Jump to content

Polttoaineen saanti ongelmaa(ko) mitä lie...


ULS-

Recommended Posts

Olen koettanut jos jonkinlaista nyt jo pidemmän aikaa kun tuohon Miniin ei tahdo löytyä kulkuhaluja , asennettu on peltisarjaa , alumiini.imusarjaa, AAV / AAF neulaa , punaista jousta , öljyä on kupissa , uusi puola , uudet tulpan johdot , uudet tulpat , virranjakaja kärjetön (powerspark) , kaasutin on läpikäyty (tiivisteet , neulaventtiili , suutinputki , kaasuläppä yms) kansi korjattu , seokset 3.5-4 , ennakko 10 btdc , bensapaineen säädin (malpassi filter king , uusi suodatin) , sähköinen bensapumppu , jne jne , käynnistyy nätisti , heti saa ottaa ryypyn pois , mutta kun kaasua painaa stumppaa ja röpöttää hetken ennenkuin ottaa kierroksia , ajossa melko mahdoton , risteyksistä lähtiessä nykii ja melkein pysähtyy kun kaasua hiukankin enemmän yrittää antaa , kokeilin ryyppyä antaa kiihdytyksissä ja johan lähti liikkeelle niinkuin Minin pitäsi ! , ajaminen ryypyllä kiihdyttämällä tosin ei ole pidemään päälle mukavaa , alkaa olla keinot ja fiilis lopussa kun ei järki riitä enää kokeilemaan muuta , (tosin tilasin vanhaan 54D4 jakajaan uuden alipainesäätimen ja kannen , laitan sen takasin jossain vaiheessa kun osat tulee) , koetan myös ohittaa bensapainesäätimen ja ehkä tilata mekaanisen bensapumpun :-? , taitaa kesä loppua ennenkuin uskaltaa pois kunnanrajoilta ajaa .....

 

Leyland Mini 1000 , 1980 HS4 .

 

T: Mika

Link to comment
Share on other sites

Ohuempaa neulaa vaan.

Voi tietysti olla muutakin, mutta oireet ovat samanlaiset kuin meidän Travellerissa aikanaan kun virittelin kulkemaan remontin jälkeen 1100:sta. Lievästi piristettyä, peltisarja ym.

Luulin siinäkin että 1275:sen neula olisi sopiva, mutta sitten sain kaverilta enempi parsinneulaa näyttävän version ja johan alkoi kulkea. Neulan tyyppiä en muista, mutta jos Minor V8 sattuu lukemaan tätä, jolta neulan sain, muistaisi?

Link to comment
Share on other sites

Olen tota katsastuksen hyväksymää päästörajaa katsonut liian tarkkaan , voi sen sit siksi aikaa laittaa rajoihin kun käy asemalla :-) , veivaan putkea alas ja katson kuin käy , mittaan päästöt kun löytyy sellaine kohta että kulkee , neulaa koitan myös vaihtaa jos saan ministerin liikkumaan niinkuin sen pitäis. Joskus kun aikaa löytyy vois ajaa johonkin rolling road tuningiin säädettäväksi :-D Mika

Link to comment
Share on other sites

No ei se hyvä ole katsastuksen ulkopuolellakaan jos tyhjäkäynnillä tukehtuu bensaan. Neula toki valitaan/hiotaan sen mukaan että toimii kunnolla aina. Jos nyt saat nykyisellä neulalla toimimaan tehopuolta paremmin suutinputkea alentamalla, niin siitä saa testaamalla ja mittaamalla hyvää osviittaa että mitä neulan paksuus missäkin kohtaa pitää olla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...