Jump to content

Recommended Posts

Posted

Otsikossa mainittu asia mietityttää, kun täällä forumilla on kyllä tietoo kaasari koneen rakennuksesta ja palikoista, mutta miten on Spi kanssa. Päteekö samat vinkit ruiskukoneeseenkin, esim nokat, keinut jne jne.. kun tuntuu että oma ministeri kaipaisi vähän piristystä. Ei kyllä vielä ole aikomusta rakennella, mutta ensi talvena voi olla eri tilanne.  ::)

 

Jos joku osaisi vähän valistaa niin olisin kiitollinen  8-)

Posted

Ei se peruskone tiedä millä sitä ruokitaan eli periaatteessa kaikki temput voidaan tehdä sekä kaasari- että ruiskomosalle. MUTTA: ongelmaksi tulee moottorin ohjaus. Osaako se korjata koneessa tapahtuneet muutokset ja jos osaa niin missä määrin ? Ruiskukoneet ovat käytännössä kaikki vähäpäästöisiä eli esim. nokan vaihdossa tulee helposti tilanne vastaan että päästönormit ei enää täytykään. Ruisku-Miniin saa aika mietoja virinokkia joiden ei PITÄISI tuottaa ongelmia.

 

Minin ongelma on siamilainen kansi (2 sylinteriä/kanava). Se käytännössä aiheuttaa sen että toinen sylinteripari ryövää naapurilta ruokaa. Tehtaan ruiskuissa (etenkin MPi:ssä) on aika monimutkainen softa, jota ainakaan muutama vuosi sitten ei oltu saatu oikein kunnolla purettua. Mun ymmärtääkseni joku 90-100 heppaa on käytännön maksimi MPI-koneista.

Posted

Ei hajuakaan, riippuu paljon siitä kenen tekemä se SPi:n ruisku on. Noh parhaimmillaanhan sitä vaan joutuu tekemään lomamatkan sateiden saarelle.

Posted

Jep jep.. toi Mini Sport Worldin setti on kyllä huomattu, mutta ajatuksena oli ihan jos vaikka vähän sais piristettyä  ::)

 

Jos sitä joskus ettis vanhemman minin että ei olis noita päästörajoituksia, tai muutenkaan ruiskuja sotkemassa suunnitelmia.

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...