Jump to content

Laatikko asiaa


MikkoViitala

Recommended Posts

 

Ei oikeastaan kunhan pidät laatikko-kaavelipaketin pareina tai tarkistat ensiövedon keskimmäisen pyörän päittäisvälyksen jos sekoitat ne.

 

Mä oikeestaan olisin vielä tarkempi. Tiivisteissäkin on nykyäänkin ja aikojen saatossa niin paljon paksuuseroja että tarkistaisin välipyörän shimmauksen vaikka laittaisinkin "samoilla" osilla takaisin kasaan.

 

Tai aina voi tehdä niinkuin Roveri teki loppuaikoina, lyö kasaan vaan ilman mittailuja :D Mulla oli -96 SPi:n ensiöveto niin paljon leiponut kiinni että joutui vähän koneistamaan ja onneksi vielä paksuimmilla shimmeillä sai välyksen sopivaksi. Kuulemma ihan yleistä viimeisimmissä vuosimalleissa, Roverilta oli loppunut ohkaiset välilevyt ja laitettiin sitten paksuimmilla kasaan ilman välysten mittailua.

Link to comment
Share on other sites

Mikä on vauhtipyörän yläosa ???

 

Vanhat vauhtipyörät oli 2-osaisia, napa tais olla 6 pultilla kiinni varsinaiseen vauhtipyörän kehään. Uudemmat on 1-osaisia. Ainoa varsinainen liikkuva levy on vauhtipyörän ja kopan välissä oleva painelevy/kytkinlevy. Nämäkään eivät liiku ennen kuin kytkimen paineasetelma (levyjousi) on irroitettu vauhtipyörältä (3:lla pultilla kiinni). Painelevyssä on 3 kpl sakaroita jotka ovat vauhtipyörään koneistetuissa koloissa (painelevy pääsee liikkumaan kehäsuunnassa vajaan sentin kun levyjousi on irti). Itse vauhtipyörä on kartiokiinnityksellä kampuran päässä ja vaatii irroitusta varten ulosvetäjän.

Link to comment
Share on other sites

Juurikin vauhtipyörän keski kohta pysyy paikallaan ja kehä-osa liikkuu muutamia millejä mutta jos vanhat ovat 2-osaisia niin tämä selittää sen. Voikos siihen laittaa seni yksiosaisen? kun itellä on se 1000 moottori osina vieressä ja vertailen siihen sitä niin saman näköiset muutoin paitsi pari pulttireikää puuttuu. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...