Jump to content

Mini 1300 -72


MiniMk1

Recommended Posts

Houkuttelin vaimon ostamaan tuollaisen vanhan kilpa-auton. (ei ollut vaikeaa) :D

 

Kyseessä siis nettiautossakin myynnissä ollut perä/laatikkovikainen mini.

 

Käytiin hakemassa laite sunnuntaina, ja purkaminen alkoi luonnollisesti samana iltana. Tiistaina nostettiin kone pois ja eilen sain koneen ja laatikon erotettua. Perässä oli ristiakseli ehjä, mutta vaihteiston puolelle kurkattuani totesin siellä olevan pohjalla kuula poikineen.. Pääakselin 2 rivisen laakerin ulkokooli oli hajonnut ja päästänyt kuulat liikenteeseen.. Muutama oli päätynyt perän puolelle ja mennyt lautaspyörän ohi, kunnes tilat oli tulleet ahtaaksi ja ainoa vaihtoehto oli raitis ulkoilma.. :-\

 

Olin jotenkin siinä uskossa, että tässä olisi a+ laatikko, mutta tänään käytin osat pesukoneessa ja löysin laatikon kyljestä valunumeron 22G1832, joka taas viittaa ns tavalliseen a laatikkoon. Päivitin jo ostoilmoituksen, kun huomasin erheeni..

 

Suunnitelmana on tietysti saada auto kesäksi ajoon. (vaimon suunnitelma) Konehuoneen ja etukelkan ajattelin maalata samalla kun kone on poissa. Koneen maalasin tänään. Kojetaulu pitää askarrella, koska sinne on tehty lattaraudasta kehikko, joka on ollut verhoiltu alumiinilla. Sähköt vaatii kanssa vähän huomiota.. Tässä on turvakaaret ja ne saa jäädä. Muistuttavat sitten kilpailuhistoriasta.. Trafin tietojen mukaan auto oli viimeksi katsastettu vuonna -99..

 

 

 

DSC_0031_zps6zf3fzgy.jpgDSC_0040_zpsqmympptj.jpgDSC_0064_zpskmcbjlz6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Työpaikan pesukone ja hiekkapuhalluskoppi ovat olleet kovassa käytössä. Purin vetopyörästöstä toisen laakerin, että sain vaurioituneen rattaan irti..Pähkäilin tässä, että parasta olisi, jos löytäisi jostain koko paketin (loota + perä) 3,4 välityksellä, niin säästyisi paljon vaivaa. Vaikuttaa siltä, että vaihteiston kuoretkin on saaneet kipeää.. Toki voisin opettelun takia purkaa vaihteiston. :)

 

Konehuoneen puolelta vähän siivoilin johtoja, ja seuraavaksi vois maalata etukelkan.

 

DSC_00791_zpszdntiha1.jpgDSC_00891_zpspjqotd8c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Kyllä tämäkin on edennyt, olen vaan laiska päivittämään tänne mitään..

 

Sopiva vaihteisto/perä löytyi Kokkolasta. Haettiin se samalla kun käytiin vaimon vanhempien luona.. Tosin laatikko on Mailerista, mikä taas aiheutti uusia osapuutteita.. Nyt on kuitenkin kaikki tarvittava haalittu, ja ruvettiin niputtamaan konetta. Kone sai uudet tulpat, tulpanjohdot, vesipumpun, puolan yms. Huomasin että tankissa oli kunnon vuosikertabensaa. Pitää siis sekin irroittaa ja putsata. Samalla taidan putsata kaasarin ja puhaltaa linjat puhtaaksi.

 

Seuraavaksi pitäisi maalata konehuone, niin saa laskea paketin taas paikoilleen. Laitetaas taas kuvia.

 

P.S Miten tänne saa sellaiset pikkukuvat laitettua?

 

DSC_0104_zpsbvompvqq.jpgDSC_0134_zpslpmmz4ss.jpgDSC_0197_zpscq8xydmb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...