mini_mika74 Posted February 10, 2016 Report Posted February 10, 2016 Tallissa on kaarellinen kori ja 850cc kone, ajatuksena oli tehdä siittä Historic auto. Nyt kuitenkin suunnitelmat vähän muuttui ja mietin pitäisikö laittaa suorilta vähän isompi mylly ja lähestyä asiaa rata/katu tyyppisesti. Jos joltain löytyy nurkista hyvä koneen aiho, tarjoa yv:llä. Mika / Ylöjärvi
KariB Posted February 11, 2016 Report Posted February 11, 2016 Hieno homma,mutta älä vaihda konetta,tee E-ikäryhmän 850 jos korisi on alle vm 65,850:llä Timo Mäkinenkin aloitti,siitä saa kyllä hyvän herkän pelin,moottoriltaankin kestävän,myös uudempi korisestakin 850 saa hyvän uudempiin ikäluokkiin,saa käyttää Webereitä ym,ym,Huom 850 ei lyö etupyörät liikaa tyhjää eikä mene liikaa aikaa ohjausliikkeiden korjaukseen.Katselin tuossa vanhoja tilastoja ja huomasin että 850 on eniten voitettu SM mestaruuksia.Hyviä rakenteluhetkiä.TV.KB ZepeteuZ 1
ZepeteuZ Posted February 11, 2016 Report Posted February 11, 2016 Onko se sun 850 käyntikuntoinen,mulla olis käyntikuntoinen 1300. Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
mini_mika74 Posted February 11, 2016 Author Report Posted February 11, 2016 Näinhän se on, asiassa on puolensa, 850:n ostin irtomoottorina, eli kunnosta ei ole vielä tietoa. Aikeissa on siis avata ja kunnostaa se jos siihen päädyn. Mini on vuosimallia 69 ja historic haaveet vähän kaatuikin hydrolatic yms ongelmiin. No toisaalta ollaan mietitty harrasterallia, se ehkä sopii paremmin tälläiselle persaukiselle Miniskuukkeli kuskille 8) Asiasta kukkaruukkuun, en oikeen löytäny selkeetä tietoa kuinka noi tanko/tunneli vaihteistot menee, eli voiko vaihtaa päikseen? Millanen homma on käytännössä?
KariB Posted February 11, 2016 Report Posted February 11, 2016 Harrasteralli tosi hyvä vaihtoehto,siellä esim Keuruulla ilmottautunut 2 miniä,kun taasen HRT sarjassa ei ole ollut yhtään miniä kahdessa osakilpailussa.
koirankoppi Posted February 12, 2016 Report Posted February 12, 2016 On aika yllättävää että Historickiin ei kelpaa kumijousitus niihin vuosimalleihin, jotka alunperin Hydrolla. Omalla aikakaudellaan niitä muuteltiin ihan vapaasti, ainakin rallipuolella, eikä kukaan niihin puuttunut. Papereita luetaan nyt tarkemmin. Minä kysyin joskus myös MR tarkastajalta kelpaako Mini joka on alunperin Hydro, mutta todistettavasti muutettu jo 60 luvulla kumiksi MR:ään. Vastasi "ei kelpaa". Tiedän kuitenkin useita jotka on kelvanneet. Käytännöt vaihtelee miehestä riippuen. Tanko/tunneli vaihteistot voi vaihtaa keskenään. Sisemmät vetonivelet on erilaiset ja vaihdekepin kiinnityksiä täytyy muuttaa.
mini_mika74 Posted February 13, 2016 Author Report Posted February 13, 2016 On aika yllättävää että Historickiin ei kelpaa kumijousitus niihin vuosimalleihin, jotka alunperin Hydrolla. Omalla aikakaudellaan niitä muuteltiin ihan vapaasti, ainakin rallipuolella, eikä kukaan niihin puuttunut. Papereita luetaan nyt tarkemmin. Minä kysyin joskus myös MR tarkastajalta kelpaako Mini joka on alunperin Hydro, mutta todistettavasti muutettu jo 60 luvulla kumiksi MR:ään. Vastasi "ei kelpaa". Tiedän kuitenkin useita jotka on kelvanneet. Käytännöt vaihtelee miehestä riippuen. Tanko/tunneli vaihteistot voi vaihtaa keskenään. Sisemmät vetonivelet on erilaiset ja vaihdekepin kiinnityksiä täytyy muuttaa. Näin on, meinaan Historicin osalta, melko tarkkaa...No tosiaan toi harrasteralli saattaa olla pelastus jos pikataipaleelle halajaa... Ehkä harrastesprint asfaltilla, jos minitonni tyyppisen rata-auton rakentaa!. O0 Ja kiitokset tanko/tunneli neuvoista tämä auttoi paljon....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now