Jump to content

Cooper S Clubman 09 moottorin start/stop


hiiri18

Recommended Posts

Perjantaina ostin 09 vuoden clubmanin. Auto on tuotu Saksasta vuonna 15 ja kaikki varusteet ei ole minulle selvinnyt. Luin että autossa olisi moottorin automaattisesti sammuttava start/stop systeemi. Olen viikonlopun ajellut pitkää maantieajoa ja käynyt kaupungissa, moottori ei kuitenkaan sammu missään tilanteessa. Konsolista löytyy nappi jolla pitäisi toiminnon saada manuaalisesti päälle ja pois, en huomaa kuitenkaan mitään eroa, palaako napissa valo vai ei... Onko tässä siis jotenkin viallinen tuo toiminto, vai onko se voitu "sulkea" jonkun ohjelmiston kautta? Autossa oli muutenkin korjattavaa jotka myyjäliikkee suostuu maksamaan niin nyt kiinnostaa voisiko tuokin osa olla rikki? :/

Link to comment
Share on other sites

Start/stop lopettaa toimintansa, mikäli akussa ei ole riittävästi virtaa (vanha akku). Myöskään kylmemmällä ilmalla ei ole käytettävissä.

Moottorin tosiaan pitäisi sammua automaattisesti, mikäli vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä.

Link to comment
Share on other sites

Itse kylläkin vihaan kyseistä toimintoa ja meillä se on ohjelmoitu oletuksena olemaan pois päältä ja napista saa päälle halutessaan.

Kun sinulla on tuo nyt ohjelmoitu pois, niin ilmaantuuko sinulle minnekään mittaristoon merkkiä jos kytket sen takaisin päälle? Näkeekö ne korjaamolla että se olisi pois päältä??

Link to comment
Share on other sites

Kyllä korjaamolla pitäisi näkyä mihin tilaan se on ohjelmoitu mutta täytyy olla sellainen "testeri" millä pääsee noita toimintoja roplaamaan.
En muista onko edes kokeiltu takaisin päälle kun paremman puoliskon auto enkä sillä juurikaan ajele ja molemmat sen halusi pois toiminnasta.
Omasta mielestä noi ei oo kauhan terveellisiä moottorille ja apulaitteille.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...