Jump to content

R56, 2009: Sammuu kun painaa kytkimen pohjaan, nokka-akselin asento herjaa ja kaasun painaminen nakuttaa


Lieminen

Recommended Posts

Vaihteeksi ongelmia Mini R56:n kanssa. Vm. 2009 ja apua kaivattaisiin.

En ole mikään varsinainen seppä näissä ja asioinkin huoltoliikkeessä taajaan. Myös tuttava jeesailee pienissä laitoissa.

Auto starttailee näin talvikeleilläkin kivasti lämmityksen myötä ja käy hetken aika tasaisen terhakkaasti. N. Vartin ajon jälkeen kun risteykseen tullessa painaa kytkimen pohjaan, auto sammuu. Tai vaihtoehtoisesti lyö Auto start/stopilla sammuksiin jos se on päällä. Tämä ominaisuushan ei yleensä näin kylmällä edes kuuluisi toimia. Tätä tapahtuukin sitten jatkuvasti kunnes taas pitää taukoa ajamisesta.

Usein pitää myös voimakkaan nakutuksen kun painaa kaasua, varsinkin kylmänä. Nakutus loppuu heti kun kaasun nostaa. Paikallistin ääntä johonkin oikealle puolelle konetilaa. Teki tätä myös kesäaikaan, jolloin ääni poistui öljynlisäyksen myötä, mutta talvella tämäkään ei tunnu auttavan. Kiertääköhään öljyt jotenkin huonosti? Tämä vika taas tuntuisi häviävän kun ajelee jonkun matkaa.

Moottorin häiriövalo palaa. Vikakoodi herjaa nokka-akselin asentoa (tai tunnistinta tms.) Hoituisikohan vika sensorit vaihtamalla? Homma ei vaikuttanut ylipääsemättömältä ja osien hinta oli ihan kohtuullinen.

Ensimmäinen lamba-anturi on myös vaihdettu. Herjasi tätä jo aiemmin kun teki samaa ja toimikin vaihdon jälkeen hetken, eikä tätä vikakoodia enää tule. Auttaiskohan toisenkin vaihto? Tämä oli vähän hankalampi temppu käsittääkseni.

 

Oisko asiantuntijoilla ideoita? Kiitokset jo etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

Noo, aina kuulostaa pahalta,kun "öljyn lisääminen vähentää tai poistaa äänen..."Toivottavasti koneessa on aina oikea määrä öljyä.Nyt kuvauksen perusteella sulla olisi koneen öljyn pinta alhainen ja öljynpaineella toimiva kiristin ei toimisi oikein.Vastaan on tullut R56 MCS missä jakopään ketjun laahaimet oli niin muroina,että öljynsuodatin oli täysin tukossa muovimurskasta.No, toivottavasti näin ei ole...mutta alkaisin ensin vaihtamaan sitä nokan asento anturia ,jos siitä on selkeä vikakoodi. Näin tarkemmin tietämättä auton historiaa tietämättä voisi tulla mieleen jakopään ikä ja kunto? Myös oireet voisi sopisi likaiseen/vialliseen VANOS solenoidiin.Toimii kylmänä lähes normaalisti ja vetoalueella ihan ok ,mutta sammuilee ja humppaa tyhjäkäynnillä.Eikä välttämättä anna vikakoodia...Siinä vähän alkuun...ja en ole "asiantuntia"...laitoin liitekuvan likaisesta vanos-solenoidista...

20170609_175533.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...