Jump to content

ikkunoide asennus


olut-

Recommended Posts

Ilmeisesti wanhan Minin laseista kyse?

Kannattaa olla kaveri hommassa mukana, eli lasiin tiiviste paikalleen ja vahva naru tiivisteen uraan, tiiviste ura kantsii voidella, esim vannerasvalla tms. sitten lasin alareuna paikalleen ja kaveri ulkopuolelta painaa varovasti lasia tiivisteineen autoa vasten.

Itse olet auton sisällä ja pidät narujen päistä kiinni, sitten alat vetämään toisen pään narua varovasti itseesi päin jolloin tiivisteen pitäisi sitä mukaa asentua oikealle paikalleen.

Siinä periaate ..toivottavasti oli apuva? ??? O0

Link to comment
Share on other sites

Narun kanssa minäkin laittelin vuosia, kunnes luin korjaamokäsikirjasta että tiiviste laitetaan ensin koriin ja sitten lasi laitetaan tiivisteeseen esim. talttapää meisseliä apuna käyttäen.

Jälkimmäisellä tavalla olen suoritunut hommasta nopeammin, ilman apujoukkoja ja takana verhoilutkin jää tiivisteen alle nätisti.

Link to comment
Share on other sites

Juu kiilanauha tiivistettä ei laiteta oikeaoppisesti narun kanssa vaan Ado50:n tavalla työhön löytyy myös soveliaat työkalut.

Ite kans laitettiin aina aikaisemmin narulla kunnes yks lasimies sattu paikalle asennusvaiheessa ja kysy et mitä te touhuutte ei sitä noin kuulu laittaa....

Link to comment
Share on other sites

Aivan, tapoja on tietenkin monia. Ite oon kyllä miniin aina laittanu narun kanssa, mun mielestä helpompi jos on kaveri jelppimässä.

Tossa toisessa tavassa oon käyttäny puista puukontapaista ja kiilanauhan asennuksessa sitä 'salmiakin' muotoista työkalua.

Hyvä, että juttua kuitenkin aiheesta alkoi tulemaan, otetaanko seuraavaksi liimalasit aiheeksi? O:-)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...