Jump to content

Sattuuhan sitä ... vai sattuuko ?


Red Mini

Recommended Posts

Tänä kesänä tuli Miniin upotettua n. 2500 e rahaa korjauksiin jotka alkoivat hammastangon vaihdosta öljyvuodon takia on kuulemma tyyppivika Mineissä korjaamon mukaan ... siihen vaihdettiin tehdaskunnostettu hammastanko ... korjaamossa huomattiin samalla, että viime kesänä autoon vaihdetut uudet kesäkumit olivat takapäästä loppuun kuluneet no itse en edes ollut asiaa tutkinut, koska kuinka nyt uudet renkaat voisivat yhden kesän ajon jälkeen olla lopussa varsinkaan takapäästä ( ajettu n. 8000 km kesässä ) ;D

Siis tarvittiin pari uusia kesäkumeja taakse ... samalla nelipyöräsuuntaus joka maksoi "vain satasen" ... tässä vaiheessa olin jo monta päivää tyytyväinen kunnes sattui peräänajokolari siis tyttönen ajoi Minin "perseeseen". Poliisi tulkitsi asian niin, että vika oli minun ... tässä vaiheessa ei vielä harmittanut, koska ajattelin kaskon korvaavan oman auton vahingon, mutta asiaa tutkittuani huomasin ettei laaja osakasko todellakaan korvaa oman auton kolarointia ... jo seuraavana päivänä muutin kaskon peruskaskoksi eli nyt korvaa :D

Odotellessa kolarikorjaajan pahimman ruuhkan laantumista ( autolla voi kuitenkin ajaa koska vaurio ei ollut onneksi suuri ja valot kunnossa ) meni kai viikon päivät, kun kaupasta lähtiessä käynnistin auton ja n. viiden metrin ajon jälkeen se yllättäen sammui - no pkle - kaverin avulla hinasimme auton taas pajalle ja korjaaja analysoi bensapumpun hajonneen jota itsekkin epäilimme. On kuulema yleistä peräänajon yhteydessä, että bensapumppu saattaa hajota autosta joko heti tai viiveellä päivien tai viikkojen kuluessa. Yritin saada edes sen vakuutuksen "piikkiin" mutta kun ei niin ei sillä vakuutusyhtiö selitti tapauksen liittyvän vanhan vakuutuksen yhteyteen joka siis ei korvannut auton kolarointia ... niin se menee että viime kädessä pitää aina maksaa itse O0

Sitten sattui vielä vähäpätöinen hanskalokeron avausvivun katkeaminenkin ... vipua ei saa erikseen varaosana vaan pitää ostaa koko kansi joka maksaa varaosana n. 190 e >:D

 

Nyt on toiminut moitteetta ... mitähän menee seuraavaksi ... ahdin ... moottori .. :P

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...