen...

Link to comment
Share on other sites

Vasten parempaa tietoa väittäisin, että siitä on jo otettu se hammas pois eli 36-1.

 

Täytyy myöntää että olen itsekin ajatellut VEMS:iä. Jos ei ajatella vaan minin sytkää niin mitä siinä on niin paljon parempaa että sen voisi itselleen perustella?

 

En ole vielä tehnyt mitään perusteellista vertailua, mutta aikas samanlaisiltahan noi vaikuttaa.

Link to comment
Share on other sites

Kuten sanottua, ihan hirveästi Megaan päin en ole viimeaikoina katsonut. Mutta nyt tutkittuani ihan mukavasti siihenkin on tullut lisää ominaisuuksia.

 

Mutta silti ynnätääs vähän. Valmiiksi kasattu mega paskoilla liittimillä 250e, täysin epävarmasti toimiva laajakaistatuki 150e = 400e. kunnon liittimet olisi sitten äkkiä 80e, mutta se edellyttäisi koko piirilevyn uusiksi suunnittelua ja itsetekemistä (tietenkin jos on kunnon välineet piirilevyjen tekoon, juottoon, suojaukseen, yms...). Sitten vielä EGT tuki, sytkien päätteitä X-määrä, yms.

 

Vems kasattuna kaikilla järkevillä optiolla, "flying leads" johtosarjoilla, laajakaista lambdalla, egt-anturilla, näytöllä, asentoanturilla, lämpöanturit ja hukkakipinäpuolalalla, maksoi muistaakseni päälle 800euroa kokonaisuudessa juuri hetki sitten.

 

Pikkaisen maksaa enemmän, mutta vastineeksi saa boksin mihin on toimivasti integroitu kaikki tarvittava. Eikä tarvitse tapella esim omituisten ongelmien kanssa kun esim se kotiprintteriin tarkoitettu liitin boksissa saa hieman kosteutta/tms. Mutta tosiaan ihan toimiva se Megakin on, kyllä minullakin yksi sellainen on käytössä ja todennäköisesti tuleekin jäämään käyttöön sytkän ohjaimena.

 

En mä mistään mitään tiedä, ja vertailu aika hankalaa kun pelkästään ton suoran luotettavan laajakaistatuen takia laittaisin Vemssin itse, riittää mulle perusteeksi.

 

Sitten tosta MED:n triggeripyörästä, taitaa olla kaikki hampaat vielä paikoillaan, käyttäjä saa itse ottaa pois minkä haluaa. Vastakkaiselle puolellehan voi tehdä poralla pienen kevennyksen kompensoimaan eroa, mutta aika pieni painon heitto siitä tulee todella pienelle kehälle.

Link to comment
Share on other sites

Juu tosiaan toi MS tulee sit vaan pelkkää sytkää ohjaamaan, kun toi paineistettu HIF44 saa ainakin ekan kesän hoitaa kaasuttimen virkaa.

Niin toi mun mega on tullu maksaan jotain alle 100 ja liittimet on vaihdettu parempiin... mut tietty jos valmiina ostaa niin äkkiä toikin tulee maksamaan.  

Niin ja onhan tossa MS:ssä  sekin hieman jujuna et saa ite tehdä ja kehitellä tuota kun siinähän on vapaa lähdekoodi... mut sehän on mitä kukin hakee. Jos vaan bolt-on sarjaa hakee niin varmaan toi ei oo millään tavalla järkevä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...