Jump to content

Flippikeulan/irroitettavan keulan rakentelua


Stefa

Recommended Posts

Moi,

 

Tarkoitus rakentaa Mk2 miniin irroitettava ja/tai flipattava keulapala.

Keula tulee olemaan peltinen ja ulkopuolelta ei sen irroitettavuutta olisi tarkoitus huomata.

 

Olisinkin halunnut tietoa, että miten olette omissa autoissanne hoitaneet saranoinnin/kiinnityksen edestäpäin, entä miten kolmiopeltiin takareunoistaan?

 

Eteen on ilmeisesti melkoisen helppo rakentaa saranat ja takaosaan olen miettinyt jonkinlaisia lukkoja tai ihan pulttikiinnitystä lokasuojan sisäpuolelle. Keulan ei tarvitse omassa tapauksessa olla minuutissa avattava vaan kohtuullisella työllä jossain ajassa isompaa huoltoa varten ajatellen.

 

Googlen kuvahaulla olen selannut läpi varmaan kaikki mahdolliset mitä vastaan on tullut.

 

t,Tommy

Link to comment
Share on other sites

No onhan ne jaksot katsottu. Ja sehän on aivan hieno opastus samalla , kuinka tehdään kunnolla oikein isoja muutoksia . Omalla kohdalla lähinnä vähän perinteisemmät ratkaisut kiinnostaisi keulan osalta, kun tekniikkaankaan ei mitään radikaalia muutosta olla tekemässä. Lähinnä kiinnostaa tuo kelkan etutuenta, jos on irrotettava keula. Se ei vissiinkään mitään ihan mahdottomia tarvi, mutta kiva olis nähdä, kuinka niitä on tehty ja katsastajallekin kelvannut.

Link to comment
Share on other sites

Tuollaisen minä tein ja kelpasi katsastuksessa.

Ensin pahvimalli ja sitten kopioidaan metallista.

Laipat on n. 3 mm levystä ja putkien vahvuus muistaakseni n. 2-3 mm.

Minulla on Spi-malli, joten tuohon joutui vielä hitsata kiinnikkeet moottorin ohjainlaitteelle

ja flektille.

Flippikeula on saranoitu apurunkoon.

 

 

post-132-0-00338900-1456567609_thumb.jpg

post-132-0-29542000-1456567625_thumb.jpg

post-132-0-44210100-1456568135_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuollaisen minä tein ja kelpasi katsastuksessa.

Ensin pahvimalli ja sitten kopioidaan metallista.

Laipat on n. 3 mm levystä ja putkien vahvuus muistaakseni n. 2-3 mm.

Minulla on Spi-malli, joten tuohon joutui vielä hitsata kiinnikkeet moottorin ohjainlaitteelle

ja flektille.

Flippikeula on saranoitu apurunkoon.

Moi!

Tämä oli hieno :)

Olisko sulla laittaa saranoinnin toteutuksesta tarkemmin kuvaa?

 

t,Tommy

Link to comment
Share on other sites

Saranat ovat tuollaiset, punaisella merkatut osat pulteilla kiinni keulassa ja lasikuidutettu vielä päälle myöhemmin.

Sinisellä merkatut osat pulteilla apurungossa ja vielä hitsattu varmuudeksi.

Saranan akseli on kuusioruuvi + nyloc-mutteri, joten saa irti suht nopeasti.

 

Voi olla tosin peltiseen keulaan liian heppoiset...

post-132-0-36943500-1457107422_thumb.jpg

post-132-0-74137600-1457107438_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oletko miettinyt toisinpäin avattavaa flippiä lainkaan? Antaisi enemmän tilaa huoltohommille kuin eteenpäin avautuva flippi.

 

 

 

Olen miettinyt kyllä. Ainoa rajoittava asia on, että haluan konepellin avautuvan myös normaalisti joten sen takia taaksepäin aukeava vaihtoehto ei tule kyseeseen.

Sovittelin keulaa paikoilleen ja päädyin pulttikiinnitettävään keulapalaan, saa paremmin istumaan eikä vaadi kuitenkaan isoa työtä irroituksen takia. Tarkoitus saada keula irti vain isompia remontteja varten.

Link to comment
Share on other sites

Olen tehnyt pari noita pultattavia,en laittanut edes mitään lisätukia ja hyvin meni

katsastuksesta läpi.Ja tosiaan,aikaa irrotukseen menee noin puoli tuntia.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...