Jump to content

Kytkimen tyyppi


claymad
 Share

Recommended Posts

Minkäs laista kytkintä suosittelisitte, kun nyt olen miettinyt MED:n AP racing kytkin levyä harmaalla paineasetelmalla, mutta MED:n sintteri levy taas ei olisi paljoa kalliimpi. Toisaalta onko sintteri kytkin vaikea ajaa normaali ajossa, kun autolla olisi kuitenkin tarkoitus ajaa kadulla suurin osa. Niin ja tehotavoite olisi jotain luokkaa 130hp.

Link to comment
Share on other sites

5-lapainen sintteri rupee olemaan jo pienellä harjoittelulla ihan asiallinen ajettava, toki rankempi kuin AP:n racing massalevy. Tuo tehomäärä/vääntö alkaa olemaan vähän siinä rajoilla mielestäni, mutta asiallisella käytöllä massalevykin kestää hyvin. Ministä nyt on helppo vaihtaa kytkin myöhemmin mikäli menee valinta vikaan.

 

Muista vaihtaa samalla teflon-kytkinletku, orkkis kuminen paisuu harmaalla asetelmalla niin paljon että kytkimen liike ei välttämättä riitä.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä sen sintteri kanssa tulee toimeen jos haluaa, hiukan mukavuus kyllä kärsii, itselä ollut sintteri jo useamman vuoden käytössä, ruuhka-ajo tuo sen huonot puolet esiin. Ja mitä tuohon kytkimen vaihdon helppouteen tulee...ei se aina ja kaikilla käy niin helposti ;) samalla kun pistää uuden teflon letkun kandee melkeen vaihtaa toi kytkin työsylinteri mikäli on kovinkin vanha/kulunut, niit saa alumiinisiakin ja taas säästy huikeesti painoa  :)

Link to comment
Share on other sites

Sintterilevyjen kanssa kannattaa pitää mielessä, että sitä mukavempi käyttää mitä useampi palainen on, mutta myös pito kärsii samassa rytäkässä. Kasilapainen on jo vallan mukava käyttää, mutta onko siinä enää järkeä on toinen asia, syö nopeasti vauhtipyörän ja vastalevyn.

Link to comment
Share on other sites

Itse ostin oman sintteri-levyn kun ei muita ollut hyllyssä ja piti saada pata äkkiä keulille. Sit ku toi loppuu ni tarvii miettiä minkä pistää tilalle, mut ton kanssa hyvin tultu toimeen. Joskus oli Spareksen tai sportin "oma" kilpa-massa levy en tiedä kenen tekemä oli (ei AP:n) ja se oli kyllä täys susi ei kestänyt kuin hetken ja oli moro, pinta "paloi". Noista AP-racing:in massa-levyistä en oo pahaa sanaa kuullut, ne on tosiaan kestänyt aika huimissakin vehkeissä.

Link to comment
Share on other sites

oon nyt MED:n kanssa puhunu tosta 5 lapaisesta sintteri levystä, ku ajatus on että se mitä tekee ei tarttis heti korjata. Mut tarttee nyt vielä nukkua yön yli ennen ku tekee päätöksiä... MED:ltä pitäis samalla tulla T3 turbo nokka jossa pakopuolen kesto on 290 ja nosto .390. Samaan pakettiin kuuluu vielä öljypumppu, säädettävä ketju, 1.5 rullakeinut ym. Onkos kellään muuten enempää kokemusta MED:n tuotteista. Palvelu on ollut ainakin tähän asti hyvää ja nopeaa.

 

Niin ja mitä tohon minin painoon tulee ni oon aatellu että toi turbo hieman kompensoi tota teho/paino suhdetta niin ei tartte joka paikassa painosta nipistää  ;D

No yks asia missä kyl tulee väkisin painossa säästettyä on se et eilen ku sain turbon bulkhead boxin valmiiksi niin lämppäri ei oikeen sovi enää vanhalle paikalle. Tarvinnee korvata lämmitys vaan parilla puhaltimella, että saa ikkunat pysymään auki kesällä. 69:n alkuperäinen lämppäri tosiaan mahtuis mut sitten ei mahdu konehuoneeseen puhallin ku siihen kohtaa pitäis uudenmman mallinen tehostin tulla... Miten mahtaa muissa turbo mineissä tuo lämppäri olla hoidettu?

Link to comment
Share on other sites

Sama lämppäri mutta siirtynyt vain sen loodan vaatimantilan verran kabiiniin päin. Tehtaan pelissähän on erilainen kojelauta+keskikonsoli joten lämppärin siirtyminen "häviää" näkyvistä. Jos muistan niin otan omastani pari kuvaa, kysele perään jos niitä ei kuulu.

Link to comment
Share on other sites

Niin ja mitä tohon minin painoon tulee ni oon aatellu että toi turbo hieman kompensoi tota teho/paino suhdetta niin ei tartte joka paikassa painosta nipistää  

Aina se turhan painon poisto auttaa, meinasin vaan lähinnä et jos ja kun työsylinteri kumminkin täytyy vaihtaa miksei samalla ostais alumiinista ei muistaakseni paljoa kalliimpi.

Link to comment
Share on other sites

Tein tuollaisen boxin turbolle ja se on laitettu siten että jarruservon tanko mahtuu juuri ja juuri toisellepuolle. Miten on Minorv8 luuletko että turbo mahtuu tuohon koteloon, kovin koitin tihruta kuvista miten paljon tilaa tarvitaan.

 

IMG_0696.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllä sen tohon pitäis mahtua. Tiukin kohta on nimenomaan tuo kuskin puolen nurkka pääsylkyn juuressa. Toinen mihin kannattaa uhrata vähän aikaa on kaasuvaijerin tulo tosta tulipellistä. Se on Metron ahtimella aika ikävän tiukassa...

 

Ymmärsinkö oikein että sulla tulee pääsylkky apparin puolelle ? Jos tulee niin ootko ihan satavarma että se välitanko tosiaan mahtuu sinne kabiinin puolelle ? Mulla ei nimittäin mahtunut vaan jouduin tekemään sille sitten myöhemmin tilaa.

Link to comment
Share on other sites

Joo tanko tulee pääsylkalle ton boxin taakse ja se kyllä mahtuu 3mm jää vielä väliä, mut mahtuu. tuossa on vielä kuva kun mittailin että miten syvän siitä boxista voi tehdä. Juu kattelin niitä kuvia ja eka pitikin se putken puolikas laittaa, mutta kun noinkin mahtui niin annoin olla. Tarttee tosiaan seuraavaksi tuota kaasupoljinta muokata, kun sen ulostulo tarvinnee tehdä ton boxin takaseinän läpi...

 

IMG_0678.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...