Jump to content

bemarin kansi


club75

Recommended Posts

Vuoren Vesa Hämeenlinnasta on tehnyt

moisen,sitä en tiedä,onko täällä.

Vesa tosin sanoi,että ei tekis uudestaan,

tuli kalliita hevosia.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on  ollut 16V kansi jo reilu kymmenen vuotta projektina. Aloin keräämään ja värkkäämään siihen osia mutta muutama muu projekti on ajanut edelle. Nykyään saa suht edullisia muutossarjoja suoraan kaupasta joten välttämättä ei tommoinen tee-se-itse turaaminen enää kannata. Tommoista 16V projektia on vähän sääli toteuttaa kaasarilla joten käytännössä vaatis sitten ruiskua ja kustannukset sen kun kasvaa...

 

Vaan ei tuo Minin koneen laittaminen muutenkaan ole enää ihan halpaa.

Link to comment
Share on other sites

Joo ei se halvin vaihtoehto ole. Keräys on mullakin työnalla. Alakerta on tosin jo koneistamolla ja muutama muukin osa menossa jonoon.

Valmiit kitit on aika arvokkaita ja mielessä onkin se että vois kysellä asiaan jo perehtyneiltä vaihtoehtoisista osista joita vois käyttää esim. hihnapyörät nokille ja kampuralle, onko olemassa valmista "kaavaa" mäntien jyrsimiseen vai olisko jostakin suoraan käypäset männät minin kiertokangille (bemarin männät on kooltaan lähellä mutta silti niin kaukana, sekin kyllä selviää kun saan moottorin purettua) kaikkea muuta tämänsuuntaista kysymystä on ilmassa.

 

Läppärungot ym ruiskuosat on hommattu, sytkää ja bensaa ohjaamaan joko megasquirt tai microsquirt. Puutelista on vielä pitkä mutta homma on nytkäytetty kuiten liikkeelle.

 

Voitko turbo69 kysästä saako Vesalle soitella ja kysellä aiheesta?

Link to comment
Share on other sites

Ai niin,siitä oli jo aiemmin puhetta,juttua

kyseisestä projektista löytyy Clubin lehdestä,lehden numeroa en muista.Pitää etsiä.Vai muistaako joku muu?Vuoren Veskun yhteystietoja miulla ei ole,mut Vesalla on dynopaja Hämeenlinnassa.

Link to comment
Share on other sites

Veskulla on kaikki ruiskusysteemitkin ja silti koneesta ei kuulemma irronnut kuin 114hp.Eli Minin omilla palikoillakin irtoo enemmän.

Link to comment
Share on other sites

Mun eka ajatus oli käyttää jotain Ohc Fordin (?) hihnapyörää mutta sorvauksen jälkeenkin ne oli sikapainavat. Seuraavat versiot oli jotkut Toyotan (?). Ne on vakiona kevyemmät kuin noi kevennetyt. Osanumerokin pitäisi löytyä.

 

Mulla on Omegan mäntäsetti 16V pakettiin, voin ottaa niistä sulle mallia jos haluat teettää poterot. Ei ne kauheita maksaneet kun ne MED:ltä ostin.

 

Teho on aika linjassa jos aattelee mitä K1100 prätkässä oli tehoa. Kyllä kansia ja nokkia ronkimalla enemmänkin irtoaa. Eikä ehkä kantsi tuijottaa pelkkään tehoon, saahan siinä sitten läpihengittävän systeemin, kanava/sylinteri jne jne. Mutta onhan siinä omat murheensa ennen kuin kaikki toimii.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...