Jump to content

Allegron 9,68 jarrut 114,3 jaolla miniin ?


jn

Recommended Posts

Olen vaihtamassa ohc allegron vetolaipan metron jarruihin.

Mun mielestä japsijakoinen vetolaippa allegrosta  (kuten myös koko napa isoine jarruineen) sopis melkeinpä heittämällä miniin koska strateegiset mitat ja ulkonäkö melkein sama.

Onko tätä kokeiltu ja olenko missannut jotain oleellista vetolaipan suhteen , etten turhaan ala lyömään päätä seinään .

Link to comment
Share on other sites

Vaihdatko koko ripustuksen vai laitatko pelkän vetolaipan Metron rojuihin ?  Vetolaipassa on ainakin samat nivelen rihlat joten saa sen ainakin kiinni. Ongelmaksi voi tulla sitten vetolaipan mitoitus, miten levy linjaa suhteessa olkanapaan ja satulaan, mahtuuko satula paikoilleen koska napa on halkaisijaltaan isompi jne. Kokeilemalla se selviää.

 

Epäilen ettei Allegron koko napa käy semmoisenaan Miniin, jos käy niin samat ongelmat on vastassa kuin Metronkin navan kanssa.

 

Mites sitten takana ?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos

 

Pelkkä vetolaippa olis ainakin tähän hätään menos vaihtoon...

Enpä tullut ajatelleeksi jarrusatulan mahtumista , mutta ainakin "tavalliset" metron jarrusatulat mahtuu isomman vetolaipan taakse. Levyn linjauskin pitäis pysyy samana koska mitat samat. Eikun kokeilemaan...

Omassa minissä ollut viimeiset 14 vuotta Datsun 100A vanteet   :) itsesorvatuilla adaptereilla joten takapään pulttijakoon/jarruihin en ole uhrannut aikaa , mutta hyviä ideoita voisin vaikkapa kokeillakin.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on 114,3 jako minissä edessä tosiaan allegron vetolaippa.

Jarrusatulat ja navat on 8,4 tuumaan mini kamaa, mutta levynä täytyy käyttää metron levyä.

Elikkä linjauksessa on eroa ainakin 8,4 jarrujen vetolaippaan. En tiiä mikä on tilanne metron satulan kanssa.

 

Hyvin ne on siellä toimineet jo useamman vuoden. Ja kun auto rakennetaan vanteiden ympärille niin

ratkaisu oli paljon helpompi mitä vanteita ostaessa aattelin. ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...