Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moron!

 

Onko jollain kokemuksia noista kiinteistä 1,5 asteen camber palikoista eteen ja taakse?

Ajattelin laittaa samalla kun takapään tukivarren akselit kuitenkin menee vaihtoon.

Onko niissä jotain kikkakakkosia jotka pitää ottaa huomioon ja tarviiko samalla laittaa erikoiset reaktiotangot yms...?

Posted

Etutukivarret vähentää camberia 1.5 astetta, ei siis mitään takeita siitä paljonko se on oikeasti. Sama juttu takapalikoissa.

 

Jos aiot pitää casterin samana, tarvitset säädettävät reaktiotangot. Vai onko noita tukivarsia sellaisia joissa on reaktiotangon paikka samalla kohdalla kuin alkuperäisissä?

Posted

Itte kävin just pyöränkulmat säätämässä ja nuo 1.5 asteiset tukivarret ei ihan riittänyt, melkin kohdallaan on kulmat. itsellä meni ainakin vakio raidetangonpäillä. muita muutoksia alustassa on säädettävät reaktiotangot,gaz lyhyet iskarit,takapäänsäätöpalikat ja vanteina 13"/7".

Posted

Junior memberin täytyy taas kysellä lisäselvitystä:

 

1.

ja nuo 1.5 asteiset tukivarret ei ihan riittänyt, melkin kohdallaan on kulmat
 siis mihin ei riittänyt ja mitä kulmat nyt sitten on?

 

2.

itsellä meni ainakin vakio raidetangonpäillä
kuinka paljon raidetangon kierrettä jäi raidepään sisäkierteeseen?

Luulisin, että ei niitä pitkiä raidepäitä turhaan kaupata pitkien

alatukivarsien kanssa.

Posted

Itse en mikään pro näissä asioissa ole mutta siis etu alatukivarret vaihdoin 1.5 astetta pitempiin eli muuttuuko nyt sitte camber kulma sillä, pyörä olisi kuitenkin pitänyt yläpuolelta olla hiukan enemmän koriin päin. en mitannut paljonko raidetangoissa on kierrettä sisällä mutta toista piti ruuvata sisälle päin joten tavaraa siellä on enemmän kuin ennen.

Ja joku joka näistä tosissaan tietää, voi selventää:)

Posted

Noilla pidemmillä alatukivarsilla muuttuu camber, caster ja auraus. Vakiopalikoilla casteria ei saa muutettua, mikäli sen haluaa takaisin orginaaliksi niin vaatii säädettävät reaktiotangot.

 

Väänsit randetankojen päitä sisäänpäin noitta tukivarsien asennuksen jälkeen? Sulla on sitten roimasti haritusta tai ennestään oli järjetön auraus. Suosittelen noiden kanssa pidempiä raidetangonpäitä, ei maksa juuri mitään ja tulee sitten samalla vaihdettua uusiin.

Posted

Tota, kyllähän noi on ihan perseellään :D Onkohan sulla etukelkka jostain mällipelistä. No tuon lapun perusteella tarttet säädettävät alatukivarret sekä reaktiotangot. Ilman noita säädettäviä uusia palikoita, ei voi säätää mitään muuta kuin aurausta, ja se on kohdallaan.

Posted

Aika erikoiset tukivarret sulla on jos oikealla on ollut alussa -0,47 camberia ja pitkillä tukivarsilla menee positiivisen puolelle. Muutos pitäis olla just päinvastaiseen suuntaan  :)

Posted
Vaikuttaako se että laskin auton ihan tonttiin noilla osilla? ennen se oli melko korkea.

Niin siit vaikuttaahan toi laskeminen camberiin ym muihin kulmiin. Tossa kuvassa näkyy ainakin miten toi auton tiputtaminen vaikuttaa kulmiin (camber, auraukset...) tossa noi hilot on ihan pohjassa ja ennen tiputusta noi kulmat oli vähän ees sinne päin, nyt ei lähelläkään.

 

IMG_0342.jpg

Posted

Osaako joku sanoa paljonko esim. 1asteen heitto on suurinpiirtein senteissä, eli jos camperi muuttuu asteen paljonko kaaren ja renkaan väli kasvaa/vähenee?

Tosiaan kaaria pitäisi alkaa väsäämään ja ois ikävää jos kulmat kohdalleen säädettynä muuttuu sen verran että renkaan ja kaaren väli on persiillään. Auto on tallissa paloina joten melko vaikeeta saada pyöränkulmia säädettyä tällä hetkellä :-/

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...