Houkuttelin vaimon ostamaan tuollaisen vanhan kilpa-auton. (ei ollut vaikeaa) :D
Kyseessä siis nettiautossakin myynnissä ollut perä/laatikkovikainen mini.
Käytiin hakemassa laite sunnuntaina, ja purkaminen alkoi luonnollisesti samana iltana. Tiistaina nostettiin kone pois ja eilen sain koneen ja laatikon erotettua. Perässä oli ristiakseli ehjä, mutta vaihteiston puolelle kurkattuani totesin siellä olevan pohjalla kuula poikineen.. Pääakselin 2 rivisen laakerin ulkokooli oli hajonnut ja päästänyt kuulat liikenteeseen.. Muutama oli päätynyt perän puolelle ja mennyt lautaspyörän ohi, kunnes tilat oli tulleet ahtaaksi ja ainoa vaihtoehto oli raitis ulkoilma.. :-\
Olin jotenkin siinä uskossa, että tässä olisi a+ laatikko, mutta tänään käytin osat pesukoneessa ja löysin laatikon kyljestä valunumeron 22G1832, joka taas viittaa ns tavalliseen a laatikkoon. Päivitin jo ostoilmoituksen, kun huomasin erheeni..
Suunnitelmana on tietysti saada auto kesäksi ajoon. (vaimon suunnitelma) Konehuoneen ja etukelkan ajattelin maalata samalla kun kone on poissa. Koneen maalasin tänään. Kojetaulu pitää askarrella, koska sinne on tehty lattaraudasta kehikko, joka on ollut verhoiltu alumiinilla. Sähköt vaatii kanssa vähän huomiota.. Tässä on turvakaaret ja ne saa jäädä. Muistuttavat sitten kilpailuhistoriasta.. Trafin tietojen mukaan auto oli viimeksi katsastettu vuonna -99..