Jump to content

Öljynpaine


TT
 Share

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Samoilla linjoilla edellisten kanssa, eli kampikammion paine liian kova.

Itsellä 4kpl huohottimia: venakopassa, kytkimenpäässä, jakopäässä ja mekaanisen pa-pumpun tilalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kuinka täydellisen konerempan teit? Yksi mikä äkkiä tekee rujosti lisää ohivuotoa on jos sylintereitä ei hoonattu suoriksi ("kolmikäpälä"hooni ei sitä tee). Kestää kauan ennen kuin uudet renkaat/sylinteri mukautuu taas kun sylinterit on kumminkin aina käytetyssä hieman epämuotoiset.

 

Lisäksi jos on venakopan korkki vaihdettu huohottamattomaan malliin, mikäli se ennen oli huohottava.

 

Mikä kone ja millainen huohotin siinä nyt sitten on? Alkuperäisenäkin kun niitä on montaa sorttia.

Link to comment
Share on other sites

Koneremppa käsitti uudet männät ja hoonaus tapahtui koneistamolla. Rempassa vaihdettiin kaikki laakerit ja tasot plaanattiin. Omasta mielestä tosi kattavasti käytiin läpi.Kone on 1000cc ja öljykorkki on sama, se kyllä näyttää siltä ettei se paljoa huohottele. Huohottimena on se vanhan käsikranaatin näköinen pötkö pakosarjan alla.  Pitäiskös tehdä moottoripukki ja käytellä sitä siinä muutama tunti, alkaa kyllästyttää repiä sitä mottia pois alati.

Link to comment
Share on other sites

Luulisi muuten kyllä että öljytikun pamauttaisi hiusin tuuttiin ennen stefaa, vaikka olisi kuinka tiukka tiiviste, tuli vaan nyt mieleen. Voit kanssa kokeilla paikallaan kaasutella ilman öljytikkua, sormi tulppana öljytikun reiässä, fiilistellä että tuleeko sinne painetta enempiä sitten.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vastanneille, koetan kerätä inspiraation takaisin ja alan nostamaan konetta pois... taas. (4 kerta tänävuonna)

 

Sen Stefan pystyy vaihtamaan kone paikallaankin.

Link to comment
Share on other sites

Kantapäät tulee kipeiksi tällä systeemillä. Osta tai imuroi netistä korjaamokäsikirja = helpottaa hommaa huomattavasti.

Miksiköhän tämä täytyy kertoa aina uudelleen ja uudelleen??????????

Hyvän ulosvetäjän kanssa homma onnistuu koneen ollessa paikallaan.

 

Kirjoittaa nimimerkki "Junior Member".

Link to comment
Share on other sites

Ok,koetetaan.. Entä se öljynpaine? Kuinka korkea se on normaalisti? Tässä tapauksessa startatessa 5,5 kg. Luisti jumitti vähän ja aion vaihta jousen ja luistin tilalle kuulan.Mikäköhän paineen tarvitsis olla?

Link to comment
Share on other sites

Edelleenkään se öljynpaine EI vaikuta kampikammion paineeseen !

 

Stefan paikallaan vaihto sujuu kutakuinkin seuraavasti:

-oikean puolen moottorinkumi irti kelkasta

-koiranluu (moottorin ylätuki) irti

-kytkinkopan pultit auki

-putkisto irti pakosarjasta (joissain onnistuu ilmankin)

-vaihde vivusto irti (voi kokeilla ilmankin)

-startti irti

-nostetaan moottoria oikealta puolelta

-kytkinkoppa lähtee pois

-vauhtipyörän lukitsin paikalleen (jos löytyy)

-vp:n pultti irti

-vp:n ulosvetäjä paikoilleen (vp saattaa olla piukassa)

-stefa irti joko yksin tai vetämällä se rattaan kanssa pois

-uusi stefa paikoilleen varovasti

-kasausta em.irroitetut osat

Link to comment
Share on other sites

Mä sitten taas oon tupannut tekemään ton homman 30minuutissa Mini1380 tallin pihalla :D En muista miksi se piti siellä kerran vaihtaa, ei kait jaksanut riskeerata vuotavan stefan kanssa omalle tallille asti.

 

Jos ei ole alkuperäistyylistä suojaa ensiövetorattaan kytkimen rihlojen päälle, niin muista laittaa esim maalarin teippiä siihen. Syö todella herkästi asennuksessa stefan rikki ilman.

Link to comment
Share on other sites

No ju se oli sellanen heitto kun tolla yhdellä se on aina hitsaantunut kiinni!! ;D ::)

No eihän meilläkään kisa paikalla mennyt kun muutama tunti ja se oli kasassa taas. ;)

Link to comment
Share on other sites

Eikös se ole sen merkki, että kartiot eivät ole olleet kunnolliset ja vauhtipyörä on päässyt elämään ja hitsautumaan kiinni?

 

Jos kartiot ovat tiiviisti toisissaan niin ei ymmärtääkseni mitään hitsautumista tapahdu?

Link to comment
Share on other sites

Senhän merkki se on että liikettä on liitoksessa tapahtunut... Ei vissiin hirveän harvinaista että teräsvauhtiksilla tuota tapahtuu, ilmeisesti johtuu erilaisesta lämpölaajenemiskertoimesta.

 

Mini1380 eka kiinnijymähtäminen oli kyllä legendaarinen, oli aika tarkkaan koko kartion matkalta hitsaantunut kiinni. Sai muistaakseni prässillä pistää painoa pienen kivitalon verran että lähti irtoomaan :D Nykyisinhän sillä on niin paha trauma noista vauhtipyörän irroittamisista, että taitaa tehdä täydelliset konerempatkin ilman sen irroittamista ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli auto penkissä ja ilmeni öljyvuoto ja sen jälkeen kytkin lähti luistamaan. öljyä ei tiputtanut ennen penkitystä eikä nyt näyttänyt tulevan kotonakaan. löytyy vakio huohotin ja kytkinkopassa oleva. Voiko penkitys olla niin raskas autolle että öljyä olisi tullut vain huohottimesta,vakio huohottimesta lähtee letku alaspäin ja penkin jäähdytys flekti puhalsi sen verran lujaa että öljyä oli auton pohjassa ympäriinsä ettei nähnyt mistä olisi tullut. Öljyä saattoi koneessa olla hiukan liikaakin.

Kytkinkopassa oleva huohotin haisi reilusti bensalta, mistäköhän tämä johtuu? EN ole vielä tarkistanut öljytikusta josko sielläkin haisee bensa.

Pitäisikö tyhjäkäynnilläkin tiputtaa öljyä jos kytkimen stefa vuotaa? Kytkimen luistaminen johtuu siitä varmasti että sinne meni ihan vahingossa kauan seissyt levy ;D Vaihdan samalla paremman levyn/asetelman vaikka ei tossa nyt hirveästi tehoa olekkaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...