Jump to content

Jäähdytinneste John Cooper Works?


Inka

Recommended Posts

MItähän jäähdytinnestettä mun pitäisi laittaa autooni? Auto on JCW 08 ja parisen viikkoa sitten ostettu. Nyt tsekkasin, että nesteet on minimin rajalla. Ei se mun mielestä vuoda, mutta en muista katsoneeni sitä ostotilanteessa. Auto oli kyllä huollettu j a Laakkoselta ostin. Katsoin, että se litku on sinisen violettia. Olen rampannut huoltoasemilla, mutta siellä ei juuri saman väristä myydä. On vihreää, punaista, kirkasta, turkoosia, tiivistettä jne...Netistä ei tunnu löytyvän ja Laakkoselle en mene. Help. Mitä voin käyttää?

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloo... joo,minulla oli "siniset" ,vissiin bemarin käyttämät liemet jäähdytysjärjestelmässä,samat laitoin nesteen vaihdon jälkeen.Ostopaikka oli Motonet ja 1,5 litran purkeissa n.10 euroa pullo.Kannattaa varmistua siitä väristä,myynnissä näytti olevan sinisen- violettia=purppuraa? jäähdytin nestettä,en tiedä onko ko. liemi sekoituskelpoista vanhojen kanssa....Autona MCS -07.

Link to comment
Share on other sites

Niin, väri ei nykyisin enää kerro mitään kun niitä on ristiin niin monta eri tyyppiä. Suosittelen aina varmistumaan minkä standardin jäähdytinnestettä on järjestelmässä ja käyttämään vain sitä samaa. Mikäli haluaa vaihtaa jäähdytinnestetyyppiä niin kunnollinen huuhtelu puhtaalla vedellä, semmoisen vähintään viis kertaa ennen uutta nestettä. Työn puolesta ihan riittävästi ongelmia eri tyyppisten jäähdytinnesteiden kanssa, vähintään kerta viikossa joku moottori on ruosteessa, tukossa tai kavitoimalla tuhoutunut kun on vähän sekoiteltu yhteensopimattomia nesteitä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...