MikkoViitala Posted June 22, 2015 Report Posted June 22, 2015 Löysin itselle 850 moottorin missä on tunnelimallin-laatikko paikallaan niin tulleekos jotain ongelmaa laittaa 1000 tankomallin-laatikko siihen kiinni? Vai alanko metsästää tunnelimallin osia?
Mini1380 Posted June 22, 2015 Report Posted June 22, 2015 Ei oikeastaan kunhan pidät laatikko-kaavelipaketin pareina tai tarkistat ensiövedon keskimmäisen pyörän päittäisvälyksen jos sekoitat ne.
minorv8 Posted June 23, 2015 Report Posted June 23, 2015 Perän ulostuloakselit/sisemmät nivelet ja käytännössä vetarit on erilaiset noissa laatikoissa eli jonkinlaista jumppaa saa noilta osin tehdä.
MikkoViitala Posted June 23, 2015 Author Report Posted June 23, 2015 Pittää tänään olla siis tarkkana. Toinenhan on jo palasina lihalaatikossa. kiitoksia kaikille jälleen
MikaJ Posted June 23, 2015 Report Posted June 23, 2015 Ei oikeastaan kunhan pidät laatikko-kaavelipaketin pareina tai tarkistat ensiövedon keskimmäisen pyörän päittäisvälyksen jos sekoitat ne. Mä oikeestaan olisin vielä tarkempi. Tiivisteissäkin on nykyäänkin ja aikojen saatossa niin paljon paksuuseroja että tarkistaisin välipyörän shimmauksen vaikka laittaisinkin "samoilla" osilla takaisin kasaan. Tai aina voi tehdä niinkuin Roveri teki loppuaikoina, lyö kasaan vaan ilman mittailuja :D Mulla oli -96 SPi:n ensiöveto niin paljon leiponut kiinni että joutui vähän koneistamaan ja onneksi vielä paksuimmilla shimmeillä sai välyksen sopivaksi. Kuulemma ihan yleistä viimeisimmissä vuosimalleissa, Roverilta oli loppunut ohkaiset välilevyt ja laitettiin sitten paksuimmilla kasaan ilman välysten mittailua.
MikkoViitala Posted June 23, 2015 Author Report Posted June 23, 2015 Millais kun tuon vauhtipyärän yläosa liikkuu mut ei keskiö? Aikalailla on jumissa mutta keskiö on kohillaa ja "levy" osa liikkuu?
minorv8 Posted June 24, 2015 Report Posted June 24, 2015 Mikä on vauhtipyörän yläosa ??? Vanhat vauhtipyörät oli 2-osaisia, napa tais olla 6 pultilla kiinni varsinaiseen vauhtipyörän kehään. Uudemmat on 1-osaisia. Ainoa varsinainen liikkuva levy on vauhtipyörän ja kopan välissä oleva painelevy/kytkinlevy. Nämäkään eivät liiku ennen kuin kytkimen paineasetelma (levyjousi) on irroitettu vauhtipyörältä (3:lla pultilla kiinni). Painelevyssä on 3 kpl sakaroita jotka ovat vauhtipyörään koneistetuissa koloissa (painelevy pääsee liikkumaan kehäsuunnassa vajaan sentin kun levyjousi on irti). Itse vauhtipyörä on kartiokiinnityksellä kampuran päässä ja vaatii irroitusta varten ulosvetäjän.
MikkoViitala Posted June 24, 2015 Author Report Posted June 24, 2015 Juurikin vauhtipyörän keski kohta pysyy paikallaan ja kehä-osa liikkuu muutamia millejä mutta jos vanhat ovat 2-osaisia niin tämä selittää sen. Voikos siihen laittaa seni yksiosaisen? kun itellä on se 1000 moottori osina vieressä ja vertailen siihen sitä niin saman näköiset muutoin paitsi pari pulttireikää puuttuu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now