Jump to content

Outoa lotinaa


Arto

Recommended Posts

Onkohan muilla kokemusta tällaisesta?

 

Termostaatin vaihdon jälkeen käynnistäessä ja liikennevaloista liikkeelle lähdettäessä jostain kuuluu omituista lotinaa. Ei aina, mutta aina välillä. Ensiksi arvelin, että jäähdytysjärjestelmään olisi jäänyt ilmakupla, mutta omien ja korjaamon tutkimusten ja temppuilujen jälkeen näin ei ilmeisesti ole. Moottorin lämmöt pysyy ihan normaaleina eikä ajossa tunnu mitään ihmeellistä. Takapaksissakaan ei ole mitään vajaita pulloja tai purnukoita, joista ääni vois kuulua. Voiskohan itse lämmityslaitteen sisällä nesteet päästä jotenkin liikkumaan? Niin joo, termarin vaihdon yhteydessä olivat korjaamon pojat täyttäneet systeemin niin täyteen jäähdytysnestettä, että paisuntasäiliö oli ihan piripintaan täynnä, eli siis reilusti yli sen maksimiviivan.

 

Ei tästä muuten mitään haittaa ole ollut, mutta jotenkin toi lotina ärsyttää. Parasta tässä on tietysti se, että korjaamolla asiaa testatessa mitään ei tietysti kuulu, mutta pian sieltä lähdön jälkeen sama lotina alkaa taas... Ja autohan on vuoden 2006 vanhemman korimallin Cooper.

Link to comment
Share on other sites

Joo, tota keula ylhäällä käyttämistä oon kokeillutkin, mut ei auttanut. Nyt ajelin viikonloppuna vajaat 500 kilsaa eikä lotissut kertaakaan. Katotaan niin huomenna kun lähden taas liikkeelle, niin luultavasti taas lotisee. Sit jos näin on, niin pitää etsiä se ilmausruuvi...

Link to comment
Share on other sites

Joo, tota keula ylhäällä käyttämistä oon kokeillutkin, mut ei auttanut. Nyt ajelin viikonloppuna vajaat 500 kilsaa eikä lotissut kertaakaan. Katotaan niin huomenna kun lähden taas liikkeelle, niin luultavasti taas lotisee. Sit jos näin on, niin pitää etsiä se ilmausruuvi...

 

 

Se ilmaruuvi taitaapi olla ylävesiletkussa.

Link to comment
Share on other sites

No nyt ei enää lotise. En edes ehtinyt ilmaruuvin kanssa pelata, kun jäähdytysnesteen vajuttua paisuntasäiliön viivojen väliin mitään loisketta ei ole enää kuulunut. Joko ilmakupla on kadonnut itsestään tai sitten se lotina johtui liian täyteen ahdetusta järjestelmästä. Tiedä häntä.

 

Erikoista sinällään toi jäähdystysnesteen yllättävän nopea "katoaminen". Sitä mun autossa on ilmennyt uudesta asti.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...