Jump to content

R50 aloitti parkkipaikan merkkaamisen


Jeswe

Recommended Posts

aijaa.. mistähän mä olin keksinyt et se oli uus. noh laita siihen nyt ainakin sitten se sun uus kiristäjä ja mitä kaikkea muuta olit jo ehtinyt vaihtaa vanhaan mottiin. 

 

ja noita venähtäneitä o-renkaita voi kuuman veden avulla jonkin verran kutistaa. 

Link to comment
Share on other sites

Se tehostajan O-rengas oli mullaki "venähtäny" sentin. Sen saa kyllä takaisin, kun jaksat painella ja tapella. Tehostaja kannattaa sitten purkaa kokonaan. Eli purat myös sen sähköpuolen kokonaan auki. Joudut leikkaa hiilisillat poikki, mut ne on helppo juottaa takaisin. Akseli on tiukalla sovituksella, mutta poista ensiksi lukkorengas ja sitten paina se irti. Itse tein "ulosvetäjän" lattaraudoista, joihin porasin reijät viereisten ruuvien kohdalle, että pääsi puristamaan voimalla akselin pihalle.

 

Syy miksi haluat tehdä tämän, on se hiilipaska mitä kerääntyy piirilevylle. Lopulta koko paska menee oikosulkuun ja piiri kärähtää, niinku mulla kävi. Uus tehostaja oli jotain 450e. Jarruspraylla sen piirin saa putsattua, ja sit vaan lyö takaisin kasaan. Levylle pääsee ehkä rikkomalla tai raottamalla sitä mustaa muovikantta, minkä alla piirilevy sijaitsee, jos ei halua leikata hiilisiltoja. Sitte välistä suihkuttaa sprayta minkä pystyy.

http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/163712-power-steering-pump-diy-2.htmltossa sivulta 2 alkaen tulee kuvia ja ohjeita tehostimen purkuun.

 

Kytkin tuli vaihdettua itelle tässä rytäkässä, niin kannattaa ainakin harkita kanssa. Ja jos kiinnostaa, niin se öljynpaineanturi ö-suodattimelle. Siihen kannattaa kyllä hommata Y-haara anturilta, koska seinämä ö-suodattimen jalassa oli niin ohutta etten sitä lähtis kierteyttämään.

Link to comment
Share on other sites

Tasangolta oon käyny hakemassa o-renkaat ja stefat. Ne mitä sieltä ei löytyny hyllystä nii otin marmorilta eli kampuran vaihteiston puoleinen stefa, öljynsuodattimen jalan tiiviste, imu/pakosarjan tiivisteet ja suodattimet.
Eiköhän sen siirtäjänki saa läjään kun käy sekatavaralaatikoita penkomassa jossain. Rasitustahan sillä akselilla ei juurikaan ole niin saattas jopa joku tähtiprikka pitää sen holkin paikallaan. Pitää tutkia kuhan saa koneen nostettua paikalleen. Sittenpä se oiski ajoa vaille valmis. ~2500 motti, tiivisteet, nesteet, jakopää, suodattimet yms. pientarvikeet tähän mennessä.

Tuossa vielä kuva siitä akselista, johon mystinen holkki tulee päähän

3cH21Jq.jpg

 

Ja siinä melkein ajantasanen kuva. Lauantaina tarkotus ottaa savut pihalle.
j80TlDK.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...