Jump to content

Metro turbon jarrut minin navoilla


claymad

Recommended Posts

Moi, 

Nyt rupee tää teitin keskusrelu meneen väärään suuntaan.

Camperilla on pääasiallisesti  merkitystä mutkissa.

Suoraa ajettaessa tasasella tiellä canmber 0 on paras. Kun tiessä on uria ja autossa camberia niin paino asettu camberin takia renkkaan sisäreunalle ja jos tiessä on ajourat, niin asfaltti renkaan alla nojaa ulospäin, jolloin kontaktipinta asettu vieläkin enemmän sisäreunalle koska mini on kapeampi kun tien urat. Jompikumpi renkaista on aina tässä tilassa. Jos ajaa aina uraista tietä, niin camberia kannattaisi laittaa plussan puolelle niin rengas olisi tasan asfaltin kanssa. Pudottakaa rengaspaineita niin renkaan pinta seuraa asfaltin pintaa paremmin. Mini on kevyt, joten voi kokeilla aluksi vaikka 1.6-1.8 bar. Kun menette radalle niin kilo lisää.

Kadulla ajetaessa mutkanopudet ei nouse sellaisiksi että camberilla olisi merkitystä. Harvemmin painetaan 25m halkaisijan ja  180 asteista mutkaa  80kmh.

Normaaleisssa siviilirenkaissa pystyjäykkyys on lisäksi sitä luokkaa että camber tappaa pidon. Hetken päästä rengas on kulunut sisäreunalta ja pitopinta on suorassa katua vasten.

Esim. Legendseissä raspatan pitopinta lähes  samaan kulmaan camberin kanssa. Tonnareissa suoraksi , syynä renkaan reunaprofiilin jäykkyys.

Laittakaa ne kulmat  ihan pienellä kamberilla ja pienellä kasterilla kun ajatte niillä, ja sitten kun otatte tuning valokuvia niin löystäkää muttereita ja laittakaa pyörät lintaan ulospäin.

/kimi

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...